Beginner vragen

Dat is ook een goede oplossing
450 heli's zijn prachtige alleskunners

Betreffende je eerdere verhaal, lees alsjeblieft het topic nog eens door, en kijk ernaar alsof jij het niet geschreven hebt.
In het echt zie je aan iemand of er misschien een nuance aan het verhaal zit..
Via een beeldscherm niet.
Dus moet er worden uitgegaan van de kale tekst, en de kale tekst reageerde regelmatig 100% andersom als wat wij voorstelden.

Dit is gewoon een probleem van een forum. Iedereen praat anders, maar schrijft zoals hij praat. En soms ook niet. Sommigen zijn goed in hun gedachten in tekst om te zetten, anderen niet.
Maakt ook niet uit, maar het helpt niet als wij je blijkbaar verkeerd begrepen hebben (en jij ons) en jezelf dan meteen op de teentjes getrapt voelt
Doe een set veiligheidsschoenen aan, dan zul je zien dat het goedkomt ;-)

Wel ff weer een zeikdingetje (ik moet toch wat te zeuren hebben :mrgreen:)
Kds staat om een hoop dingen bekend, maar niet om hun electronica.
De regelaar en servo's staan zelfs als erg slecht bekend.
Dus als dit nog de originele zijn, zou ik even gaan kijken voor een vervanging

Sommigen kunnen er een tijdje plezier van hebben, maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die met 1 harde landing een servo strippen.
En meestal kom je daar de volgende vlucht achter, meestal als de heli net los is...

En iedere plof is weer een stevige partij geld verder..

Maar met les komt het helemaal goed.
Kijk ff naar de electronica op die heli, laat hem checken bij die groep vliegers.

@ Student,

bedankt voor je opmerking over de kwaliteit van de servo's, enz. :D
Ik kan voor € 250,00 de heli overnemen, incl. reserve-onderdelen, koffer,
zender/ontvanger en Real Flightsimulator. Lijkt me een leuke deal.
Maar moet of mag ik de servo's vervangen ?
Hoe groot is het risico dat een servo "sterft" bij een crash ?

Nog even over het topic in het algemeen. Jullie hebben gelijk dat ik mij te veel laat leiden door anderen die ik alleen van naam ken en mijn daar te veel op focus. Ik moet op openstaan voor tios en ideeën van anderen en mij niet blind staren op zaken die op dit moment niet aan de orde zijn.
Mocht ik iemand ongewild hard "getrapt" hebben dan mijn excuses daarvoor :razz: :razz:

Morgenmiddag ga ik naar een vliegvereniging in de omgeving om te zien
hoe het vliegen met een modelheli in zijn werk gaat....

Wat een simulator aangaat: Real Flight, is deze standaard geschikt voor heli ?

groet,

Guus

Laatst bewerkt:
Hallo @GuusJ:

misschien hebben wij alle (tenminste ik) alleen in een richting gekeken, sorry ...

maar het is een goede beslissing met een 450er te beginnen,
onderdelen zijn niet zo duur, en hij is goed om te leren,
en wat goed of minder is bij een HK,
dat zie je dan zelf,

(ik had b.v. een 450er (relatief goedkoop), die vloog meer of minder goed
en ik heb een 500er (relatief duur), en die vliegt perfect)

dat zijn die verschillen,
en ook zet elk piloot zijn eigen eisen.

suc6 verder, Uwe

kijk ff naar de nieuwprijs van een align 450 kit.
en dan naar je kds heli.

daar zit zomaar 400 of 500 euro verschil in, zeker met de sim en de koffer die erbij zitten.
dus dan weet je dat je ergens iets kan verwachten.
niet erg, als je het maar weet.

en een heli is helemaal niet zo duur. het is voornamelijk de electronica. Deze maakt ongeveer 2/3 of 3/4 van de totale prijs.
Die servo's van de kds kunnen wel even, maar het is wel stevig aan te raden deze snel te wisselen voor iets beters.
Tijdens een crash kan alles kapot, maar de originele zijn zeker kapot. Er zijn zelfs verhalen dat de originele bij een harde landing al wel eens willen strippen.

ook de regelaar is een punt van aandacht.
Bij sommigen fikt deze er gewoon spontaan onderuit, of hij doet gewoon niets meer.

