Beginner met veel vragen

Haha mijn excuse, ik zal een mod vragen of hij deze topic wil/kan verplaatsen.
In het begin zocht ik ook naar een offroad vandaar dat deze hier staat.
Niet meer bij stil gestaan, nogmaals mijn excuse

Je hoeft geen excuses aan te bieden omdat Gies een lompe hork is hoor ;)

Hij had ook zelf even het topic kunnen lezen voor hij met dikgedrukte letters aan de slag ging en de move naar onroad op een minder verwijtende manier voor kunnen stellen.

Nogmaals zijn er ook gewoon engelse websites waarop je Tamiya handleidingen en modellen kunt vinden. Heb je ook geen translators en dat soort ongein nodig als je Duits je in de steek laat.

Ik voel me niet aangevallen, dus daar maak ik me ook niet druk om.
Ik vind het wel grappig dat ik met de kennis in begin een offroad wilde en een onroad ga kopen ;)
Dadelijk naar Verspaget Modelbouw Eindhoven voor meer informatie.
Zoals welke servo moet erbij en wat zijn de opties. Speed controller, vooral de zender en wat uitleg over de verschillen. De treads die ik hier gelezen heb zijn niet helemaal voldoende voor mij. Ik heb het idee dat de meeste die hiermee beginnen al een beetje kennis hebben. Ik ben een echte leek hier mee.
Dus ik ben benieuwd wat hun mij kunnen zeggen.

Ik ga zeker de vele vragen die ik had ergens noteren en die ga ik eens bundelen. Want nogmaals, ik heb totaal geen voorkennis met dit en er zullen er vast meer rondlopen ;)

Leuke auto, ik heb hem precies dezelfde gegeven voor zijn verjaardag haha :D Hij rijd echt fantastisch volgens hem, zelf nog niet mee gereden, en het is een pracht om hem te zien rijden, hij lijkt net echt, alleen de grootte niet ;)

Heel veel succes met je nieuwe aanwinst!

Ik ga eerst naar de winkel voor info.
Dus ik heb nog niets.
Maar ja, waarschijnlijk als ze alles hebben......
Dan kan ik niet internet compleet afzoeken om te kijken of ik ergens 50euro kan besparen ;)
Ik hoop dat ik over een aantal uurtjes aan het bouwen ben.
We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte, ben nu even weg :)

Bump..

Zo net terug van de winkel en veel info over me heen gekregen.
de set die ik wou, had hij niet daar liggen wel één waar de kap al standaard gespoten is.
En in de vorige zin staat alweer iets in wat ik niet wist.... gespoten....
Ik dacht dat het met speciale verf geverfd werd. Ik weet dat ik niet erg goed ben in verven, laat staan spuiten. Dus heb ik mijn plannen weer ietsje aangepast (en nee, ik ben geen vrouw ;) ).
Het word nu deze. Deze ga ik eerst compleet stock opbouwen en daarna langzaam alles upgraden. Want de bumpers die ik eventueel zou kopen, kan ik ook op een andere kap zetten volgens de verkoper. En deze kap zou hetzelfde moeten zijn als van die andere mini....
Als ik de alles qua materiaal getuned heb, dan wil ik me gaan wagen aan het spuiten.
Maar nu komt het, ik hoorde opeens van een andere klant die half mee zat te luisteren dat het model die ik nu wil, op internet 50 euro's goedkoper was.
En op de site waar ik de link van heb gemaakt. En als ik goed zou zoeken in ook op internet een mooi beginners setje kan vinden voor de rest. Want voor mijn doeleinde had ik niet zo'n duur spul nodig die de verkoper me wou laten kopen. Ik heb een beginners setje gevonden, namelijk deze.

Nu rest mij nog 3 vragen:
1) die duitse site, heeft er iemand ervaring met die site?
(van Conrad weet ik uit ervaring dat het wel goed is.)
2) De beginnersset, is dit goedkoop, duurkoop? Of voor mijn doeleinden goed genoeg?
3) Heb ik dan alles wat ik zou moeten hebben??

Wederom bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
Je hoeft geen excuses aan te bieden omdat Gies een lompe hork is hoor ;)

Hij had ook zelf even het topic kunnen lezen voor hij met dikgedrukte letters aan de slag ging en de move naar onroad op een minder verwijtende manier voor kunnen stellen.

Nogmaals zijn er ook gewoon engelse websites waarop je Tamiya handleidingen en modellen kunt vinden. Heb je ook geen translators en dat soort ongein nodig als je Duits je in de steek laat.

Dit alles was alleen ter verduidelijking, er zijn hier nogal veel mensen die aan dislectie lijden, vandaar!!
Daarentegen vind ik het wel weer grof dat je mij een lompe hork noemt Carno!!
Stop daar es mee of ik stuur je een moderator op je dak!!

Wat heerlijk om een echte "bouwer" op het forum te zien posten.

