Beginner settings voor kds 450 c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet met deze set.

Onzin! Wij geven al 3 jaar les met de KDS 450 en dat doen we niet omdat het zulke slechte heli's zijn....

Ik heb alleen al het voorgaande jaar vijf leerlingen leren vliegen, die met exact dezelfde set als jij (KDS 450 C met bijbehorende zender) prima uit de voeten konden: drie stuks zelfs zonder dat ze daarbij hulp nodig hadden.

Het jaar daarvoor een stuk of wat mensen die een KDS tweedehands kochten met een niet-KDS zender er bij (dus helemaal uitzoeken geblazen) en ook weinig problemen.

Die heli is gewoon goed, en de zender is ook gewoon bruikbaar (al ben ik over de zender van KDS minder te spreken, dan over andere merken).

Check nu maar gewoon opnieuw in volgorde, en dit keer volledig van A tot Z:

Staat je stick mode goed? Moet op mode 2 staan. Check=>door naar volgende stap

Is de linker stick NIET zelfneutraliserend in vooruit achteruit? Check=> door naar volgende stap.

Zitten de servo's in het juiste kanaal van de ontvanger? moet in de manual staan welke servo in kanaal 1, 2, 3, etc van je ontvanger hoort? Check=>door naar volgende stap.

Gaat, als je de linker stik vooruit achteruit beweegt, de swash horizontaal op en neer? Zo niet, het ene tegenlopende kanaal reversen. Check=> door naar volgende stap.

Daarna bewegingsrichting controleren: rechter stick rechts is swash rechts, rechter stick naar voren is swash naar voren, linker stick naar voren is swash horizontaal omhoog. Indien verkeerd, NIET kanaal reverse gebruiken, maar swash mix! Check=> klaar.

Linker stick in het midden zetten, alle servo heveltjes even los schroeven van de servo en zo goed mogelijk haaks zetten.
Alle stuurstangetjes zodanig op lengte maken dat de swash horizontaal staat, en de hoofdbladen op nul graden (flybar even haaks houden om goed te kunnen zien of het goed is)
De paddels van de flybar moeten nu ook op nul graden staan (even voorzichtig verdraaien als het niet zo is)

ESC aansluiten met de motor losgeschoven van het tandwiel, zodat de rotor niet mee kan draaien.

Gaat de motor harder draaien als de linker stick naar voren gaat? zoniet, kanaal reversen voor het throttle kanaal (uitzoeken in manual) Check=>volgende stap

draait de motor de goede kant uit? (kun je bij langzaam lopende motor gewoon voelen door voorzichtig je vinger tegen het draaiende huis te houden) Indien verkeerd: TWEE van de drie draden tussen ESC en motor omwisselen (NIET de plus en de min van de accu omdraaien).

Mechanische check: als je de hoofdrotor met de hand rechtsom draait, draait de hekrotor dan achterwaarts (bovenste blad beweegt naar achteren)? Indien niet: tandriem iets losser zetten (heb je een 1.5 mm imbussleuteltje voor nodig, KOPEN: die ga je toch vaker nodig hebben) en de belt op de voorste poelie omdraaien. LET OP: van achteren gezien, de belt LINKSOM omdraaien, halve slag. Daarna de belt weer op spanning brengen. check=> door naar volgende

zitten de hekrotorblaadjes goed? (de scherpe kant moet aan de "achterkant" van het blad zitten als hij ronddraait)? check=>door naar volgende.

stuurrichting hekrotor: als je achter de heli staat, en je beweegt de linker stick naar rechts, moet de SCHERPE kant van de blaadjes OOK naar rechts bewegen. Check=> door naar de laatste:

Als je achter de heli staat, en je beweegt de staart met een rukje naar rechts (staart beetpakken en opzij duwen) moet de scherpe kant van d blaadjes OOK naar rechts. Check? KLAAR!