Servo's die erg goed zijn, vind ik persoonlijk, zijn de hitec 65 mg.
dit is een analogservo, kan niet samen met een flybarless heli.
wil je dit wel, moet je de 5065 mg hebben

ook de ds415 van allign schijnt goed te zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

voor de staart zou je richting een futaba 9257 moeten kijken, of een align ds 520.
Servo is inderdaad een maat groter, maar de originele maat servo veroorzaken bijna allemaal in no time problemen.

realflight is vanaf versie 4 gewoon goed voor de heli.
daarvoor ook, maar toen zaten er nog wat bugs in.
wel ff opletten dat de originele dongle/simzender er bij zit, anders gaat hij niet werken.

en zo snel ben ik niet van mn stuk, het is een technische hobby, waar erg veel tijd in gestopt moet wordne in het begin. Is ook de moeilijkste tak van de hobby om te leren.
dus no hard feelings ;-)

De opmerking dat er voor scale 500 geen 5-bladige hoofdrotor zou zijn is uit de lucht gegrepen. Binnen 2 maanden
(ik heb dus nog tijd) verschijnt er in Engeland een fullmetal rotor.

Lees wel goed: Ik heb het niet over 5 blads hoofdrotors gehad, die gebruik ik zelf namelijk ook....

Ik had het over 6 blads HEK rotoren. Die vind je niet....

Als afsluiting, lang geleden werd een jongen door zijn ouders ter adoptie afgestaan. In de jaren die volgden was hij technisch, tegendraads, gebruikte LSD, enz. liep op bloten voeten, leefde op fruit en groenten. Ging op reis naar Nepal, liet zich kaal scheren en werd na terugkomst door zijn adoptie ouders niet herkend. Klopte aan bij Atari en werd CEO van Apple. Ik had en heb nog steeds respect voor STEVE JOBS, een van de grootste visionairs van deze eeuw. Jammer dat hij niet meer onder ons is. Daar probeer ik mij nog elke dag aan te spiegelen. En ga geen uitdaging uit de weg, het zij gezegd.

Steve Jobs is alleen groot geworden door een vraag te creëren, niet door aan een reeds bestaande vraag te voldoen. Visionair, wellicht, maar hij heeft de wereld hooguit veranderd, niet verbeterd, en hij heeft in zéér belangrijke mate bijgedragen aan het verspreiden van ongecontroleerde info. Maar dat was "niet zijn probleem"....
Daarnaast was het een keiharde zakenman, die niet schuwde om andere bedrijven gericht de grond in te boren ook als er geen sprake van directe concurentie was (geef toe dat hij daarin niet de enige was, Bill Gates was ook een hufter in dat opzicht).

Voor mij, was Steve Jobs niet anders dan een drugsdealer die eerst mensen ergens aan verslaafd maakte, en daarna zich verrijkte aan het leveren van het spul, zonder zich te bekommeren om de wereldwijde gevolgen. Als zodanig deel ik je bewondering niet, en denk ik zelfs dat de wereld beter af was geweest zonder hem.
De South Park aflevering "the human CentIpad" is nog steeds een van mijn favorieten....

Groet, Bert

beetje offtopic, maar zaken zijn zaken..
dit mag absoluut niet verward worden met wat wij hier doen, plezier hebben met de hobby.

Dat Steve de kans heeft gezien en gegrepen om een product op de markt te zetten, wat zo'n grote impact op het leven van zovelen heeft gehad, is alleen knap te noemen.
het dan ook nog op een dergelijke manier in de markt zetten, en een dergelijk bedrijf opzetten is gewoon bewonderenswaardig.

Zelfde voor Gates. en meer van dergelijke mensen.
een idee hebben is niet zo moeilijk, maar anderen erin meeslepen en alles eromheen in het werk zetten..

Maar deze mensen hebben ook goed doorgehad wanneer ze moesten luisteren naar een ander, en wanneer even pas op de plaats te doen.
Nu dicteren ze anderen, maar dat is niet altijd zo geweest. en anderen laten zich ook dicteren..

