Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ik zit eraan te denken om een mcpx erbij te nemen maar ben nog in twijfel of deze mij die uitdaging zal bieden, ook op langere termijn. Hopende dat deze mcpx niet een heli is voor een kort tijdsbestek.
Moet er nog even over peinsen.:D

Alwel leuk om de ervaqringen zo te lezen wat mij mee aan het denken heeft gezet;)

Ga met je ogen dicht zitten, en denk: Denk je dat die EVO binnen afzienbare tijd gaat vervelen? als het antwoord JA is, dan kun je gerust een mCPx erbij halen, want die gaat je dan absoluut nog wel een tijdje bezig houden....

Groet, Bert
Groet

Probleem ligt iets complexer. De Evo kun je binnen niet vliegen. De mcpx wel. De Evo kan vrijwel geen wind hebben. De mcpx wel. De Evo zal niet snel vervelen. Alleen kun je die alleen buiten vliegen zonder wind. Net als die Walkera van mij. De mcpx kun je eigenlijk altijd wel even vliegen. Of binnen boven de salontafel of buiten als het niet al te hard waait.

Ik snap jou ook wel hoor. Je koopt de Evo omdat je een leercurve in wilt. Zo heb ik ook de Walkera gekocht. Maar hoe lullig het ook klinkt en ik bedoel het dus echt niet lullig. We hadden gewoon gelijk de mcpx kunnen kopen. Dat heb ik al eerder gezegd en ik neem dat niet terug. Ik zie het als leergeld. Maar echt. De Walkera staat gewoon op zolder. Ik vind de mcpx de betere heli. Vliegt wel ietsje lastiger in het begin maar als je bent gewent wil je eigenlijk niet meer terug. Niks meer zweven. Gewoon direct reageren. Is een verademing..

Ik snap jou ook wel hoor. Je koopt de Evo omdat je een leercurve in wilt. Zo heb ik ook de Walkera gekocht. Maar hoe lullig het ook klinkt en ik bedoel het dus echt niet lullig. We hadden gewoon gelijk de mcpx kunnen kopen. Dat heb ik al eerder gezegd en ik neem dat niet terug. Ik zie het als leergeld. Maar echt. De Walkera staat gewoon op zolder. Ik vind de mcpx de betere heli. Vliegt wel ietsje lastiger in het begin maar als je bent gewent wil je eigenlijk niet meer terug. Niks meer zweven. Gewoon direct reageren. Is een verademing..

Het is niet zozeer dat ik een leercurve wil zien. Ik ben eigenlijk door de Pro heen. Het zelf stabiliserend effect van de Pro ben ik klaar mee, kan niet voluit buiten gaan vliegen en kan ik deze beter goed opbouwen en mijn zoon mee leren vliegen.
De Evo reageert ook gelijk op wat ik doe en moet bekennen dat deze super snel is. Mocht ik deze goed kunnen vliegen, zou ik deze nog kunnen vliegen met windkracht 2 en wellicht 3.

Waarom ik alsnog naar CP wil is dat deze beter te vliegen is met wind en nog sneller reageerd. De mcpz zou in de plaats kunnen komen voor de Pro en wanneer ik een 450 neem denk ik dat de Evo nietmeer wordt gevlogen en zou ik dat jammer vinden. De Evo heb ik geen spijt van en zou deze zo nog een keer willen kopen en denk zelfs door het aankopen van de mcpx dat de Evo nog sneller en gemakkelijker gevlogen gaat worden. De afmeting en het vliegen van een groter model vind ik gewoon mooi om te doen maar de micro's lijken mij oko erg leuk toe. Wat dat betreft is het een moeilijke keus, een groter model of de mcpx. De Mcpx naast mijn Evo zal mij waarschijnlijk nog het meeste opleveren:D

Ik denk dat als je de mcpx hebt gevlogen de Evo in de vitrinekast komt. Wat opzich geen probleem is. Maar dat denk ik dus echt..

Het is niet zozeer dat ik een leercurve wil zien. Ik ben eigenlijk door de Pro heen. Het zelf stabiliserend effect van de Pro ben ik klaar mee, kan niet voluit buiten gaan vliegen en kan ik deze beter goed opbouwen en mijn zoon mee leren vliegen.
De Evo reageert ook gelijk op wat ik doe en moet bekennen dat deze super snel is. Mocht ik deze goed kunnen vliegen, zou ik deze nog kunnen vliegen met windkracht 2 en wellicht 3.

Waarom ik alsnog naar CP wil is dat deze beter te vliegen is met wind en nog sneller reageerd. De mcpz zou in de plaats kunnen komen voor de Pro en wanneer ik een 450 neem denk ik dat de Evo nietmeer wordt gevlogen en zou ik dat jammer vinden. De Evo heb ik geen spijt van en zou deze zo nog een keer willen kopen en denk zelfs door het aankopen van de mcpx dat de Evo nog sneller en gemakkelijker gevlogen gaat worden. De afmeting en het vliegen van een groter model vind ik gewoon mooi om te doen maar de micro's lijken mij oko erg leuk toe. Wat dat betreft is het een moeilijke keus, een groter model of de mcpx. De Mcpx naast mijn Evo zal mij waarschijnlijk nog het meeste opleveren:D

Niet mee zitten..... Die heli die op een plank terecht komt, ga je echt zo nu en dan nog wel eens mee vliegen....