Als ALLE punten in deze lijst niet zouden kloppen, zou je nog niet langer dan max anderhalf uur bezig moeten zijn. De meest tijdrovende is het vlak zetten van de swash, en daarvoor heb je slechts een kruiskopschroevendraaiertje en eventueel een klein tangetje nodig.

Voor de rest zijn het allemaal checks die je per stuk in 1 a 2 minuten kunt doen.

Je heli is nu klaar om getrimd te worden. Daarvoor moet je echt even hulp hebben, want een ongetrimde heli is niet te vliegen.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Zitten de servo's in het juiste kanaal van de ontvanger? moet in de manual staan welke servo in kanaal 1, 2, 3, etc van je ontvanger hoort? Check=>door naar volgende stap.
Moeilijk te zien, niet-te-zien zelfs, te strak bij elkaar ge-tie-ripped.

Gaat, als je de linker stik vooruit achteruit beweegt, de swash horizontaal op en neer? Zo niet, het ene tegenlopende kanaal reversen. Check=> door naar volgende stap.

Daar zit die gremlin in de zender/ontvanger ergens.
Niet 1 clip of tutorial volgende krijgt dat voor elkaar.

Daarna bewegingsrichting controleren: rechter stick rechts is swash rechts, rechter stick naar voren is swash naar voren, linker stick naar voren is swash horizontaal omhoog. Indien verkeerd, NIET kanaal reverse gebruiken, maar swash mix! Check=> klaar.

Hier zie je dus wisselende veteranen advies over, waar de een over een functie reverse zegt, wil de ander van bijv. -50 naar +50

Linker stick in het midden zetten, alle servo heveltjes even los schroeven van de servo en zo goed mogelijk haaks zetten.

Dat staan ze eigenlijk wel. Maar dan de servo armen niet en onderling ook allemaal net ff anders uit het horizontale lood.

Alle stuurstangetjes zodanig op lengte maken dat de swash horizontaal staat, en de hoofdbladen op nul graden (flybar even haaks houden om goed te kunnen zien of het goed is)

Ik zie nu al dat sommigen te weinig vlees hebben, daarbij RTF...

Je heli is nu klaar om getrimd te worden. Daarvoor moet je echt even hulp hebben, want een ongetrimde heli is niet te vliegen.
Groet, Bert

Lukt best als de afwijking niet te erg is.
Sterker je hebt dan een referentie lijn/constante 'kracht'/voorspelbaar traject!
Ik trim (vliegtuigen bijv.) wel bij met de hersenen en sticks. In flight.
Doen velen hier all the time, NL, wind...

Maar wederom, heel erg bedankt voor de moeite, er 'is iets met deze set'.
En hij gaat terug genomen worden.
Ik dus weer cash, geen crash, andere keer beter.
En dan heb ik er zelfs geld voor over als de verkoper hem voor mij afstelt.
Eerst vliegen, dan crashen, dan pas voor KDS monteur leren in de praktijk.
Fun first.

Hij heeft ons gewoon bij de veter. Hij heeft helemaal geen kids 450. Alles wat hem als advies wordt gegeven slaat hij in de wind en elke keer als er weer iemand anders reageert , gaat hij er tegen in.

Hij heeft ons gewoon bij de veter. Hij heeft helemaal geen kids 450. Alles wat hem als advies wordt gegeven slaat hij in de wind en elke keer als er weer iemand anders reageert , gaat hij er tegen in.

Helemaal fout. Hij staat achter mij in de niet-aluminium case (afval hout, plastic coating en ja, alu stijltjes...)

En welk 'advies' de heli ook krijgt, linksom, rechtsom, - of + 50, hij doet nooit alle functies zoals ze onderling in mode1 danwel 2 moeten werken.

Staan de stangetjes goed, dan de servo armen niet.

Ik heb nu meer (theoretische-) lees en kijk uren aangaande dit model en deze zender dan wie dan ook hier gok ik. Idem voor dit proberen en dat proberen, wat dan gewoon (deels-) niet het gevolg heeft (sticks beweging > heli onderdeel beweging) wat zou moeten.

Helemaal fout. Hij staat achter mij in de niet-aluminium case (afval hout, plastic coating en ja, alu stijltjes...)

En welk 'advies' de heli ook krijgt, linksom, rechtsom, - of + 50, hij doet nooit alle functies zoals ze onderling in mode1 danwel 2 moeten werken.

Staan de stangetjes goed, dan de servo armen niet.

Ik heb nu meer (theoretische-) lees en kijk uren aangaande dit model en deze zender dan wie dan ook hier gok ik. Idem voor dit proberen en dat proberen, wat dan gewoon (deels-) niet het gevolg heeft (sticks beweging > heli onderdeel beweging) wat zou moeten.

Ik zeg optoeren dat ding. Dan kan deze discussie gesloten worden.
4 pagina's en veel tijd verspeeld.

Nogmaals, het is een combinatie van de swash mix, en de reverse.
Dat kan ff puzzelen zijn. Zeker als je niet controleert of de servo's goed in de ontvanger zitten.

En ja, dat kan je zien.
Geef een duw tegen de aileron (rechterstick vol rechts) en dan horen alleen de 2 voorste servo's te bewegen. Even ongeacht de richting, alleen deze twee mogen iets doen.
Elevator (rechter stick, naar voren) dan horen alledrie de servo's te bewegen.

Ga nou eerst eens prutsen tot de aileron servo's iig de swash laten kantelen. Ongeacht welke kant op.cgaat ie verkeerd om, ga je naar de swashmix en zet je een -50 neer waar + 50 stond bij de aileron mixer
Dan elevator.
Eerst zorgen dat hij de beweging maakt, dus de swash moet weer gekanteld worden. Dan kun je via de swashmix de beweging van alle drie de servo's voor die functie in 1 keer omdraaien.

Is ff vogelen, maar dit wordt al een keer of tig hier uitgelegd, en in mijn sticky staat het ook nog eens met wat voorbeelden...
Een beetje zelfstudie mag best
Hoezo meer theoretische lees en kijkkennis dan iedereen?
Denk je niet dat iedereen hier een keer begonnen is? De theorie is voor iedere heli hetzelfde, op wat details na.
Dus iedereen heeft alles een keer door moeten lezen, en het halve internet af moeten struinen.
Of je gaat naar een club, dan kun je er pratenderweg achter komen

Ik heb ongeveer dezelfde fout gemaakt van jou, na diverse 4-kanaals wou ik de overstap maken naar 6-kanaals. Heb me daarvoor zonder enige vorm van inlezen een tweedehands Wasp V4 250 belt gekocht, de vorige eigenaar garandeerde me dat ie perfect vloog en ingesteld stond voor een beginner.... niet dus.

Bij de eerste vlucht ging het al mis, met een zware crash en volledig kapotte kop als gevolg, ding zit nu netjes in zijn alu vliegkoffer :)

Na dit voorval ben ik me beginnen inlezen over throttle/pitch curves, D/R instellingen met de nodige expo enz, en ik ben een pak wijzer geworden.

Ik ga me binnen een week of twee een nieuw 6-kanaaltje aanschaffen, een MCPX V2 of een MCPX BL ( daar ben ik nog niet uit) met een degelijke spektrum 6DXi zender, en ...... ik ga er mij ook een phoenix flightsimulator bij kopen

Ik moet toegeven dat de mensen die je advies gegeven hebben in dit topic meer dan gelijk hebben, RTF bestaat niet en zonder inlezen kom je er niet... en ik vind dat het geen probleem mag zijn om je wat in te lezen als je start met een nieuwe hobby...

