Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Nou hij is onderweg.. Ik heb even gekeken bij rc-addict zoals MrJohien even liet vallen een paar posts terug.. Een HK250 kost 55 euro.. Ik heb vervolgens de lijst benodigde onderdelen bij elkaar opgeteld en dan zit je in totaal voor de hele helicopter op een slordige 150 euro.. Da's zonder zender uiteraard.. Nu wil het toeval dat we de schuur aan het opruimen zijn (da's dus echt zo) en er steeds een paar tientjes binnen komen van spulletjes op marktplaats.. Is het nu werkelijk zo dat het een kwestie is van de spulletjes verzamelen bij rc-addict. Een tekening scoren ergens en dan gewoon net zolang prutsen tot de heli in elkaar zit? Het afstellen even buiten beschouwing gelaten want dat is een vak apart en vliegen ook even niet meegerekend.
Mits het inderdaad zo werkt zie ik het wel zitten om stukje bij beetje namelijk onderdelen te bestellen en in de loop van de tijd een 250 in elkaar te zetten. Zonder haast overigens. Gewoon op m'n gemak en steeds weer een deel. Ik heb namelijk toch m'n handen vol aan de Walkera voorlopig..
Doordat ik niet onder druk sta zou ik waarschijnlijk zelfs nog op de prijs kunnen besparen door spulletjes uit hong kong te laten komen..

Eerst vraag ik dit maar even hier in mijn eigen topic.. Zodra ik zoiets echt zou gaan doen dan open ik wel een apart topic in bouwverslagen.

Ik heb deze besteld via de webwinkel die ik ook heb gebeld.. Tís flybarless en de lipo is daardoor goed voor 7-9 minuten vliegen. Standaard zitten er 600 Mah lipo's bij. Ik heb er nu 3 bij gekocht van 500 Mah wat 1 minuutje de vliegtijd verkort maar ze waren maar 4 euro per stuk. Ik ga nog uitzoeken of het zinvol is om bij HK te bestellen..

Kijk eens naar deze aanbieding:

Buy 6x Walkera Lipo Li-Po Battery 3.7V 600mah 4G6 4G3 CB100 at wholesale price - marcmart

GEEN VERZENDKOSTEN!!! Komt op 2,40 euro per lipo.

Paul

Bedankt voor de tip. Dat is inderdaad een mooie prijs.. Ik heb er nu 4 maar zodra ze gaan mekkeren haal ik daar weer een extra set..

Bedankt voor de tip. Dat is inderdaad een mooie prijs.. Ik heb er nu 4 maar zodra ze gaan mekkeren haal ik daar weer een extra set..

De mijne zijn onderweg, ik had ze eigenlijk vandaag verwacht, ik gebruik ze voor mijn Walkera CB100. Op het plaatje lijken het mij originele Walkera-lipo's.

Paul

Laatst bewerkt:
Walkera V100D01 binnen.. Eerste indruk is uitstekend.. Vliegen is knap lastig :)

5623925081_bfea80e9c6_z.jpg

Dat moet wachten tot dinsdag want ik kan gelijk een nieuwe tailboom bestellen :) Die kosten gelukkig geen drol maar de lol was van korte duur.. Het vliegen is knap lastig maar eenmaal getrimmed gaat het wel.. Hij is wel erg snel en waar je aan moet wennen inderdaad is dat je constant moet corrigeren.. Dat ging steeds beter tot ik m'n concentratie verloor en hij ongelukkig is geland.. Tailboom is van carbon. Geen plastic dus breekt sneller.. Ik ga er gelijk een paar bestellen maar want die zal nog wel een keer een klap krijgen.. Meteen ook maar extra skids.. Blades heb ik extra van..

Hé jammer... :(
Maar ik ging meteen kijken naar mijn overleden Solo Pro, en dat lijkt idd. op plastic. De Solo en de Blade's hebben wel allemaal een carbon tailboom, en die zijn beresterk. Dus ik denk dat je een gevalletje ongelukkige pech hebt.

Heb je wel mooi de tijd om met bouwen te beginnen :p

Ik heb er gelijk maar 4 besteld.. Kosten 1,38 per tailboom.. Meteen extra setje schroeven en extra taildraad.. Schade 10 euro inclusief verzenden :)

Wat is de les die we vandaag hebben geleerd :) Een Walkera V100D01 ga je eerst even invliegen en trimmen buiten of in een grotere ruimte. Niet in een woonkamer vol met spullen :)

Ik ga gelijk maar wat electronica bestellen dan voor de HK 250. Gaan we die maar bouwen en ondertussen gewoon met de Solo Pro vliegen..

Morgen maar met deze aan de slag.. Nu even rust :)

5624979888_8ce5569531_z.jpg

Tailboom vervangen van de Walkera is vrij eenvoudig.. Had er beter meteen een paar van bij moeten bestellen..

Nou met de FP Walkera in de lappenmand tijd om de 250 in elkaar te zetten. Vooralsnog lukt dat prima met de hulp van Stef Stuntpiloot en deze youtube tutorial IiV-BW2ttuI[/media] - HK 250 Build Guide Part 1 - What You Get

We zijn inmiddels zover dat we de tail gaan monteren..

5627488377_627d6ca03a_z.jpg

De bijgeleverde canopy is van lelijk plastic. Die wordt vervangen door een mooie canopy van Hobby King voor een beetje agressieve Walkera look ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu jij aan het bouwen bent is het een stuk rustiger op het forum :D

Maar dat ziet er al goed uit! De hele rotorkop af zo te zien. Het donkerrode van deze canopy vind ik eigenlijk wel mooi. Maar dat is het leuke van deze paketten, genoeg voor te koop.
En als je geen brokkenpiloot meer bent ;) kan je er een schaalmodel van maken. Althans daar ligt toch wel mijn interesse om 'rustig' rondjes te vliegen met een mooie schaalheli.

Dat wordt straks peentjes zweten bij je maiden :D Want als je iets zelf bouwt voelt het toch allemaal waardevoller aan.

Keep us informed

De twee extra canopies die ik heb besteld zijn ook rood. Vind rood erg mooi.. Alleen zijn ze wat flitsender dan deze en hopelijk wat mooiere kwaliteit.. Ik zie ze wel verschijnen met de post. Mijn einddoel is niet schaalmodel. Wil uiteindelijk net als Stef Stuntpiloot een grote waar een camera onder kan..

Ik moet zeggen dat zelf knutselen wel erg leuk is trouwens..

Tail zit in elkaar maar past niet goed in de body.. Uur aan het stoeien geweest maar past niet lekker.. Morgen met beter licht en schuurpapier aan de slag.. Nu even ontspannen met de Solo Pro. Heb koffertje gekocht voor de Solo omdat ie dat wel heeft verdiend..

Back