Beginner met E-flite UMX Turbo Timber

Discussie in 'Beginners' gestart door Boost, 23 apr 2020.

  1. jakenl

    jakenl

    Lid geworden:
    22 aug 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de duidelijke uitleg! Gelijk het mes in een nieuw vliegtuig zetten (OK, de connector losknippen/vervangen) klinkt een beetje eng en wellicht niet bevorderlijk voor garantie. Ik zie er echter wel de door jou genoemde voordelen van in. De XT60 is een logische keuze icm de lader. Is het vanaf de zijde van de batterij niet handiger om XT30 te hebben, het aanbod lijkt daarvan groter? Ik zag XT30-60 verlopen beschikbaar, dus die zouden de conversie naar de lader kunnen doen.

    Voor mij is de key take-away van je antwoord dat die parallel boards minder verstandig zijn dan een lader die gelijk 4-voudig kan laden. Dat ga ik sowieso op die manier aanpakken.

    De gemelde Rino batterij is wel relatief zwaar met 27gr. Ik zocht nog eens op hk naar eflite en tot mijn verbazing kwam deze tevoorschijn:
    300mAh met Eflite connector 16 gram
    450mAh met Eflie connector 26 gram (even zwaar, maar dan meer lading

    Met bovenstaande in gedachten, is het een mooie oplossing om 4 Eflite - XT60 met balance adapter verloopjes te maken/kopen en zo op de lader aan te sluiten?
     
  2. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Jazeker.
    Je zou 4x een verloop kunnen maken van een JST-PH naar een XT-60 + JST-XH
    Dan kun je vier E-flite accu's tegelijk laden op een quad lader zonder verdere aanpassingen.

    De Rhino accu was maar een voorbeeld.
    Dit is dezelfde E-flite vervanger die jij vond maar dan met JST ontlaad hoofdconnector en JST-XH balanceerconnector.
    Daardoor weegt deze 17 gram ipv 16 gram met JST-PH
    Turnigy nano-tech 300mAh 2S 35 Pack Lipo ~ 70C (hobbyking.com)

    Garantie op een modelvliegtuig is erg lastig te claimen.
    Die is waarschijnlijk al weg op het moment dat je geen originele accu's gebruikt.
     
  3. jakenl

    jakenl

    Lid geworden:
    22 aug 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Een JST past waarschijnlijk niet op de JST-PH van het vliegtuig? Ik kan mij voorstellen dat ik dan het vliegtuig naar JST-male moet aanpassen.
    Een JST naar XT60 zal makkelijker te maken/kopen zijn dan eentje incl. balancer
     
  4. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Maak 4x een verloopkabel met aan de ene kant een contraconnector voor de Eflite accu.
    Aan de andere kant een JST-XH balanceerconnector.
    Aan de JST-XH sluit je ook een XT60 laadplug aan.
    (Waarschijnlijk pin 1 en 3 maar meet even na welke je moet hebben)

    Nu heb je 4 verloopkabels waarmee je een Eflite accu kunt laden op de meeste laders.

    Let goed op de polariteit en zorg dat de (soldeer)verbindingen goed geïsoleerd zijn.
    Stuur maar een pb als je hulp nodig hebt met solderen
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2022

Deel Deze Pagina