Ik heb zelf gekozen voor een tamiya df-02 (Plasma Edge) om te kijken of ik het leuk vind. Deze kit kost rond de 100 euro.
Deze auto rijdt leuk en als beginner mis ik er niets aan. Er zijn heel veel aftermarket-onderdelen beschikbaar om later verder te gaan.
Of je het eindresultaat "een plaatje" vind is natuurlijk een kwestie van smaak, maar even zoeken op Tamiya-club zal je leren dat je ook hele mooie resultaten kan halen met een eenvoudige buggy. Zie voorbeeld hieronder.
Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page
Alleen valt er aan de DF-02 niets af te stellen zonder er een lading hop-ups voor te moeten kopen waardoor je meer geld kwijt bent dan voor een fatsoenlijke auto.
Als je voor 200 euro alleen de kit (dus de auto zonder elektronica) wilt zou ik zoals Hansie al aangeeft net die 40 euro meer uitgeven.
De Losi en de Durango kun je allebei ook nog in twee verschillende configuraties bouwen, mid of rear motor.
Zijn beide ontwikkeld als wedstrijdauto's dus meer dan genoeg afstelmogelijkheden.
Wat je met al die instelmogelijkheden moet als je het rijden niet zo belangrijk vind ontgaat me een beetje maar goed. Het is mooi spul dat zeker.