Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Nu even ontspannen met de Solo Pro. Heb koffertje gekocht voor de Solo omdat ie dat wel heeft verdiend..

Dit koffertje is toch niet zijn laatste rustplaats?:rolleyes::D

Heb je de Solo dan nu helemaal onder controle?
Dat de Solo exact doe wat jij wil?

Ik merk zelf dat er nog genoeg verfijningmogelijkheden zijn waardoor ik weer een aantal nieuwe uitdagingen zie in deze heli. Vliegt tenslotte toch heerlijk. Nog wel eens moeilijkheden met de trotthle en rudder stick. Vingertjes zweten wel eens en glijden de vingertjes soms weg en heb je het gevoel even de controle kwijt te zijn.
Ik heb ook geprobeerd om de sticks zo te bedienen dat ik de duimen er bovenop leg maar dit werkt niet. Liever met de duim en wijsvinger, werkt toch nauwkeuriger.

Ik heb alweer gelezen dat je een stuk bent opgeschoten met de 250.
Ziet er alwel hee mooi uit. Valt het je tot nu toe nog reuze mee?
Ik hoop het voor je.

Dinsdag je Walkera weer in orde kun je daar ook weer mee vliegen, uhm, bedoelde trimmen en hoveren en misschien naar voren en achteren vliegen? Of ben je al verder met deze Walkera:D

Succes met het bouwen en het nieuwe vliegen met de Walkera:yes:

Solo Pro doet nu wel wat ik wil.. Soms lastige dingen zoals langs muren vliegen of vlak boven de grond.. Het spiegelbeeld probleem heb ik niet meer. Dit dingetje vliegen is nu echt alleen nog maar ontspanning.. De 250 gaat lekker.. Morgen weer verder.. De Walkera zal dinsdag wel weer vliegen maar ik zoek even een grotere ruimte om het eerste uurtje stick gevoel te krijgen met dat beestje. Anders blijf ik staarten repareren. Ik ga hem dus pas invliegen als ik een iets grotere ruimte heb.

Het bouwen is trouwens heel leuk.. Niet heel moelijk ook.. Ik wilde vanavond de tail er al op hebben maar het past niet lekker.. Moet even schuren en rommelen maar dat doe ik vanavond niet meer. Morgen afronden bij beter licht. Als het mee zit dan heb ik hem morgen wel zover dat de electronica erin kan.. Die ga ik dus op m'n gemak bestellen. Heeft geen haast. Eerst de Walkera goed gaan leren vliegen. Zijn dus twee projecten die tegelijkertijd lopen.

Als het mee zit dan heb ik hem morgen wel zover dat de electronica erin kan.. Die ga ik dus op m'n gemak bestellen. Heeft geen haast. Eerst de Walkera goed gaan leren vliegen. Zijn dus twee projecten die tegelijkertijd lopen.

Heb je niet veel zin om met de 250 te gaan vliegen?
Als ik deze in huis zou hebben dan zou het branden om deze te vliegen.

DE Solo vlieg ik langs de muren en vlak over de grond en kan deze goed corrigeren, vlak bij de grond dan met zijn eigen turbulentie.
Bij de ene kant van de salontafel, throttle geven en over de salontafel laten glijden en op het einde, wanneer deze er dreigt af te vallen.... throttle geven en stijgt omhoog...... gewoon leuk om te doen en is een prachtig gezicht:D

Alleen bij het spiegelbeeld denken moet ik wel geconsentreerd zijn, anders gaat het mis. Dit vergt nog even oefeningen. Wanneer ik de 8-tjes draai in de woonkamer valt het wel mee, dan zit je in de automatic pilot. Als ik dan land en ga weer stijgen moet ik toch weer even nadenken;)

Enne.... ik ben er nog niet overuit wat ik ga doen, tot zolang maar met de Pro ongehaast vliegen. Ene moment denk ik een indoor, dan de 250 en dan weer de 400 of 450. Dus even een rustmoment in mijn gedachten over wat er gaat komen.

Ik heb bij HK het printplaatje besteld met reserve parts en zal de gele Solo Pro straks ook vliegen. Leuk voor mijn vrouw of mijn zoon en voor degene met de grote........ die denken dat een heli niet moeilijk is om te vliegen:D

Ik heb net 2 lipo's gevlogen en ondertussen kijk ik Peter r de Vries. Dus volgens mij heb ik de Solo wel in de vingers ;)

Dat hoef ik dus met de Walkera niet te proberen ;)

Televisie kijken en vliegen met mijn Pro doe ik nog niet eens tegelijkertijd.
TV staat wel aan het het geluid ook maar om nog een bewust te kijken en luisteren naar de televisie en tegelijkertijd vliegen? Gaat bij mij in iedergeval niet goed komen.........Ik zou daar wel een opname van willen zien zeg, kan voor mij nog een doelstelling worden als ik dat bij jou zie:D

M'n vrouw riep dat ik even moest kijken. Ging over Suriname.. Dus ik zet het op en ondertussen vlieg ik rond.. Gaat echt makkelijk nu. Ben nu even de 3 kanaals aan het vliegen van m'n zoontje omdat de lipo's aan de lader hangen.. Die zijn nu echt super simpel :) Kan je gewoon laten hangen en even plasje plegen. Hangt er nog als je terug komt.. Die Syma S107 is trouwens wel beresterk hoor.. M'n zoontje vliegt hem goed maar hij stuitert wel eens. Kan ie prima hebben..

Zou het wel kunnen, televisie kijken en vliegen maar dan moet ik geen ingewikkelde manouvres gaan maken, dan blijft het een beetje bij back to basic.

Net ook weer 2x2 lipo-tjes leeg gevlogen:D
De s107 is ook sterk, weet ik. Ik denk niet dat de s107 de crashes kan handelen die de kleine alwel heeft meegemaakt. Met volle toeren bij de meubels vast blijven liggen. Tegen het plafond omhoog met volle toeren, gas los en valt naar beneden en dait gebeurd een aantal keren achter elkaar. Heli vliegt nog steeds als een zonnetje, terwijl ik bij de hobbyshop al een s107 zag liggen, van een klant, met een gebroken blade:D
Tevens is onze zoon een jongen die midden in de woonkamer gaat zitten met de heli al vliegend naar hem toe, vandaag gemerkt. Zodoende is deze voor hem net een tikkeltje veiliger.:D
Enik moet zeggen, ik vind 'm ook ontzettend cool. Een coax helitje die je niet overal ziet en niet in de speelgoedwinkel gaan vinden. Alles is te vervangen maar voor mij vliegt het inderdaad simpel. Met deze heli kun je inderdaad naar de wc, koffie drinken en even met de buurman bijkletsen en hij hang nog in de lucht.:D

Voorlopig is dit genoeg voor m'n zoontje.. Wat vervelend is dat het IR is. Dus overdag zijn er wel problemen als er zonlicht naar binnen komt. Zodoende wil ik m'n zoon toch wel op een ander toestel hebben. Hij vliegt namelijk graag. Kijkt ook echt mee als ik met de 250 bezig ben.. Z'n fascinatie is enorm voor deze vliegende dingen.. Ik weet niet wat wijsheid is. Is er nou geen 2.4 Mhz oplossing voor dit gozertje? Een gewone Solo gaat ie denk ik slopen. Soort tussenoplossing zou mooi zijn.. Of toch een gewone Solo en er dan bovenop zitten :(

Oh en Stef liet me een plaatje zien met het verschil tussen een 250 en 600.. Moest er wel om lachen.. Ik bouw nu de rode en Stef is met een 600 bezig.... Wordt ik trouwens wel hebberig van :)

t-rex-600-and-t-rex-250.jpg

Voorlopig is dit genoeg voor m'n zoontje.. Wat vervelend is dat het IR is. Dus overdag zijn er wel problemen als er zonlicht naar binnen komt. Zodoende wil ik m'n zoon toch wel op een ander toestel hebben. Hij vliegt namelijk graag. Kijkt ook echt mee als ik met de 250 bezig ben.. Z'n fascinatie is enorm voor deze vliegende dingen.. Ik weet niet wat wijsheid is. Is er nou geen 2.4 Mhz oplossing voor dit gozertje? Een gewone Solo gaat ie denk ik slopen. Soort tussenoplossing zou mooi zijn.. Of toch een gewone Solo en er dan bovenop zitten :(

Dit in mijn achterhoofd heb ik dan ook de model van de hobbyshop erbij genomen. €50 kost een printplaat in de winkel. Had ik er in eersteinstantie niet voor over. Maar met de showmodel kon ik een goedkopere printje van de HK laten komen en had ik twee heli's. Alleen doordat die van de winkel raar ging doen heeft hij in mijn rode Pro een nieuwe printplaat ter waarde van €50 in gezet en de gele met de radiocontroller kreeg er nogmaal bij. Heb bij de HK nu een printplaat besteld en paar lossen onderdelen en is deze gele straks weer vliegend. Mijn bedoeling is om met deze gele samen met mijn zoontje te oefenen. Dan bedoel ik ook echt samen mee en erboven op zitten. Elke dag wil hij meerdere malen vliegen en moet zeggen, hij stuurt 'm alle kanten op. Ik denk dat als ik erbovenop ga zitten, zal dit spannend genoeg voor hem zijn. Bij schade is alles vervangbaar, heb nu toch 2 pro's.

Wat zou je nog meer kunnen doen? Voorbeeld een Solo coaxial, deze is ook 2,4 mhz. Zelfde eigenschappen als de Pro maar zo zelfstabiliserend als de s107.

Oh en Stef liet me een plaatje zien met het verschil tussen een 250 en 600.. Moest er wel om lachen.. Ik bouw nu de rode en Stef is met een 600 bezig.... Wordt ik trouwens wel hebberig van :)

t-rex-600-and-t-rex-250.jpg

Inderdaad een wereld van verschil zeg. Die 250 lijkt wel de Pro uitvoering te zijn. Eigenlijk zou de Pro er nog bij moeten staan voor een realistischer beeld:D

Hoop niet dat je nu een minderwaardigheidgevoel hieraan over houdt mbt de 250 heli;)

Na een tweede gevecht zit de staart er nu op.. De snaar die de tailrotor laat draaien werkt goed.. Dit was even lastig want het was niet goed passend..

5629313120_3981cc5ce5_z.jpg

Let bij de 250 erg op de staartaansturing, deze moet ontzettend soepel gaan

Zelfde natuurlijk als de kop etc, alles wat ook maar een beetje "plakt" heeft geen positieve invloed op het vlieggedrag.

Voor de staart, je zei iets over dat je ging schuren?
Ik hoop dat je dit niet aan de kant van de heli hebt gedaan, de staartboom moet zichzelf vastklemmen in het frame. Doet hij dat niet, zit je snaar continu te los (en gaat hij slippen)

Yep en let er daarnaast ook op dat de staart de juiste kant op draait. Je hoofdrotor moet met de klok mee draaien als je van boven kijkt, als je dan vanaf de rechterkant (de kant waar de staartrotor zit) kijkt moet de staart tegen de klok in draaien (bovenkant naar achteren).

Ik heb wel een idee, ik zag bij een winkel hier in de buurt een 2.4 Ghz coaxiaal 4 kanaals, ik heb begrepen dat deze rond de 40/50 euro gaat kosten. Je kan natuurlijk ook altijd kijken naar een ding zoals de esky lama v4, die kosten rond de 70/80 euro.

Alles draait soepel en de juiste kant op.. Dubbel gechecked met dat youtube filmpje wat ik gebruik.. Ik heb niet hoeven schuren. Alles zit muurvast en niets loopt aan ;)
Een 2e poging na even wat rust was voldoende om de tail er alsnog op te krijgen.. Die zit zo muurvast dat ik niet hoop deze nogmaals te hoeven monteren :)

En we hebben beeld..
ihUfku-SgWg[/media] - Assembled tail

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok klaar voorlopig.. Nu de electronica bij elkaar scharrelen. Dat zal wel eventjes duren. Zender en ontvanger over een week en de electronica eind van de maand denk ik..

5630811538_0ea1dc866b_z.jpg

En de Solo Pro ernaast..

5630814172_557467102b_z.jpg

Back