Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Iemand die nog nooit een zender van een CP heli in handen gehad heeft....
Voorgaande ervaring van vliegtuigen, bootjes, auto's en zélfs full size heli's maakt niks uit, op een héél zeldzaam natuurtalent na, moet ik bij letterlijk iedere beginnende helivlieger die alle functies tegelijk voor zijn kiezen krijgt, binnen 10 seconden ingrijpen.

Maar meestal beginnen we met "enkele" functies, en dan valt het reuze mee, en ook is voor het meerendeel de vooruitgang vrij rap en zijn er al vrij snel steeds minder ingrepen nodig.

Ah wat lief je omschrijft me als een natuurtalent :) :) :) ik had alleen maar autotjes en een coaxje gevlogen en toen dacht ik, laten we gek doen:

hahaha :rolling: :rolling: :rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de achtergrondmuziek van mijn lijdensweg naar de maiden..

Oh mijn GOD..... JEUGDTRAUMA!!!!

Heb dat klereding zeker 3 jaar moeten zingen (onder zachte dwang van mijn nogal christelijke ouders) tussen mijn tiende en mijn dertiende....

Krijg er spontaan kippevel en een heel naar gevoel van....

Brrrrrr!!!!
groet, Bert

Oh mijn GOD..... JEUGDTRAUMA!!!!

Heb dat klereding zeker 3 jaar moeten zingen (onder zachte dwang van mijn nogal christelijke ouders) tussen mijn tiende en mijn dertiende....

Krijg er spontaan kippevel en een heel naar gevoel van....

Brrrrrr!!!!
groet, Bert

Tís mijn muziek wanneer ik de 450 als een kruis op mijn schouder naar m'n trainingsveld sleep om hem daar voor de camera z'n maiden te geven..

Oh en wees es lief voor Stefan ;) Da's toch een talentje hoor :D

Ah wat lief je omschrijft me als een natuurtalent :) :) :) ik had alleen maar autotjes en een coaxje gevlogen en toen dacht ik, laten we gek doen:

Nou Stefan, is dat niet een beetje al te doorzichtig vissen naar complimentjes? (met een wel héél geraffineerd voorzetje?)

;)

Groet, Bert

EDIT: ik moest lief doen van Chow, dus bij deze: als je nou buiten, én zonder kruis gevlogen had, dán was ik onder de indruk geweest.... zo'n leerling heb ik namelijk ooit één keer gehad....
EDIT EDIT: en dat was zónder heading hold.....

:P

Laatst bewerkt:
Nou Stefan, is dat niet een beetje al te doorzichtig vissen naar complimentjes? (met een wel héél geraffineerd voorzetje?)

;)

Groet, Bert

Hahaha ik ben vooral beetje flauw aan het doen, komt door de tijd ;) complimentjes zijn altijd welkom zolang ze er niet teveel zijn ( tast geloofbaarheid aan) en je het meent ;)

;)

Groet, Bert

Laat dat jong tuig maar hoor Bert. Wij weten beter.. Dit is hun lot..

Ik wordt onzeker nu. In welke trainerzender moet ik nu m'n plug prikken voor het beste resultaat??

Check de edits in post #2064.... ;)

Oeh! ik had het zonder kruisje kunnen doen maargoed, 250 euro is voor een studentje een boel geld en daar ben je toch voorzichtig mee.. dit is een beetje net als een fiets met zij wieltjes die omhoog zijn geklapt, gewoon voor een veilig gevoel ;)

Maargoed, andere insteek: ik ben tevreden met de prestaties en de progressie en daar gaat et om. Het lijkt me overigens leuk om eens langs te komen, ben ik welkom en mag ik ook vliegen dan daar met men heli? of vertrouw je het niet helemaal :)

BERT! BERT! GEgegegegege :) Nog 1 keer posten en dan heb je 2000 posts!

Ernie.gif

Laatst bewerkt:
Ik wordt onzeker nu. In welke trainerzender moet ik nu m'n plug prikken voor het beste resultaat??

Een werkende....

Zonder gekheid:

Het resultaat hangt van jezelf af, niet van degene van wie je les krijgt.

Die supergetalenteerde leerling die ik ooit had, die zag ik die dag pas voor het eerst, dus mijn aanwezigheid heeft nul invloed op diens talent of vaardigheid KUNNEN hebben....

Ofwel: het maakt weinig tot niets uit of jij je lessen krijgt van een supertalent of van een welwillende club-instructeur.

Groet, Bert

EDIT.... Jeeetje... 2000 posts..... wat ben ik een kletskous....

Oeh! ik had het zonder kruisje kunnen doen maargoed, 250 euro is voor een studentje een boel geld en daar ben je toch voorzichtig mee.. dit is een beetje net als een fiets met zij wieltjes die omhoog zijn geklapt, gewoon voor een veilig gevoel ;)

Maargoed, andere insteek: ik ben tevreden met de prestaties en de progressie en daar gaat et om. Het lijkt me overigens leuk om eens langs te komen, ben ik welkom en mag ik ook vliegen dan daar met men heli? of vertrouw je het niet helemaal :)

Joh, daar gaat het toch allemaal om? dat je er lol in hebt en happy bent met je progressie?

En eerlijk is eerlijk, ik had dat filmpje al gezien de dag dat je het voor het eerst hier op het forum geklapt had, en ik heb toen echt wel even gedacht "je word oud, bertus...."
Daar hoef je je echt niet voor te schamen....

Tuurlijk ben je welkom, en zolang je je aan de (overigens uiterst beknopte en simpele) regels op ons veld houd, vlieg je maar een eind raak.... zolang je maar niet iets of iemand raakt, hehehe

Groet, Bert

Dit is m'n grootste angst bij de maiden.. Daarom eerst maar het kruisje eronder..

Back