+1 en bij een cp heli horen ook meerdere meet/gereedschappen om de heli af te stellen zonder is het eigelijk niet/nauwelijks te doen
zoals:

setje goede inbussen
setje kleine schroevendraaiers
pitch meter
lagervet
reserve onderdelen
swash leveler
enzv

Gr Nick

ps is bij rc auto's eigelijk niet anders hier heb je ook spullen bij nodig ;)

Beetje off topic, maar kan iemand me advies geven betreffende een webshop waar ze de pitch meters en swask levelers verkopen voor bv een mcpx? Hier in Belgie is het triestig gesteld wat RC shops betreft, ik ben aangewezen op Nederlandse webshops. Voor de aanschaf van de helis en hun onderdelen zelf keuze genoeg, maar de tools vind ik nergens terug

Peter

Ik heb nu meer (theoretische-) lees en kijk uren aangaande dit model en deze zender dan wie dan ook hier gok ik.

Dat betwijfel ik ten zeerste: Je praat nu wel tegen iemand die 30 jaar heli vliegt en de afgelopen 10 jaar meer dan 100 heli's afgeregeld heeft....

WAARONDER een stuk of 8 KDS-jes....

Denk je echt dat jij er meer tijd in hebt gestoken?

Moeilijk te zien, niet-te-zien zelfs, te strak bij elkaar ge-tie-ripped.

Dan pluk je het uit elkaar en controleer je het.... het controleert zichzelf niet, weet je?

Hup, luilak!

Daar zit die gremlin in de zender/ontvanger ergens.
Niet 1 clip of tutorial volgende krijgt dat voor elkaar.

Zoals ik al eerder zei: BULLSHIT! die zender is een dom stuk electronica, een computer die alleen maar 1+1 kan doen. En daar komt ALTIJD 2 uit, dus ergens staat iets verkeerd, en dat puntje moet je opsporen.

Mijn gok is dat je al zoveel hebt lopen klooien ZONDER eerst te lezen, dat je het ding volkomen verkeerd hebt staan.

Maar ZELFS daar heeft de fabrikant aan gedacht: je kunt het modelgeheugen resetten en met een schone lei beginnen. Ofwel: hoppa, aan de slag!

Hier zie je dus wisselende veteranen advies over, waar de een over een functie reverse zegt, wil de ander van bijv. -50 naar +50

Nee hoor.... hier zeggen de Veteranen, (w.o. Student) gewoon allemaal hetzelfde over, alleen in eigen woorden.... Jij leest het gewoon verkeerd, en dat komt omdat jij alles in 5 minuten opgelost wilt hebben.
Denk je dat ik dat kon indertijd? denk je dat al die gasten die bij mij lessen, dat in 10 minuten konden?

Wil je vliegen, dan moet je studeren. Heb jij je theorie voor je rijbewijs ook in 5 minuten gehaald?

Dat staan ze eigenlijk wel. Maar dan de servo armen niet en onderling ook allemaal net ff anders uit het horizontale lood.

voor het begin is "zo goed mogelijk" goed genoeg. Exact komt later wel, met het toenemen van je kennis van heli, zender en theorie

Ik zie nu al dat sommigen te weinig vlees hebben, daarbij RTF...

Wat denk je nu zelf.... die heli is bij honderduizenden stuks verkocht. Met allemaal dezelfde stangetjes..... allemaal te weinig vlees? of zou jij mischien de boel net verkeerd hebben staan?

Hup.... overnieuw!

Lukt best als de afwijking niet te erg is.
Sterker je hebt dan een referentie lijn/constante 'kracht'/voorspelbaar traject!
Ik trim (vliegtuigen bijv.) wel bij met de hersenen en sticks. In flight.
Doen velen hier all the time, NL, wind...

Oh.... ik zie dat je al een hele ervaren helivlieger bent, en alles al weet?:rolleyes:
Gaat toch een eind fietsen man!

Kom op, effe realistisch. ALs je nog niet eens een heli afgesteld krijgt waar de meeste beginners zelfs zonder hulp wel uit komen, mag je er rustig van uitgaan, dat die bovenstaande beoordeling domweg quatsch is.
Denk gerust "dat je dit varkentje wel effe zal wassen", als dat domme ding eenmaal ingesteld is, maar waarschuw dan iedereen om VER uit de buurt te gaan staan.....

