beginners speedkistje

Hallo mensen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk kistje om het "hard en laag" te gaan oefenen.

zelf heb ik al een mini viper op 5800kv 2s maar nog maar een keer er mee gevlogen vanwege storing maar ik heb nu een 2.4

ik ben zelf nu opzoek naar iets dat ook met wat meer wind kan vliegen.

ik heb dus al een slipso gevonden die mij wat leek maar weten jullie een andere kist die je kan vliegen met een lichte setup en later dus een grotere motor op zetten?

zelf heb ik al deze motor:
RCtechnics

deze doet het heel goed op een ghuntertje of een 4.7x4.7 en een 550 3s

de bedoeling is om met erna met de zelfde setup over te gaan naar een voodoo maar die wil ik niet meteen kapotmaken omdat het me te snel gaat.

het moet dus een snel model zijn die iets minder kwetsbaar is als de gfk-cfk modellen.

groeten Robert

Ik zou denken aan een Funjet. Kun je alle kanten mee op, en is redelijk betaalbaar.
En je kunt met een betaalbare setup erg snel.

Alternatief is de Ninja (zoek maar eens op rc-network.de ), een zelfbouw toestel wat met de juiste setup 350kmh kan...

Groet,
Gerben

Die beiden kleinen in der Mitte sind meine neuen Beginners Speedkistje "Zwoadrittl". Der Bauplan erscheint in der FMT 6/2012 am 10.Mai.
attachment.php

@eisvogel,

Sie haben mehr Daten?
es soll sein eine Geschwindigkeit 400 Größe Flugzeuge bauen damit es vorziehen, nicht größer als 1 Meter.

er sieht sehr schön aus, damit ich ein Auge auf die fmt halten werde! :-)

mijn duits is niet zeer goed/nauwelijks dus google translate heb ik even aan gezet ;-)

in het nederlands;
heb je misschien wat meer specificaties?
het is de bedoeling om een speed 400 size speedkistje te bouwen dus het liefste niet veel groter als de 1meter.

hij ziet er wel erg leuk uit dus ik zal de fmt in de gaten houden! :-)

Daten Zwoadrittl:

Spannweite 100cm
Länge 100cm

Gelb-schwarzes Modell:
Gewicht mit Funjetantrieb (100g Aussenläufer) und 3S 2200 Lipo = 750g
mit Luftschraube 5,2x5,2 Geschwindigkeit ca. 250 km/h

Rot-weißes Modell:
Gewicht mit 3226 Powercroco und 6S 2650 Lipo = 1300g (Flächen mit Kohlefaser verstärkt)
mit Luftschraube 7x12,9 Geschwindigkeit über 350 km/h

Prototyp 3 (nicht auf dem Bild)
Gewicht mit Strecker RS 290/25 und 6S 2500 Lipo = ca. 1200 g (Flächen kohlefaser verstärkt)
mit Luftschraube 7 x 13 Klapp Geschwindigkeit ca. 370 km/h

hoe heb je de vleugels versterk met cfk? roving onder en boven of een mat er overheen?
denk je ook dat hij vooruit komt op een 100 watt setup?

Normal: Styrokern, Glasgewebe 49g diagonal, 163g Glasgewebe diagonal nur in der Mitte ca. 20cm, Balsaholz 1mm.

Verstärkt: Styrokern, Holmsteg Balsa 6mm, ca. 10 Rovings oben und unten abgestuft, Kohlegewebe 80g diagonal, Balsaholz 1mm.

Alle Bilder vom Bau werden bald in rc-network veröffentlicht.

die zien er wel erg leuk uit maar ik zit dan wel buiten het reglement met mijn 6s 2600 ipv 4s 2200. ook vraag ik me af of hij wel in het rompje past met zijn 6cm breedte. maar ik zal eens gaan meten.

ik vind het model die eisvogel heeft gepost er wel vele malen leuker uit zien dus ik denk dat dat model meer kans maakt maar de fmt is er nog niet ;-)

Ik lig al aan de brievenbus te wachten.

Erwin, krijgen we ook een bouwverslag van die extra ligger?

Het is de fmt van maand 6.
Kon in de boekhandels ook alleen de maand 5 nog vinden. Gisteren naar boekhandel in Duitsland geweest, deze had wel al de maand 6 in de schap liggen.

Ziet eruit als een speedkist die voor ieder geschikt is. Zoals hier àl omschreven was, heb je een funjet setup, dan kan het. Wil je nog meer, dan is hij met kleine aanpassingen ook daar geschikt voor te maken. En niet te vergeten, het maken van de ruwbouw is betaalbaar en je hoeft niet moeilijke bouwtechnieken te kennen.

Ik heb alles al in huis voor het maken van de zoadrittl alleen nu nog die fmt nr 6.
Il ga zaterdag naar een edf meeting in duitsland misschien kam ik daar eens kijken voor een fmt.

Back