B
Baki92
Guest
Beste vrienden
Ik zoek een beginners heli met collective pitch
Wie kan er helpen??
Ik zoek een beginners heli met collective pitch
Wie kan er helpen??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op zich een begrijpelijke opmerking, maar dan ben je wel even wat meer geld kwijt voor je kan vliegen.... ik zou alleen een bouwpakket kopen en niet de plus dfc maar dat is op niets anders gebaseerd dan mijn gevoel want de plus dfc is ook gewoon goed...
Beste met de sport vz bedoel je de twister sport v2?Op zich een begrijpelijke opmerking, maar dan ben je wel even wat meer geld kwijt voor je kan vliegen.
Ik heb zelf deze afweging ook moeten maken:
Met de 450 Plus DFC vlieg je voor € 399,-
Ga je voor zelf bouwen dan kom je in geval van flybarless (voor een beginner in mijn ogen wat prettiger dan een flybar) bij de Pro DFC terecht welke € 430,- kost in super combo uitvoering. Daar moet dan nog een zender met ontvanger bij, bijvoorbeeld de T6J met R2006Gs welke met een prijs van € 140,- momenteel 1 van de goedkopere is en een lipo en lader.
Ofwel je bent dan ruim € 600,- verder voor je kan vliegen.
Bovendien heeft de Pro een Torque Tube (lees: als beginner meer kans dat je die sloopt dan een belt) en zijn onderdelen voor de pro een stuk duurder. Iets wat je, aangezien het risico dat je crashed in het begin vrij hoog is, ook niet moet vergeten.
Daarnaast is de 3GX wat ingewikkelder om in te stellen dan de 3GX-MRs.
Een Sport v2 met flybar kan natuurlijk ook, maar die is maar 3 tientjes goedkoper dan de Pro DFC en voor een beginner waarschijnlijk wat lastiger af te stellen.
Dat bij elkaar opgeteld was voor mij de reden om de Plus te verkiezen boven de Pro om mee te beginnen. Ik heb wel even alle boutjes nagelopen en waar nodig opnieuw voorzien van Loctite en het geheel even opnieuw afgesteld.
Op de club hebben diverse leden al gezegd hoe mooi strak en rustig de 450 Plus DFC vliegt, dus vanwege de vliegeigenschappen hoef je het ook niet te laten.