Beste Guus

ik denk dat je een goede keuze maakt met een 450 size heli om te leren.

ikzelf heb ook met KDS heli's gevlogen (KDS450C) en heb er altijd veel plezier aan gehad. (deze kun je upgraden met align parts)
dat de electronica minder goed is ben ik mee eens , maar crashen gaat toch gebeuren ;)

een align servo o.i.d is veel duurder dan een KDS servo dus al zou een servo stuk gaan so bee it :p 10euro en je vliegt weer
dit is een oefen heli moet je maar denken...

kun je eenmaal beter vliegen met weiniger crashes ,verkoop dan de KDS en kijk dan voor een betere merk heli.

veel succes en veel plezier aan deze leuke hobby

ps de mensen hier bedoelen het allemaal goed ,en geloof me heli vliegen leer je niet in een dag , het is het moeilijkste op RC gebied.
maar dit zul je snel zat zelf ondervinden :D

groetjes Nick

Probleem van een kapotte servo:
je komt er meestal tijdens een vlucht achter...

en die crash is doorgaans een stuk prijziger dan 10 eur

iig, ik ben in totaal 1 keer omlaag gekomen met een fout in de besturing, en ik zat qua geld bijna op een total loss...

ik weet dat jullie niet kapot zijn van KDS maar hebben jullie er zelf wel mee gevlogen?

mijn KDS heli's 2 stuks wel te verstaan , zijn nooit gecrasht door een haperende servo o.i.d het was altijd mijn eigen fout

enne.... als je een align crasht heb je ook geen garantie dat de servo's heel blijven sterker nog ik heb ze vaker stuk gehad :p

een KDS heli is kwalitatief beter dan een HK heli en hier vliegen toch ook zat mensen mee rond , maar dan wel met een align kap :D

dus ik kan de mening niet delen dat een kds heli slecht is , ga je voor het ruigere werk dan zou ik inderdaad voor een align of o.i.d gaan.
maar voor het leren vliegen voldoet een kds prima hoor

bij vele clubs hebben ze ook kds heli's voor te leren vliegen

je koop ook niet gelijk een BMW M3 als je net je rijbewijs hebt dan voldoet een golf ook prima toch.......?

Gr Nick

Nick niemand zegt volgens mij dat KDS slecht is, maak je niet druk, Student maak volgens mij een kromme vergelijking:p tussen een nieuwe align kit en een 2de hands KDS thats all. Want voor alleen het verschil al wat hij aangeeft koop je zelfs tegenwoordig een 2de hands goede Trex 500ESP en heb pas een nagelnieuwe Trex450 incl beast weg zien gaan voor 350Euro hier op het forum en een nieuwe 450Plus RTF is ook maar 429Euro. 2de hands is gewoon tegenwoordig redelijk wat te koop mits je weet waar je naar moet kijken

Alleen zonder kennis een 2de hands heli kopen is gewoon tricky, ongeacht welke Skoda, Volkswagen of BMW het ook is omdat je niet weet waar je op moet letten ;).

daar heb je een punt David
bedoel het ook niet kwaad hoor , maar er word vaak geroepen dat kds zo slecht is terwijl ik er geen slechte ervaring mee gehad heb :p

ik begrijp dat het geen align is o.i.d ,deze is kwalitatief zeker beter dat ga ik niet ontkennen , vlieg zelf met align ;)

maar voor een goedkoop alternatief bedoel ik (nieuw wel te verstaan) is een kds geen slechte keuze

sorry als het bot over kwam das niet mijn bedoeling!!
ik weet dat student wel verstand van heli's heeft , hij heeft me al dikwijls geholpen :D

Nick

We proberen gewoon zoveel mogelijk verschillende ervaring in beginners te pompen:D . En al die verschillende ervaringen wat is opgebouwd in jaren kan je niet in een paar draadjes overbrengen.

