Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

he ik zach op conrad ook nog van 4ch rtr helikopter's.
zijn die dan ook goed. want die zijn maar 100 euro.
de 380 . en van die kun je ook onderdelen bestelen.

Laatst bewerkt:
he ik zach op conrad ook nog van 4ch rtr helikopter's.
zijn die dan ook goed. want die zijn maar 100 euro.
de 380 . en van die kun je ook onderdelen bestelen.

Als je al wat ervaring hebt zal het geen kwaad kunnen maar om te beginnen zal ik toch echt een doen met 2 rotorbladen is veel stabieler.:)
Deze is niet heel duur maar ziet er goed uit
Elektro dubbele rotor heli Lama 5.1 R2F

Je moet er wel op letten dat je de accu goed er onder hangt had ik aan het begin niet helemaal goed waardoor die niet goed stil hing maar is nu verholpen en zal er niet mee buiten gaan vliegen als het al een klein beetje waait zo hoop dat je nu genoeg informatie hebt;)
Groeten Frans

In die prijsklasse de Trex 500. Ik heb beide (Spirit Li gehad) en de Trex is qua constructie en wat er in het bouwpakket zit veel completer dan een Spirit. De spirit is op sommige punten te fragiel ontworpen.

In die prijsklasse de Trex 500. Ik heb beide (Spirit Li gehad) en de Trex is qua constructie en wat er in het bouwpakket zit veel completer dan een Spirit. De spirit is op sommige punten te fragiel ontworpen.

voor de absolute beginner is dat niks dan moet je al wel wat ervaring hebben gaat er ook om dat je met neus naar je toe kan vliegen dat is het lastigste om te leren en dat zal ik toch met een goedkoper model doen:)

wat is een super fijn beginners toestel welke hebben jullie het nou over?

Ben nu binnen aan het oefenen met een Honey Bee maar wil graag zelf een heli opbouwen (uit de doos) maar als ik zie wat die Spirit Li moet kosten en wat daar dan nog bij komt, dan komt de KDS 450 wel gunstig over want daar leveren ze de brusless motor en regelaar bij. Daarbij komt dat ik een heli wil hebben om gewoon lekker mee rond te kunnen vliegen. Geen 3D toeren voor mij dus. Ik ben echt op zoek naar een heli die ik rustig stabiel op kan laten stijgen en landen.

ik wil ook s kijken veer een electro heli...
Ik ben ook een beginner en dacht aan een
twister v 2....
Is dat iets om mee te beginnen?
ik wil er binnen en bij geen wind buiten mee gaan vliegen...
Laat t me even weten....
Alvast bedankt...

gr jan

Dag Jan,

Zelf heb ik hele goede ervaringen met een Honey Bee om mee te beginnen. Gaat er iets kapot dan heb je voor een paar euro de schade gerepareerd. Laat wel even iemand helpen met het afstellen van de gyro. Als die eenmaal goed staat vliegt de heli binnen perfect. Om je een voorbeeld te geven, die van mij blijft op ongeveer 75 cm van de grond zo mooi hangen dat ik mijn zender bij wijze van spreken neer kan leggen en mijn koffie kan gaan drinken. Het koste even tijd om hem zo afgesteld te krijgen maar het kan dus wel. Totale kosten van de heli is onder de 100 euro (met zender) en de onderdelen kosten een paar euro.

voor de absolute beginner is dat niks dan moet je al wel wat ervaring hebben gaat er ook om dat je met neus naar je toe kan vliegen dat is het lastigste om te leren en dat zal ik toch met een goedkoper model doen

Dan moet je een grotere heli nemen, dan is het juist makkelijker om daar mee te leren vliegen...

Dan moet je een grotere heli nemen, dan is het juist makkelijker om daar mee te leren vliegen...
Dat is natuurlijk niet waar. Ik ben me ervan bewust dat een aantal heren nog steeds denkt denkt dat "size matters ;);)" maar het gaat er hier om dat je in je hoofd leert dat wanneer je nose in vliegt, je reacties tegengesteld moeten zijn aan tail in vliegen. En dat heeft niets met de afmetingen van de heli te maken...

Willem.

heeft er ook iemand ervaringen met de twister v 2?
Ik wil daar nl mee gaan beginnen...
De twister v 2, lijkt die niet iets op de honeybee king v 2?
ik wil toch rustig aan gaan beginnen, veel oefenen op de pc
e.d. en langzaam maar zeker veel gaan oefenen met de heli..
Ik weet dat t tijd en geduld nodig heeft en dat heb ik er
ook zeker wel voor over.
Op hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen dat je er een beetje
redelijk mee overweg kan?
Hoor t wel van jullie...

gr Jan

zijn er trouwens ook mensen uit tilburg of omgeving hier, die mij evt zouden kunnen helpen met de heli af te stellen en mij wat grondbeginselen
zouden kunnen en willen leren?

Gr Jan

Een grotere heli is een stuk stabieler, die heeft minder correcties nodig, dus kan je ontspannener de heli vliegen. Een micro heeft bijna constant correcties nodig en is dus erg moeilijk om even snel te leren vliegen.

heb de twister v 2 gehaald en al een beetje aan t oefenen geweest met hooveren op de grond om de besturing aan te voelen, valt best wel tegen maar ja, daar is t leren voor, ik heb genoeg geduld om t onder de knie te krijgen.
Ik moet m alleen nog goed af zien te stellen.
Houd jullie wel op de hoogte.

Gr Jan

Gefeliciteerd Jan,

Heel veel plezier met je heli. Gewoon rustig aan beginnen. Zorg dat je de heli met de staart naar je toe zet. Je kijkt dus over je heli heen. Probeer de heli zo snel mogelijk op ongeveer 50 cm van de grond te krijgen. Op dat moment heb je weinig last van de grondeffecten (de heli blaast zichzelf anders weg door de terugkaatsende lucht) Probeer de heli daar dan te houden en alleen met kleine tikjes te corrigeren. Hoe meer je moet corrigeren hoe erger het vaak wordt. Beter is het dan om de heli gewoon weer aan de grond te zetten en gewoon opnieuw te beginnen. Heel veel succes en laat weten hoe het gaat.

Groeten, Peter

Ik ben al een tijdje aan t hooveren geweest op de grond en t valt mij op
dat de grote rotorbladen wat scheef gaan zodat de heli steeds 1 kant op wil.
ik krijg t zelf niet goed met trimmen, is er iemand in de buurt van tilburg die mij daarmee zou willen en kunnen helpen?
Of kan iemand mij goed uitleggen hoe ik t zelf moet doen?
T liefste zou ik hebben dat iemand kan helpen en mij t een en ander voordoet...
Ik hoor t wel van jullie.

Gr Jan

Back