Beginner : Traxxas

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
J

JelcoGhysels

Guest
Hallo,

Ik ben woonachtig in Oudenaarde (Oost-vlaanderen, belgie)

Ik heb reeds ervaring met RC vliegers, maar nu zou ik graag een auto bijkopen

Ik heb hier al veel gelezen op het forum, en het traxxas assortiment trekt me zeer aan :yes:

Maar ik weet niet echt goed welke.

Liefst zou ik scale 1/10 kopen, omdat 1/16 me nogal klein lijkt.

Ik ben eigenlijk niet vanplan om er off road mee te gaan rijden, maar dat zal zeker nog volgen.

Ik heb eens rond gezocht, en ik vind de rustler,e-revo en slash wel iets hebben.

Maar van deze modellen zijn er zeer veel uitvoeringen vooral van e-revo en de slash

Traxxas 5803 Slash 1/10 2wd 2.4Ghz. RTR | Traxxas RC Car | Digitaalmodeltrein.nl

Deze heb ik gevonden via internet, is deze goed of niet ?
Het is een 2wd, is dit goed om mee te beginnen

MVG

Jelco

Twijfel zeker niet om links door te sturen !

Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft aan dat je onroad wil rijden. Dan zou ik eerder geen slash nemen. Een slash komt veel meer tot z'n recht op het onverharde en ik skateparken. Ik heb een Slash en gebruik die enkel voor offroad of jumps, en daar in is die gewoon geweldig. Voor onroad lijkt een Rustler mij het beste, hoewel ik er geen ervaring mee heb.

Voor welke van deze auto's je gaat, je kunt er niet fout mij. Traxxas heeft al meermaals bewezen enorm goed te zijn. Wel zou ik sowieso een VXL nemen, anders ga je direct meer snelheid willen en die brushed motoren kunnen niet zo goed LiPo's hebben.

Ik zou gaan voor de e-revo 1/16. Groot genoeg is die. Je kan er overal mee rijden.. (tenminste als je gras niet te lang is).

Anders zou ik gaan voor de VXL rustler of stampede, de rustler is wel wat lager op de grond, dus dan staat die beter als je op lipo's gaat rijden.

Zelf heb ik een e-revo 1/16 met stock accu, en die gaat al vrij hard!

klopt maar als je dan toch on-road gaat maakt dat geen drol uit.

Nou Nou... 1:10 / 1:16 maakt zeker wel een drol uit. Vooral met de Rally!
Post gewoon nuttige comments, hebben beginners veel meer aan dan zo'n opmerkingen ;)

Ikzelf rij met de Traxxas Rally 1:16, de Traxxas Slash 2WD (Brushed) en de Traxxas Slash 4WD.
De 1:16 Rally ligt toch best laag, waardoor een stoep op en af rijden sowieso al onmogelijk is. (Ook omdat het een 1:16 is)

De Slash 2WD (Brushed) is wel leuk, maar qua snelheid ben je er misschien snel op uitgekeken.

De Slash 4x4 VXL is lekker snel, pak je een set goede onroad banden en een goede afstelling qua veren + shockolie, dan heb je echt een snelle onroader te pakken, die velen malen steviger is dan een normale 1:10 onroader.

Je hebt ook een 2WD brushless uitvoering, maar hier heb ik geen ervaring mee en kan ik dan ook niks over zeggen. Wel heeft iemand op de club er een waar we een offroad baan hebben, en deze kan de 4x4 VXL goed bijhouden.

Ik denk trouwens dat je Traxxas het zeker wel 2 jaar gewoon normaal volhoud (stock), als je gewoon normaal ermee omgaat.

onroad is toch ook niet voor stoepen op en af rijden ?
en als je echt on-road moet dat sws op een vlakke ondergrond dus dan maakt 1/16 of 1/10 niet echt meer uit qua ondergrond (in tegenstelling tot off-road) , dus volgens mij heeft ie daar wel wat aan.

onroad is toch ook niet voor stoepen op en af rijden ?
en als je echt on-road moet dat sws op een vlakke ondergrond dus dan maakt 1/16 of 1/10 niet echt meer uit qua ondergrond (in tegenstelling tot off-road) , dus volgens mij heeft ie daar wel wat aan.