Maar wederom, heel erg bedankt voor de moeite, er 'is iets met deze set'.
En hij gaat terug genomen worden.
Ik dus weer cash, geen crash, andere keer beter.
En dan heb ik er zelfs geld voor over als de verkoper hem voor mij afstelt.
Eerst vliegen, dan crashen, dan pas voor KDS monteur leren in de praktijk.
Fun first.

Geen dank, maar het is wel zonde van mijn tijd zo te zien
Je snapt er nog steeds geen drol van: Fun First, dat probeert nu juist iedereen hier je uit te leggen, DAT KAN NIET MET HELICOPTERS, tenzij jij onder fun "klooien met Silverlit-speelgoed" verstaat....

Groet, Bert

Beetje off topic, maar kan iemand me advies geven betreffende een webshop waar ze de pitch meters en swask levelers verkopen voor bv een mcpx? Hier in Belgie is het triestig gesteld wat RC shops betreft, ik ben aangewezen op Nederlandse webshops. Voor de aanschaf van de helis en hun onderdelen zelf keuze genoeg, maar de tools vind ik nergens terug

Peter

Hoi Peter hier een link
Rc Helicopters kit en onderdelen HobbyManiac.nl

Gereedschap & Accessoires Swashplate Leveler hobbymaniac.nl
Gereedschap & Accessoires Meet Instrumenten hobbymaniac.nl

Gr Nick

@ Bert,

+1 Bert

Mijn complimenten voor je geduld.
De TS komt uit Amsterdam e.o. Die ligt waarschijnlijk allang ten Oosten van Amst. voor Pampus ;-)

TS.... aub niet gelijk reageren en eerst Googlen op "Pampus".

Corné

Mooi, ik wil gewoon leren vliegen.
Niet de monteur uithangen die heel veel leest, in theorie mee kan praten, maar de praktijk is toch anders zo blijkt, ook wanneer iemand een zelfde heli en qua naam... 'zelfde' zender heeft.
.....
Ik wil het geduld er niet voor opbrengen. Ik heb een hekel aan het wiel uitvinden als het al uitgevonden is.

Een kort commentaar van een niet-heli-vlieger. Ik vaar met modelschepen. De meesten punnik ik zelf in elkaar, maar soms "moet" ik een RTS (Ready to Sail) beoordelen. Ik schrijf namelijk voor een modelbouwblad en recenseer schepen.
Zoals hierboven al een aantal keren geschreven is, bestaat RTS (Ready To Sail, in jouw geval Ready To Fly) niet. Bij elk RTF model zul je VOORAF een aantal zaken moeten checken. Net als bij je 1:1 auto, als je net gekocht hebt en de "kosten rijklaar maken" betaald hebt. Bij een 1:1 auto kun je een aantal dingen aflezen van het dashboard: oliedruk is goed (anders zou er een lampje branden) remblokken niet versleten (anders:lampje) accu laadt op als de motor loopt (anders: lampje) enz enz. Maar je zult ZELF een keer om de auto moeten lopen om te controleren of alle verlichting het doet. Je zult ZELF een keer door de knieën moeten om te kijken of het ding geen lekkage heeft. Je zult op den duur ZELF olie, ruitensproeier-, koel- en remvloeistof bij moeten vullen. Je zult 'm ZELF moeten wassen en tanken. En ja, dat kun je uitbesteden, maar dan wordt autorijden wel een bijzonder dure hobby...

Met modellen (auto's, vliegtuigen, schepen, heli's tanks, whatever) is dat niet anders. Het blijven technische dingen, zeker een complex ding als een heli.
En de ene vlieger wil zijn heli nu eenmaal feller of juist tammer afgesteld hebben als een andere. Dus wat doen de heren fabrikant: die zoeken de gulden middenweg.

Jouw instelling "Fun first" is voor een uiterst complex technisch ding als een volwaardige 6ch heli niet geheel en al de juiste. Of je moet een uiterst dikke portefeuille hebben waarmee je je het kan veroorloven elke week zo'n ding aan barrels te vliegen. Alle RTF-kretologie ten spijt start het verhaal met het leren kennen van een uiterst complex stuk techniek, zodat je inzicht krijgt in alle functies en het samenspel van zender, ontvanger, servo's en de heli zelf.
En ondanks dat de grootste funfactor voor jou bij het vliegen ligt, ontkom je niet aan een flink stuk sleutelwerk. Al was het alleen maar voor het onderhoud. En ook daar kun je best lol in krijgen, als je merkt dat je heli na een (hopelijk lichte) crash en het daaropvolgende onderhoud/reparatie weer alles doet wat jij wilt.

Wil je dat niet? Even goede vrienden, maar dan blijf je hangen bij zelfstabiliserende coaxjes en of de iets ingewikkelder versies ervan. Daar kun je een hoop lol mee hebben, zonder meer, maar "het is het nét niet".

Daarbij komt nog een factor: de factor veiligheid. Een slecht afgestelde modelheli in handen van een onervaren vlieger is een vrij grove gehaktmolen. Allereerst voor jezelf, maar ook voor omstanders op het moment dat jou heli het luchtruim kiest. Ook daarom MOET je degelijke kennis hebben van het apparaat en zul je jezelf MOETEN inlezen in de materie. En dat is echt iets anders dan "reversed engineering" of het ronde wiel opnieuw uitvinden.

Ik ben "maar" een simpele modelschipper, zonder verregaande technische opleiding, maar heb me uiteindelijk ook alle nodige kennis op scheepsmodelbouwgebied eigen gemaakt. Hard nodig, want als je telkens een nieuwe regelaar moet kopen omdat de ouwe is uitgefikt (door eigen stomme schuld) gaat dat aardig in de papieren lopen...
En voordat je denkt: "Wat kan er nu fout gaan bij een modelschip?" Bij sommige schepen die ik ondertussen gebouwd heb, komt meer technische kennis bij kijken dan een doorsnee heli.

De managements-samenvatting:
1 Luister naar lieden als Bert en Student. Scheelt je uiteindelijk veel frustratie.
2 Ga naar een vliegclub en laat je door ervaren helivliegers adviseren. Werkt prettiger dan hier op een forum, omdat je het model dan mee kunt nemen en kunt zien wat zij doen.
3 Laat iemand anders het ding eens afstellen (waar je bij bent!) en film dat. Dan heb je meteen je zo gewenste gebruiksaanwijzing. Althans een idee waar je allemaal naar moet kijken.
4 En laat het ding uiteindelijk invliegen door een ervaren vlieger. Dan weet je in ieder geval zeker dat hij vliegt.
5 En als je het vriendelijk vraagt, zal hij 'm wellicht ook nog naar jouw wensen afstellen.
6 Lees je in de materie in. Zonder dat kun je het schudden. Zie het als investering.

Als je eerste auto een Fiat Panda was, zal je tweede auto hoogstwaarschijnlijk geen Maserati Diablo zijn.

Laatst bewerkt:
+1

We gaan nu weer ontopic
De ts heeft wat te doen iig, en is vrij om wat gerichte vragen te stellen
ik vermoed dat nu ook redelijk duidelijk is wat hij te doen heeft.

Maar bij de volgende "lees je in opmerkingen" gooi ik dit dicht..
anders loopt dit uit de hand.

Van mij mag ie dicht.

