Ik had me al voorgesteld in het "beginner" forum maar wilde hier de vorderingen gaan bijhouden van mijn kistje. Na veel gezoek en gelezen te hebben zou het om dit vliegtuig gaan: Herr Piper J-3 Cub Park Flyer Kit 35.52"
Helemaal compleet gekocht met alles er op en er aan inclusief zender, accu's en laders. Was me al een tijdje aan het orienteren op een starterskit maar na wat speurwerk kwam ik deze set op het spoor en kon het voor een belachelijk lage prijs overnemen.
Afgelopen paar dagen bezig geweest met van alles te testen en alles werkt zoals het hoort. Nog geen meter gevlogen met hem want dat moet ik nog leren
.
Na hier en daar wat info op dit forum gevraagd te hebben toch tot de conclusie gekomen dat het raadzamer was de accu's te vervangen. Vanmiddag met het toestel onder de arm naar Shamrock in Maastricht gereden voor wat tekst en uitleg. Daar werd me al duidelijk dat de electro enigszins in elkaar geflanst was door de vorige eigenaar. Met wat nieuwe onderdelen en veel info weer terug naar huis en aan het klussen gegaan. 1 set penlites voor de besturing bleek helemaal niet nodig.....wist ik veel...dus die eruit, scheelt al aardig wat gewicht. Diverse verbindingen opnieuw gesoldeerd en hele stukken electrokabel van de motor naar de regelaar verwijderd....scheelt ook weer gewicht
.
Nog diverse dingetjes vast gezet en verbeterd en morgen maar eens naar de plaatselijke vliegclub gaan om te bepalen wat de beste gewichtsverdeling is wat betreft de accu's en dan mag iemand daar eens een poging wagen, mits het weer mee zit uiteraard.
Ben er ondertussen wel achter dat er meer bij komt kijken dan ik verwacht had
Gelijk nog een vraagje, ik was wat aan het stoeien met de antenne van de ontvanger. Deze is vrij lang. Wat is nu de beste oplossing deze te bevestigen tussen ontvanger en staart voor het beste bereik?
Ik heb hem deels met een naald op het roer zitten nu, maar heb nog een halve meter over en weet niet goed wat ik daarmee naartoe moet.
Marc

Helemaal compleet gekocht met alles er op en er aan inclusief zender, accu's en laders. Was me al een tijdje aan het orienteren op een starterskit maar na wat speurwerk kwam ik deze set op het spoor en kon het voor een belachelijk lage prijs overnemen.
Afgelopen paar dagen bezig geweest met van alles te testen en alles werkt zoals het hoort. Nog geen meter gevlogen met hem want dat moet ik nog leren

Na hier en daar wat info op dit forum gevraagd te hebben toch tot de conclusie gekomen dat het raadzamer was de accu's te vervangen. Vanmiddag met het toestel onder de arm naar Shamrock in Maastricht gereden voor wat tekst en uitleg. Daar werd me al duidelijk dat de electro enigszins in elkaar geflanst was door de vorige eigenaar. Met wat nieuwe onderdelen en veel info weer terug naar huis en aan het klussen gegaan. 1 set penlites voor de besturing bleek helemaal niet nodig.....wist ik veel...dus die eruit, scheelt al aardig wat gewicht. Diverse verbindingen opnieuw gesoldeerd en hele stukken electrokabel van de motor naar de regelaar verwijderd....scheelt ook weer gewicht

Nog diverse dingetjes vast gezet en verbeterd en morgen maar eens naar de plaatselijke vliegclub gaan om te bepalen wat de beste gewichtsverdeling is wat betreft de accu's en dan mag iemand daar eens een poging wagen, mits het weer mee zit uiteraard.
Ben er ondertussen wel achter dat er meer bij komt kijken dan ik verwacht had

Gelijk nog een vraagje, ik was wat aan het stoeien met de antenne van de ontvanger. Deze is vrij lang. Wat is nu de beste oplossing deze te bevestigen tussen ontvanger en staart voor het beste bereik?
Ik heb hem deels met een naald op het roer zitten nu, maar heb nog een halve meter over en weet niet goed wat ik daarmee naartoe moet.
Marc
Laatst bewerkt: