Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Die komen er zeker.. Moet even door de jetlag heen. Dan een mooie dag uitzoeken en mijn tweede hover doen.. Als dat lekker gaat dan zal ik de cam ook aanzetten.. Eind van de maand op zoek naar een 500 kit.. Kan ik die rustig bouwen met hulp van Stefan en dan mee naar Suriname bij mijn volgende trip..

Kist voor een 500 weegt al een pak hoor.

Je bent trouwens ook al een leuke collectie aan het aanleggen he :)
Voor zover ik me herinner heb je een 250/450/mCPX en nog 1 of 2 andere kleine blade heli's? :)

Ben ook bezig aan men grote CP heli. Linkje naar bouwverslag in signature.

Nee, ik heb een Walkera V100D01, een Mcpx en een 450. Verder wel nog een coax en solo pro maar die tellen niet echt mee. Daar vlieg ik niet mee. Is meer voor mijn zoontje. Ik was met een 250 begonnen maar heb toendertijd besloten deze aan Stefan over te doen en dus de 450 te bouwen. De 250 is nog niet de heli voor mij. Moet ik eerst beter kunnen vliegen. De 500 gaat mee naar Suriname en blijft daar dan staan. De 450 is dan voor Nederland.

Zit je zo vaak/lang in Suriname dan? Dacht dat je gewoon op vakantie was. Alleszinds al een stuk beter om te zitten dan in het miezerige weer waar wij deze laatste weken mee zitten.

Ik bouw een huis in Suriname dus ben er een slordige 3 maanden per jaar. Nu was het bouwen en vakantie omdat het gezin meekwam. Meestal ben ik er alleen.

Lol!!! Er zitten trouwens ook best wat Belgen daar hoor :) Maar omdat ik er 3 maanden zit wil ik niet gelijk een Align. Gewoon een kloon die het redelijk doet. Ik kan nog niet echt goed vliegen dus stel ook geen hoge eisen aan de 500. Als hij maar Align compatible is ivm met onderdelen die ik daar kan krijgen...

450 zou je nog enigszins deftig kunnen transporteren met het vliegtuig hoor. Metalen case weegt niet overdreven veel. Ben ook aan het kijken hoe ik het ga oplossen met de gestretchte Atom. Is qua grootte 550 klasse dus kist geen optie. Heb al enkele leuke draagtassen gevonden maar met zoiets kan je dat niet gaan vervoeren in een vliegtuig lijkt me.

OF je haalt de hele heli uit elkaar als je terug naar NL komt en knutselt hem hier weer in elkaar! ;)

Probleem is dat ik ook fotografeer als hobby. Dan zit ik dus met teveel handbagage. De 450 is een mooi formaat voor hier in Nederland. In Suriname heb ik echt veel ruimte dus is een 500/550 een mooi formaat. Ik neem die dan eenmalig mee in de koffer. Gewoon de skids en staart eraf en hij kan mee. Dan laat ik hem daar staan en hoef de keren erop alleen de zender mee te nemen.. Dat was het plan dus.. Ik heb in de koffer trouwens ruimte zat omdat veel van mijn zomerkleding al permanent in Suriname ligt..

Kan ik me voorstellen. Is niet dat we dat soort kleding hier nog nodig hebben. Alleszinds niet dit jaar... Manman, triestige bedoening zeg!

Jouw 250 was een Align of een HK ? Zou me ook graag een Trex250 in elkaar knutselen nu het indoor seizoen eraan komt. Kan ik gewoon de lipo's van men HoneyBee gebruiken. Vrees wel dat ik die regelmatig is in de grond kan knallen. Ga proberen om daar ook naar een FBL setup te gaan. Zal me hopelijk wat crashes besparen ;)

Was een HK met wat upgrades. Stefan vliegt hem nu en dat gaat prima maar hij geeft zelf ook aan dat het een nerveus ding is.. Dus weet niet.. Nog niks voor mij denk ik.. Eerst maar wat grotere modellen vliegen..

Net wel met zware jetlag even de Walkera gevlogen door de woonkamer.. Blijft toch een fijn ding hoor.. Zeker als je wat moe bent. Best gemoedelijk vliegen.. Merk ook dat de vlieguren in Suriname gemaakt nu lonen.. Kan opeens met de Walkera in huis ook veel meer.. Dus stapje voor stapje gaat het steeds beter..

Oefening baart kunst en wacht maar als je uitgerust ben!

Heb ook al vaak gevlogen dat ik stikkapot ben en is ontzettend nadelig voor je vliegkunsten :)

Klopt. Beste vlieg ik in de ochtend. Dan lukt alles. Sávonds moet ik gewoon behoudend vliegen en geen gekke toeren uithalen.. Hier m'n jetlag zondagavond set..

6066248917_b237c6052d_z.jpg

Binnenkort weer naar Vegas dus dan nog eens wat sloffen Davidoff kopen ;) Ook wel eens denken aan stoppen. Leef al ongezond genoeg.

Mijn foto's en bureau zijn alleszinds niet zo gezellig momenteel. Wat een rommelboel.
Aansteker op de voorgrond voor extra torture ;)

snapshot21082011.jpg

Back