1. zoek heli uit
2. vind kds en rtf, tevreden vliegers
3. merk bij 'droog vliegen zonder motor' dat heli niet doet wat zender hem opdraagt.
4. neem contact op met leverancier, stel 5 gerichte vragen, krijg 1 antwoord en niks over de kanalen en rev e.d.
5. snap alles van pitch, nick, aileron, elevator enz, _maar_ kom tot de conclusie dat erg vast gezette bosjes dunne electrodraad zeer waarschijnlijk in de verkeerde ontvanger kanalen zitten
6. mail kds.com, krijg 0,0 antwoord
7. de lol is er af, clipjes en op zich handig uitziende staatjes van fout opsporing werken niet, bijna niets volgt de te maken errors, wel andere, dus ook de oplossingen kloppen dan niet.
8. 'RTF' in NL, hier mag men weer overpromis adverteren, straffeloos.
9. Kennelijk veel mazzel gehad met andere RTR modellen
10. VEEL mini gereedschap hier, maar deze kds moet weer net ff anders zijn blijkbaar met boutjes en moertjes.
11. voor ik een auto koop maak ik een proefrit, ik heb nimmer de prijs betaald die men vroeg, nieuw niet en 2e hands niet, geen rijklaar afzetting hoeven meemaken dus.
12. nu iedereen graag zo veel mogelijk webshops mailen, we zijn NL-ers, eerlijke lui en recht door zee, dus dat RTF moet echt verbannen worden voor modellen waar dat n.v.t. is.
13. Als je ergens te veel tijd in steekt, adviezen botsen, de leverancier bepaalde adviezen als dom en niet kloppend bestempeld (hier en van andere fora) wat heb je als beginner dan nog...
14. Hij is de deur uit, terug. Inmiddels bleek hij (stelt men achteraf) afgesteld te zijn, staaat niet op die webshop dat ze dat doen, en heb er ook niets voor betaald zoals elders wel is 50 a 100 euro en dan als optie op de webshop sites, ...
15. De droog tests klopten niet, dus ze hebben zeker inverted gevlogen met aanpassing van kennis van fouten en dat met hun hersenen/handen bijgestuurd...

16. mijn fun heli is dus een MJX achtige, maar dan brushless hoofd- en heck motor, of 1 BL motor en belt/cardan.
17. de MJX heb ik alleen op de zender bijgesteld, had ie nog ietwat afwijking, maar daar wen je in no-time aan.

Met auto's en boten plus vliegtuigen heb ik dit gedoe nooit gehad.
Slechts 2 vond ik het waard op te knappen, anderen waren bllj met de reserve onderdelen voor een spotprijsje van wat ik wegdeed.

Ik wil vliegen, proefrit. De monteur uithangen komt wel als het nodig is en het voelt of het het waard is.

Zo heb ik een oude walkera en een e-sky nog steeds in de running. Ook aanvankelijk gewoon op de remote afgesteld, gevlogen en pas na een crash de nieuwe onderdelen 'op maat' geïnstalleerd.
Beide kon ik met aanwezig gereedschap doen.

_voor mij_ was deze kds 450 c een MISkoop.
Voor anderen is het een droom dat gepruts, hee ieder zijn ding.
Wederom bedankt voor de moeite, dit 'nota bene ineens afgestelde RTF' model was het niet waard. Ik ben blij dat ik er niet een speciaal klein hex sleuteltje voor kocht.
Sowieso blinkt kds niet uit in manuals en info verschaffing zo gaven ook andere kds fans(!) toe, dus ik had ook niet geweten WAT voor hex (metrisch, imperial) sleuteltje. Etc

Ach ja, ieder zijn ding en een goed begin is het halve werk.
En als ik eerst een model zelf "half af moet werken" dan is dat gewoon niet mijn ding meer nadat blijkt dat doorgaans werkende oplossingen, doe dit dan dat, en dat was dan anders qua effect, gewoon *(_@&$)@(&$^ is.

.--.
/ / \ \
| | | |
| |.-""-.|
///`.::::.`\
||| ::/ \:: ;
||; ::\__/::
\\\ '::::' /
`=':-..-'`

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back