Met de Mini ga je een leuke start maken in deze hobby.
Kijk ook even hier:

PS: die zender is in HK te koop voor $19 dus kijk even goed wat je kiest

Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij helemaal af is, dan komt hij bij in het extra kamertje te staan (een kamer waar ik en mijn vrouw na drie jaar nog geen bestemming voor hebben) en dan wil ik aan de volgende beginnen. Zodat ik eigen kleine binnenshuis altaar creeër :worship:
Of ben ik de zoveelste die dat gezegd heeft en dat de ze uitendelijk bijna allemaal toch gaan races? Haha

Maar bedankt voor de HK tip, had die site wel al gezien maar Conrad kwam bij mij betrouwbaarder over.

Als ik jullie niet meer spreek vandaag, een hele fijne jaarwisseling en veel succes morgenvroeg (de kater met de verplichte familiebezoekjes ;) )

Bij de Conrad voor een paar tientjes meer weet je zeker dat je geen gezeik krijgt met de douane en betalend met ideal ook niet eens verzendkosten.

Ennuh..... TIM-Challenge

Hahaha, oke oke, Ik beloof dat ik een keer ga kijken naar een race met onroad auto's!

En die Tim challenge lijkt me een mooie start om te beginnen. Zal me agenda een bekijken. Want ik heb het eigenlijk best druk. Mijn huidige werk, 2 avonden na mijn werk weer naar school voor omscholing de komende 4 jaar (daar komt dus ook weer kuch kuch huiswerk bij). Mijn vrouw vraagt zich af welk restje vrije tijd in ga gebruiken voor dit. Maar dat komt helemaal goed ;)

@roelof dat gevoel heb ik dus ook, maar ik heb sowieso geen ervaring met iets online bestellen behalve uit Nederland. Dus ik ben ook zwaar benieuwd met die Duitse site.

Oke, na diverse mening van meedere mensen via PM is dit het geworden
:D:D:D:D:D:D:D:D

naamloosqu.png

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet direct in de PB te klimmen maar dat terzijde.

Maar je doet er verstandig aan om een servo te nemen met metalen tandwielen en sneller dan 0.15 sec over 60 graden, zeker als je met de TIM mee wilt doen of op dat soort baantjes wilt rijden kom je er al snel achter dat je servo niet te traag moet zijn.

Als lader zal ik direct voor iets beters gaan, morgen wil je een LiPo en moet je weer een andere lader. De iMax B6 is erg populair die in vele uitvoeringen komt. Zonder 220v adapter, met adapter en een versie met ingebouwde voeding. Kijk bv. eens bij www.pkracing.nl waar ze een karate ding voor weinig hebben die identiek aan de B6AC is. Deze lader doet ook maximaal 5A wat met je 3000mAh accu te doen is, zeker als je wilt racen moet je een snellere lader hebben want met 2A duurt het lang.....

Die lader is idd handig met ingebouwde voeding.
Ik heb een extreme X-605 met losse voeding en dat is toch iedere keer weer een gesleep met losse zooi.

(doet het overigens wel goed maar is dus onhandig)

Hoho, meteen mee doen met de TIM?? Ik kom kijken.
Want ik denk niet dat ik ooit ga beginnen met racen, maar zoals ik al eerder zei:"wie weet ;)"
Ben wel benieuwd hoe het is om de auto in live te zien racen ipv via Youtube.
Maar stel ik ga dat doen, dan koop ik wel het betere materiaal.
Voor nu, ben ik al blij dat ik alles heb en binnenkort mag beginnen met bouwen!!!

Iedereen bedankt voor de reactie (PM of via hier). Dit word heel erg gewaardeerd!

edit2: ik heb een blaadje met toekomstige upgrades nadat hij stock opgebouwd is (lagers, vering etc) ik zal jullie lader erbij zetten als tip, bedankt hiervoor

Laatst bewerkt:
Ik wil je alleen behoeden voor een te slechte start. Met de investering van een paar tientjes meer heb je een betere start.

begrijp me niet verkeerd, ik waardeer jullie tips echt wel.
Alleen ik wil sowieso hem eerst stock maken. Dus ook de lagers enzo.
En het nadeel van telkens een paar tientjes is dat je ergens een lijn moet trekken.

Dat is waar, maar aan de andere kant moet je later ook niet voor je kop slaan dat je iets te veel bezuinigd hebt. Neem van mij aan dat als je een betere lader koopt je ook echt direct een tijd er mee vooruit kan met alle dingen die je in de RC (en daarbuiten) gaat doen.

Dat is waar, maar aan de andere kant moet je later ook niet voor je kop slaan dat je iets te veel bezuinigd hebt. Neem van mij aan dat als je een betere lader koopt je ook echt direct een tijd er mee vooruit kan met alle dingen die je in de RC (en daarbuiten) gaat doen.

Inderdaad, ik kan dat alleen maar beamen. Ik spaar ook graag uit als het kan, maar ik heb ook al hetzelfde meegemaakt. Nuja, ooit zul je er wel achterkomen :D

Gebeurd is gebeurd.
Door schade en schande word men wijs....
Het "leuke" is dat jullie nu al zien hoe wijs ik ga worden ;)

BTW de beste wensen!!!

Back