Beginner Quadcopter

Hallo beste forum leden (en aanhang)

Ik weet niet of ik hier juist zit en ben ook nog niet zo bekend met forum browsen (klinkt misschien dom maar een druk forum zoals dit is voor mij nog even onoverzichtelijk ) .
Ik heb me voor 2 maanden terug 2 simpele quadcopters aangeschaft (1x de Haobo 125 en JXD 391).
Nu wil ik eerst nog flink wat oefenen met deze quadcopters en misschien van de zomer eens beginnen aan een zelfbouw, zouden jullie mij hier misschien wat links en tips kunnen geven zodat ik wat sneller wegwijs ben?

Hartelijk dank en hoop dat dit topic in het juiste forum geplaats is.

Groetjes!!!

Welkom op het forum en in deze hobby :)

Uit je post begrijp ik niet wat voor tips je zoekt, voor zelfbouw of om te leren vliegen?

Voor het eerste kan je het beste het bouwverslagen draadje lezen Multicopters bouwverslagen - Modelbouwforum.nl

Wil je meer weten over het besturen dan zou ik eerst eens op you tube kijken of nog beter is iemand vinden die al ervaring heeft.

Misschien heb je wat specifiekere vragen waarmee we je beter mee kunnen helpen.

Heey... en bedankt voor je reactie Abracadaver

Ik heb totaal geen verstand van electronica nu kan ik wel de huiselijke dingen en weet wat + en - is en heb hier en daar al wat gelezen maar er worden met termen gegooit da wapperen me oren.

Zo opzich ben ik wel een handig hansje (lol)

Besturing enzo heb ik wel snel door , met deze simpele gaat het ook al vrij goed.

Ik zal me zeker nog wat meer in de bouwverslagen gaan verdiepen maar zijn er geen sites waar je bv boutekeningen kunt downloaden (zo leer ik het snelst hihhii). Ik zou dus ook graag meer willen weten over elk onderdeel, vooral het controlboard.
Ook zie ik dat er 3.7v en hogere batterijen zijn, is dat specifiek voor een bepaald control of flightboard (of hoe heten ze ook alweer)?

Volgens mij toch maar eens meer in het bouwverslagen forum kijken dan.

Total noob but everything must be learned.

he ja zo kan ik bezig blijven (lol) ma voor nu nog even waar kun je een mooi starters zelfbouw pakketje/kit krijgen ?

he ja zo kan ik bezig blijven (lol) ma voor nu nog even waar kun je een mooi starters zelfbouw pakketje/kit krijgen ?

Het forum heeft een fantastische zoekfunctie, het zal je verbazen wat je daarmee kan vinden :)

Maar, op je een klein beetje op weg te helpen. Dit bouwverslag heeft mij in het begin veel geholpen, wellicht kan je er ook wat mee. bouwverslag-hobbyking-x666-frame-met-kk2-0-lcd-en-turnigy-9x

Een bouwtekening heb je niet echt nodig, als je de verslagen leest is het al snel duidelijk hoe je alles moet aansluiten en welke onderdelen je nodig hebt. Voor het frame zou ik een kit kopen, deze heb je al voor 15 euro dus ik zie, zeker voor een beginner, geen reden om zelf het frame te maken.

Voor een kit en andere onderdelen o.i.d. zou ik gewoon eerst eens bij Hobbyking.com ofzo kijken. Nederlands webshops zijn er ook genoeg maar dan ben je wat meer geld kwijt.

Succes met uitzoeken en bouwen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo hier en daar word ik al wat wijzer idd. (ook met de zoekfunctie ja hihihiih).

Oke dus hobbyking.com is wel te vertrouwen, heb het nooit zo met online bestellen gehad maar las idd hier op het forum dat de meeste bij hobbyking bestellen.

Tot zover hartelijk bedankt voor reacties

Ik heb het ook nog niet zo op online bestellen zeker niet met zoveel geld. Maar ik heb de 14e en de 17 e een bestelling geplaatst bij hk in en euwarehouse en die zijn nu allebei al binnen.

Ik heb ook nog iets besteld in het global warehouse op de 6e en dat is nog onderweg. Ben een beetje bang dat dat bij de douane staat.

Dus hk werkt goed en snel mits in euwarehouse

euwarehous van HK is gewoon in nl, dus dat is inderdaad snel.
Als het uit China moet komen duurt het enkele weken, wisselend van 1 to 5 weken, is mijn ervaring.

Jammer alleen dat ze in het euwarehouse weinig tot niets op voorraad hebben. De bestelling van de 14 e was helemaal in backorder maar dus toch nog redelijk snel binnen ik weet niet of dat altijd zo is.

Ben net begonnen met de bouw ik heb een fpv 250 spec set gekocht. Lekker handig alles erop en eraan. Maar het past niet lekker in elkaar en de schroeven die erbij zitten zijn niet helemaal de juiste dus er is nog wel wat aan te knutselen voor het past.

Ben net begonnen met de bouw ik heb een fpv 250 spec set gekocht. Lekker handig alles erop en eraan. Maar het past niet lekker in elkaar en de schroeven die erbij zitten zijn niet helemaal de juiste dus er is nog wel wat aan te knutselen voor het past.

Die zag ik ook ja leuk ding lijkt me ma toen zag ik weer da ie in de eu in backorder staat.. magoe het zal nie anders zijn zo dus .

De turnigy sk450 leek me ook wel leuk om mee te beginnen.

Ik heb hem ook in backorder gekocht maar was toch nog binnen twee weken binnen. zoals ik al zei weet ik niet of dat altijd zo is. De pasvorm is niet echt denderend. Het is niet onoverkomelijk maar je moet wel een beetje vijlen ed. zie mijn verslag, daar ga ik alles bijhouden.

Nog even snel een vraag want kan zo niks erover vinden...

Er zijn een hele hoop rtf modellen te verkrijgen maar ik zie dat op de goedkopere modellen extra gears opzitten en de motors ook erg klein zijn , ook zie ik geen esc erop zitten .

Wat is nu het grote verschil tussen de goeikopere rtf modellen en de bouwpakkets (kits).

Mij lijkt dat die met extra gears veel meer power gebruiken en zijn best fragile vind ik .

Iemand hier nog wat over te vertellen?

rtf = vele apparaten die hetzelfde zijn, dus heeft men vaak een print op maat gemaakt waar alles al in zit.
brand er een regelaar uit, moet heel de print vervangen worden. En dat kost nogal

of er zitten brushed motoren in.
Goedkoop, gaan alleen niet lang mee.

de eigenbouw toestellen zijn sterker, meer vermogen.
meer keuze in de besturingsapparatuur, en je kunt hem volledig naar jouw wens afstellen en instellen.
wat duurder, maar je hebt er veel langer plezier van.

Alleen het "oeps crash" is wat kritischer..

Oke .. ik had beter voor ik een topic begon me eerst moeten verdiepen in de manier van hoe een forum werkt , maarja alles moet geleerd zijn.

Ik heb al veel gelezen, bekeken en geleerd maar om te beginnen ga ik me of een DJI F330 of een F450 kit aanschaffen. Ik lees toch overal dat het best een goed frame is en vooral in combinatie met de Naza en Gps een heel erg leuk toestel is.

Kleiner als de F330 lijkt me nog geen verstandig idee nu heb ik dan ook weer gelezen dat een F450 voor een beginner beter is maar de 330 is niet veel kleiner vindt ik of maakt dit toch nog veel verschil.

Back