Onroad valt dus niet onder straat rijden?
Niet iedereen rijdt op banen, volledig goed geasfalteerde parkeerplaatsen of wat dan ook. Als je thuis op de stoep rijdt, op de weg of waar dan ook is het net zo handig om deze even zelf de stoep terug op te kunnen rijden ;)

Als er op een baan gereden wordt, is puur de rally geschikt vermoed ik.
Er zijn veelal classes op banen, en dan zou een Slash op alle fronten erbuiten vallen gezien het formaat. Of je zou dan mee moeten doen met de 1:10 onroad, alleen lijkt me dat stug.

Als je de poster zijn beginpost dan ook even laat bezinken, kom ik in ieder geval tot de conclusie dat hij niet op een onroad baan wilt gaan rijden. Het kan zijn dat ik me vergis, maar zo begrijp ik het. Als je puur op een onroad baan wilt gaan rijden is traxxas geen goede optie (1:10). En vooral omdat de topicstarter aangeeft veel op het forum gelezen te hebben lijkt het me sterk dat hij dit niet weet ;).

De beste/leukste opties in mijn ogen van Traxxas uitgaande zijn ( Om op de weg/stoep/overal mee te rijden ) : Traxxas Rustler / Slash Brushless 4x4/2WD of 1:16 E-Revo.

onroad is straatrijden maar ik versta onder onroad geen stoepranden op en af gaan , onder onroad versta ik meer dingen die je met auto's als bijvoorbeel tt-01's doet maar okee , ieder zijn eigen opvatting.

slash 2wd standaard on-road is echt niet chill , slaat echt vaak om als je er niks aan doet ;)

op de baan is idd traxxas geen goede optie , voor on-road (the Xtinction way;)) zou ik dan een rustler met anaconda's aanbevelen , should do the trick very well :yes:

de oplossing tegen een makkelijk rollende slash is gewoon dikke olie in de shocks, heb ik in die van mij ook en vind het tov. stock zowel on- als offroad echt een verbetering, ik vind de kans op rollen bij de slash zelfs een +punt, want een auto die ik volgas kan hoeken vind ik geen bal aan :p

Het mag eigenlijk ook een drifter zijn, dat lijkt me ook tof !

vb de traxxas ford fiesta ken block maarja die ligt wel iets boven mijn budget

Zijn er eventueel geen andere van andere merken ?

Hij moet wel al in elkaar zitten,

MVG

Ik heb mijn eerste vlieger ook zelf gebouwd, en daar heb ik nu spijt van :yes::yes:

Een auto bouwen, daar is echt niets aan. Volg de handleiding, en er kan niets gebeuren. Ik was er ook niet gerust op de eerste keer, maar dat valt mee en bouwen is zeker zo leuk als het rijden zelf :D
Wat is je budget trouwens?

Is 2x dezelfde auto, met een andere body. Het is een Tamiya TT01, veruit de bekendste beginnersauto voor onroad. Zeer degelijke wagen, en rijdt voor een beginner aangenaam. Alleen laat hij aan de technische kant soms wat de wensen over om het zo te zeggen : Is standaard niet voorzien van kogellagers, en bestaat bijna helemaal uit plastiek. Als beginner ga je daar natuurlijk niet veel van merken.
Let wel op dat dit een bouwkit zonder de electronica is, buiten een snelheidsregelaar. Ontvanger, zender, batterij, oplader heb je nog nodig. Het is ook een bouwkit, en je kan hem veel goedkoper krijgen in het buitenland xD.

Ja,

Dus een traxxas is beter, dacht ik zelf ook wat denk je van de mustang boss ? Je hebt er met 2 verschillende prijzen, wat is de beste prijs/kwaliteit

Back