Beginner : Traxxas

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Als je toch aan die losi monstertruck gaat beginnen zou ik even kijken of je wel makkelijk onderdelen kan krijgen, want dat wil nog wel eens een probleem zijn met losi (meestal) En dat zou ik een beginner niet aanraden

Niet mee eens. onderdelen zijn erg makkelijk te verkrijgen, alleen (helaas) niet in veel winkels in nederland. Liquidrc bijv heeft erg veel losi standaard op voorraad en is erg goedkoop met verzenden.

Ben het er wel mee eens dat ik dit niet aan een 'beginner' zou aanraden. (teminste, geen beginners onder de 18 jaar. gezien die zelf geen paypal account hebben over het algemeen. )

Als voor de auto keus.. Je ben in het begin van dit draadje aan het praten dat je een auto wilt die 120km/h kan etc. als je nog steeds redelijk snel wilt rijden, zou ik al niet voor de Tamiya Tundra gaan. die is meer bedoelt om op schaal snelheid door het terein te rijden (kruipen).

Ik denk dat zo'n Stampede monster Jam standaard al vlot genoeg is. wil je later sneller kun je altijd nog upgraden naar een andere motor of een brushless setje. Houd er alleen rekening mee dat je zo'n borstelmotor netjes in moet laten lopen!

1. Losi LST onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen(ebay, liquid, losipartshouse, en tegenwoordig ook bij pkracing);
2. Je hebt bijna nooit onderdelen nodig want een LST2 / XXL is redelijk bulletproof.

Tamiya Tundra Klamath? volgens mij heb je de verkeerde in gedachte, ben het trouwens wel met je eens want volgens mij komt de wagen die er bedoelt word niet eens uit in europa.
Wat betreft die monstertruck die jongen is 15.
Ook al was hij dat niet ik zie zelf nooit geen reden om iets te gaan halen, wat er ook van een ander merk is. Aleen dan met 10x zoveel onderdelen en upgrades op 10x zoveel plaatsen beschikbaar. Keuze snel gemaakt voor mij. Maargoed best een mooie truck verder daar niet van

Tamiya Tundra Klamath? volgens mij heb je de verkeerde in gedachte, ben het trouwens wel met je eens want volgens mij komt de wagen die er bedoelt word niet eens uit in europa.
Wat betreft die monstertruck die jongen is 15.
Ook al was hij dat niet ik zie zelf nooit geen reden om iets te gaan halen, wat er ook van een ander merk is. Aleen dan met 10x zoveel onderdelen en upgrades op 10x zoveel plaatsen beschikbaar. Keuze snel gemaakt voor mij. Maargoed best een mooie truck verder daar niet van

Arg, ja, klopt. :mrgreen verkeerd gelezen. Moet m'n skimming skills nog iets verberen zie ik al wel. :)

Welke monstertruck bedoel je nu? Indien je de LST bedoelt, ja een HPI Savage komt veel meer voor. 't is maar net wat je wilt. de LST is gewoon een heel eind lomper, kwalitatief zijn ze beide goed in ieder geval. plus dat je gewoon overal kunt rondbanjeren, niet alleen op straat.

Ik zou het zelf iig nog steeds op een Stampede 2wd houden. erg leuke auto om mee te rijden, waterproof standaard. aardig onverwoestbaar en goedkoop.

Ja klamath doelde idd op de savage.. beetje gare comment sorry maargoed monstertrucks zijn niet mijn ding en nitro ook niet.. dus is vrij ver offtopic in het electro forum hier.
Was wat kort door de bocht maar zolang de savage (xl) bestaat zie ik geen heil in dat ding.

Denk dat Stampede 2wd een heel goed advies is ja! :)

Was wat kort door de bocht maar zolang de savage (xl) bestaat zie ik geen heil in dat ding.

Tja, HPI heeft nu eenmaal een betere naam hier dan Team Losi. De LST2 heeft een betere wegligging als de Savage en is net zo sterk. (voor de MT races was de LST2 geloof ik de beste concurrent/rivaal voor de E-Revo. )

Mij boeit het merk van een auto niet eens. zolang het er goed uit ziet, stevig is/de kwaliteit goed is en de onderdelen op een normale manier verkrijgbaar zijn vind ik het prima.

Tja, HPI heeft nu eenmaal een betere naam hier dan Team Losi. De LST2 heeft een betere wegligging als de Savage en is net zo sterk. (voor de MT races was de LST2 geloof ik de beste concurrent/rivaal voor de E-Revo. )

Mij boeit het merk van een auto niet eens. zolang het er goed uit ziet, stevig is/de kwaliteit goed is en de onderdelen op een normale manier verkrijgbaar zijn vind ik het prima.

Monstertruck wegligging en races?!?!?! ;):p
Is de E-revo een monstertruck dan? ik zie die als mislukte truggy :p

Nee goed het zal een prima auto zijn hoor, en zal vast wel een voordeeltje hebben dat een savage niet heeft, iig niet iets wat mij over de streep zou trekken om een auto aan te schaffen waar 10x minder hop ups en dingen voor te krijgen zijn, en het nog moeilijker is om aan stock parts te komen ook

Monstertruck wegligging en races?!?!?! ;):p
Is de E-revo een monstertruck dan? ik zie die als mislukte truggy :p

In de US werden/worden gewoon MT cups gereden hoor. de E-Revo is een MT, en een verdomd goede (daarvoor dat die al met truggies vergeleken word zegt genoeg lijkt me. ;) )

Als ik 't accubakje van m'n LST klaar heb mag je wel eens langs komen rijden. 1717 op 6s Lipo met best goed wegligging en een bodemspeling van zo'n 10 centimeter. Kunnen veel auto's maar van dromen. :mrgreen:

Dat er minder hop ups voor te krijgen zijn zegt misschien ook wat over de auto zelf.. namelijk dat ze volledig overbodig zijn. ;) de diff's zijn gewoon perfect. de draagarmen krijg je vrijwel niet kapot. 't hele ding is standaard gewoon al bulletproof.
true, als je een volledige alu auto wilt voor weinig geld ben je beter af met een Savage omdat er meer, en dus goedkoper spul voor te koop is. mja, dan eindig je toch met een auto voor de bling, en niet om echt mee te rijden.

Laatst bewerkt:
In de US werden/worden gewoon MT cups gereden hoor. de E-Revo is een MT, en een verdomd goede (daarvoor dat die al met truggies vergeleken word zegt genoeg lijkt me. ;) )

Als ik 't accubakje van m'n LST klaar heb mag je wel eens langs komen rijden. 1717 op 6s Lipo met best goed wegligging en een bodemspeling van zo'n 10 centimeter. Kunnen veel auto's maar van dromen. :mrgreen:

Komt omdat ik bijna aleen nog maar e-revos zie met normale truggy banden en xxx honderden euros aan hop ups. Wat het tot mislukte truggys maakt imo.. Een echte MT vind ik het stock ook niet maar hij zou zo wel tellen.
Dan rijd die met die COG de andere MTs er wss vrij makkelijk af dan?

Back