Ik heb zelfs 12 jaar geleden mijn allereerste heli (toen al 16 jaar in mijn bezit) nog weer eens van onder het stof gehaald en weer gevlogen.... heb de foto's ingelijst aan de muur hangen om het te bewijzen.... (heli is ondertussen geadopteerd door een liefdevolle restaurateur)

Probeer alleen wel een beetje te voorkomen dat je ieder half jaar een andere heli haalt, want dan staat je huis rap vol (bij mij staan er 8 in de huiskamer, en ik denk dat mijn lieve wederhelft daar ooit wel eens genoeg van krijgt) maar verder? alle acht vliegen ze nog, de een vaker dan de ander, maar minimaal een paar keer per jaar worden ze allemaal wel eens uitgelaten. En verandering van spijs doet eten, zeggen ze wel eens, en dat is dusdanig, dat zelfs mijn Solo Pro, behoorlijk wat vlieguren achter de tandwieltjes heeft....

Een ander prettig iets is dat met wat meer heli's repareren geen "moeten" wordt....

Maar het zou van de zotte zijn, dat je, omdat je het jammer vind dat je EVO op de plank stof gaat staan happen, geen 450 koopt en daardoor je progressie tegenhoud.....

Just my 2 cents,

Groet, Bert

Wat betreft de Solo Pro is voor mij een heli die mij op dit moment remt en ik hier weinig voldoening aan over houdt.
Gisteravond nogmaals gecrashed door een blade strike en staart kapot. Nieuwe erop gezet, had de staar van de ander eraf gehaald, en alles lijkt te werken. Het probleem is dat de Pro niet mer vooruit te branden is terwijl ik volle uitslagen heb en de servo's niet tegengehouden worden. Hoofdmotor kan het ook niet zijn daar ik de Pro wel de hoogte in kan krijgen.

Het punt op dit moment is dat ik nu maar één heli mijzelf kan aanschaffen en betekent niet dat ik een 450 laat staan omdat ik bang ben om de Evo niet meer te vliegen. Naast een grotere heli lijkt het mij leuk en leerzaam om een micro erbij te hebben om te kunnen vliegen wanneer ik maar wil.
Met de Mcpx kan ik zelfs naar buiten wanneer de Evo dat niet wil door de weersomstandigheden.

Wanneer ik de 450 erbij neem heb ik geen leuke micro om voluit open te gaan. Dan zou de 450 mij voldoening geven om deze rustig op te bouwen en de Evo om te leren vliegen. Dit zou een leuke combi zijn maar dn mis ik alsnog een micro waar ik ook even voor op straat kan vliegen.

Of het wordt een Mcpx of een 450 op dit moment.
Kies ik voor de Mcpx komt de 450 er ook wel maar in een later stadium.

Kies ik de 450, komt de mcpx of vergelijkbaar ook wel maar ook weer in een later stadium.

Ik ben het daarom volledig eens met Bert zijn opmerking, niet om het halfjaar iets nieuws kopen. Ik denk dat mijn vrouw ook gaat klagen terwijl zij het nu nog wel leuk vindt voor mij. Mijn vrouw ziet het niet zitten dat ik hier met een x aantal heli's aan kom zetten en zou ik persoonlijk ook nog niet willen, totdat ik een garage heb van 100m2:D

Tsja, een 450 is gewoon mooi. Alleen hoe kom je dan aan je fix.. Ik zou zelf eerst de mcpx nemen. Dan heb je je dagelijkse fix en kun je daarna gaan kijken wat je verder wilt. Misschien is een 450 wel te klein en ga je gelijk voor een 550.. Ondertussen kun je terwijl je erover nadenkt wel elke dag de mcpx vliegen..

Just my 2 cents en ik ben in dezelfde situatie..

Dat is het mooie aan de mcpx, je leert een cp kennen en kan deze overal mee naar toe nemen. Crashkosten zijn laag en toch wil ik deze schadevrij proberen te vliegen en nog voorzichtiger te werk gaan met mijn Evo.

Tot nu toe lijkt de Mcpx een ideale combi naast mijn Evo.
Nu hebben wij de mogelijkheid om volgend jaar te verhuizen, brengt ook enige kosten met zich mee en daar moet ik nu al rekening mee houden.
Anders had ik in de herfst de Mcpx aangekocht en de 450 of 500 richting de winter en/of voorjaar maar moet nu even mijn planning aanpassen:D

Terwijl jij zit te typen heb ik de mcpx 2 lipo's gevlogen ;) Is ook genoeg voor vandaag. Ben redelijk gaar na het concert gisteren :)

Ik was ook al gaar ervoor. Daarna 3 uur springen en brullen. Na het concert de Bijlmer in gegaan (heb er gewoond dus ken het goed). Nog op terras gezeten en toen naar huis laten rijden door een vriendelijke Nigeriaan. Eenmaal thuis bij m'n vriend nog zitten na borrelen.. Dus nu twee lipo's vliegen is bijna 3D ;)

Back