En kwaliteitsverschil zal je altijd blijven houden (echter de tijd staat ook niet stil;)), dat zal niemand ontkennen. Voor iedereen is er wel een heli die voldoet of dit nu een skoda is met volkswagen onderdelen of een BMW met volkswagen onderdelen of een Ferrari met BMW onderdelen, ze vliegen er allemaal en de meeste mensen zijn tevreden met wat ze hebben.:thumbsup:

helemaal waar kijk maar eens na de nieuwe kds agile
ziet er helemaal niet slecht uit ,maken een hele vooruitgang

niet KDS wil prijzen hoor ,ben tot nu toe align fan ;) . al wil ik toch eens een logo gaan proberen :mrgreen::thumbsup:

Gr Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook Align fan,

een LOGO proberen, ja, zou leuk zijn,
maar als ik materiaal gebruikt wat ik ook vliegt,
dan is voor mij een Align tot nu toe genoeg.

groetjes van Uwe

@ lama:
Iedere heli is te maken, en te breken door alleen de electronica te wisselen...

Een goedkope heli is vaak qua onderdelen nog best goed, alleen de electronica is knudde, dat is gewoon het duurste
Op een goede heli maakt de electronica bijna 3/4 van de gehele nieuwprijs uit

Daarom pak ik de align, omdat hier de servo's ook bij de kit zitten.
Pak die servo's etc eens los, kijk hoe duur dat is.
Dan weet je ook meteen hoeveel het frame alleen zou moeten kosten

Daar zit hem de uitdaging met kds, en dat is ook wat ik meld..
Wissel een paar dingen als je de kans hebt.
Geloof me, een heli die werkelijk doet wat je wil zorgt voor een sneller leerproces dan een heli waar je constant mee vecht om hem te laten vliegen

Qua crashen, met voldoende geduld, en pre flight checks heb je neit meteen crashes nodig..
Een heli is ook niet gemaakt om te crashen, dus is het ook niet handig als je daar alles op baseert
Anders krijg je een heli die bagger vliegt (goedkope servo's), waardoor je eerder crasht, waardoor je ook eerder nieuwe servo's nodig hebt, en zo verder

Maar iedereen heeft zijn eigen budget, ik geef gewoon een tipje ;-)
Er zijn genoeg mensen die vinden dat een rtf heli gewoon grotendeels tegen een crash moet kunnen, en dus de servo's etc nooit verdenken van een foute beweging
Hopelijk nu wel, scheelt weer zoeken

je hebt helemaal gelijk , een heli is niet gemaakt voor te crashen , maar voor een beginner niet altijd uit te sluiten ;)
ik vlieg nu toch ook al een heel tijdje crash vrij (afkloppen), dat is in het verleden wel anders geweest haha, maarja leren lopen doe je ook niet zonder te vallen :D

en als je je grensen niet verlegd, leer je ook niks nieuws dus als ik mijn heli weer crash So be it

maar ik snap jou interpretatie ;)

Nick

ik ben begonnen met een piccolo fp, dat ding heeft ERG vaak op de grond gelegen ;-)
je leert er wel erg snel van afstellen... En uit de hand afstellen, zonder tooltjes oid

Ding klapte neer, alles spetterde eraf..
Paar tellen onderdelen zoeken, in elkaar klikken, afstellen en gaan weer

Daarom worden fp's ook erg vaak als erg goede eerste heli gezien, ze zijn ontzettend sterk
En het ding vloog stiekem best goed voor een fp met een staartmotor..

Een cp is zonder hulp of kabelwerk geen goede eerste heli, omdat je dan gewoon veel gaat crashen, en dat is gewoon zonde.
Kost veel, en het wordt er ook niet beter van ;-)

Ja nou de mcpx was mijn eerste cp, de intresse is bij mij aangewakkerd met een picooz piepschuim ding.
Die alleen omhoog of omlaag ging haha en ik probeerde met een naald in de neus te steken dat ik een beetje vooruit ging.
Tot ik de muur raakte. .
Maargoed de mini lipo zat dus ook in de neus :rolleyes:
En toen een graupner coax wat een rot ding..
Pas met de blade msr begon het vliegen leuk te worden en dat verveelde toch op ten duur.
En toen de mcpx gekocht en toch giga veel gecrashed maar ook een hoop geleerd.
Beetje offtopic maargoed..:)

Back