C
carbonfibre12
Guest
Dit topic is een vervolg op mijn eerdere topic "Beginner Onroad electro tourenwagen: Carisma R14 vs. Tamiya TT-01 vs. Tamiya M-series". Omdat de naam van dit oude topic niet meer klopt, omdat het topic is uitgemond in een beginner (ik,
) die een TT-01E(S) wil ombouwen naar een auto geschikt voor licht offroad/licht rally gebruik. Ik zal wat info uit het oudere topic samenvatten in dit topic. En natuurlijk de discussie voortzetten (en ook nieuwe vragen stellen
) in dit topic. Ik weet dat er al andere TT-01 rally conversion topics zijn maar ik had toch wat vragen waarvan ik de antwoorden niet in die topics kon vinden.
Laat ik eerst beginnen met welke auto ik ga kopen:
Tamiya TT-01ES XB Toyota Celica GT-Four '97 Monte Carlo bij haertle.de
Vervolgens wil ik uitleggen wat ik versta onder rally rijden met mijn (toekomstige) RC auto/wat ik met de auto wil gaan doen (citaat uit mijn vorige topic):

Laat ik eerst beginnen met welke auto ik ga kopen:
Tamiya TT-01ES XB Toyota Celica GT-Four '97 Monte Carlo bij haertle.de

Vervolgens wil ik uitleggen wat ik versta onder rally rijden met mijn (toekomstige) RC auto/wat ik met de auto wil gaan doen (citaat uit mijn vorige topic):
De een wil gigantische sprongen maken en door modderplassen heen crossen. Terwijl de ander het houd bij over relatief vlakke zandoppervlakken heen driften.
Ik wil meer zoiets met mijn TT-01 gaan doen:
CVA Oil Shocks
Ansmann 55mm Oil Shocks TT-01 etc.
Ansmann 55mm Oil Shocks
Yeah Racing Blauwe 55mm Aluminium Shocks
Welke van deze shocks zouden geschikt zijn voor een TT-01(E)(S) voor rally (zie mijn uitleg over wat ik onder rally versta, in het citaat) en zijn te plaatsen zonder aanpassingen aan het chassis, of dat ik de suspensie geometrie verknoei, de kardanas in verkeerde stand komt te staan, de dogbones eruit kunnen vallen etc.
Spacers kan ik nergens vinden. Of zijn dit geschikte spacers voor stock TT-01E(S) shocks?:
O-ringen Rood 10 stuks bij Conrad
Behalve de bodemvrijheid vergroten doormiddel van nieuwe shocks of spacers, wil ik ook een underbody maken/een kap over de motor/esc/kardanas/tandwielen etc. van polycarbonaat (ook wel bekend onder de merknaam Lexan) om zand, stof, vuil en evt. vocht buiten te houden. Ook wil ik een dunne aluminium plaat onder de auto maken om de onderkant van het chassis te beschermen tegen opvliegende stenen en rotsen, takken en alles wat het chassis maar ongewild kan bijschaven en bekrassen. De plaat zal niet dienen als een dik schild, maar meer als een coating/verflaagje om het chassis tegen schaven en krassen te beschermen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Aluminium plaat 200x400mm 0,4mm dik bij Conrad
&
Polycarbonaat plaat 400mmx500mm 0,75mm dik bij Conrad
Zou dit genoeg zijn om mijn auto heel te houden? Ik wil niet in een half jaartje mijn nieuwe (toekomstige) auto compleet slopen.
Later ga ik nog wel een alu as, wat kogellagers en rallyblock banden kopen (of ik koop de rally block banden in plaats van de shocks/spacers). Ik ga dus geen gigantische jumps maken, door waterplassen en modder heen crossen. Hooguit een keer een klein kuiltje in de weg. Het word dus vooral beetje driften en racen over zand- en grindpaadjes. Een keer een afgezette baan maken met echte bochten, wel een hellingtje, maar geen jumps (daar heb je echte offroad auto' s voor: buggy' s, truggy' s etc.).
Verder ga ik deze oplader en accu voor mijn auto kopen:
2A snellader Conrad eigenmerk Voltcraft
&
LRP 7,2V NiMH racingpack bij Conrad
Laatst bewerkt door een moderator: