sphereman zei:
nou sorry ik ben het niet helemaal met je eens.
maar dit zal een oneidige discussie worden.
Kan ik het ook mee eens zijn.
Hoewel jouw uitspraak ook niet geheel correct is.
- Deze 1:5 dingen zijn zeker wel technisch maar een standaard ECO model die je op de straat ziet bevat niet alles dan wat je op het circuit zit.
- Op een circuit zijn ze zeker leuk !
- Nitromotoren moet je aan het begin inslijten voor de juiste passing en dat zegt niets over de verdere slijtage. Ik heb motoren gezien die 3 wedstrijdseizoenen (+/- 50 races) heel zijn gebleven. OK, is wel een unicum maar zeker een bewijs dat zo'n motor ook lang mee kan gaan. Belangrijk is zo'n motor warm draaien voordat je voluit gaat. Als bij het indraaien de motor kapot gaat doe je echt iets verkeerds !
- Kappen van een 1:5 gaan net zo snel kapot, het is maar net hoe je ermee omgaat, ik heb ook eens een heel seizoen met 1 kap gedaan.
- 22cc motoren gaan zeker geen 10 jaar mee. Hoewel het geen hoogtoeren motoren zijn worden ze wel degelijk voorbij de grens van duurzaamheid getrokken waarbij onderhoud nodig is. De zuigerveren willen wel eens afbrokkelen en de nodige schade toebrengen.
Maar dat het allemaal wat langer heel blijft is zeker maar ik blijf erbij dat als er onkosten zijn dat het vaker een aardige klap kan geven in het budget.