Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Flybar eraf.. Pinnetje valt in de doos van de Solo Pro en is foetsie.. Kan hem niet meer vinden. Is dit de reserveset van pinnetjes?

Nine Eagles Shop | Fixed Pin Balance Bar Solo Pro / Bravo (NE4260012)

**Edit**

Gebeld met webshop en dit is inderdaad wat ik nodig heb.. Moet maandag in huis zijn.. Balen hoor.. Kan ik het hele weekend niet vliegen. Na deze ervaring is het wel duidelijk dat een 2e helicopter echt noodzaak is.
Dan maar beetje 3 kanaals vliegen. Tís niet anders. Of simmen..

Laatst bewerkt:
Tsja, klopt maar je hebt er 5 dus voorlopig kun je vooruit. Passen ook op de Bravo SX dus is verder geen probleem..

Zit te denken.. Nu die heli toch helemaal uit elkaar ligt kan ik dan niet gelijk wat mods toepassen? Heb hem nu toch al open.. En zijn er wellicht metalen onderdelen ter vervanging van de plastic onderdelen?

**Edit**

Ja er is metaal.. Maar als je dat allemaal koopt heb je bijna een nieuwe heli.. Dus niet zo zinvol..

Laatst bewerkt:
Ja ik zag het al.. Nodig is het niet. Meer voor een extra "cool" factor. Metalen kop en shaft ziet er wel mooi uit natuurlijk maar maakt de heli denk ik zwaarder. Verder als je alles bij elkaar optelt is dat toch een redelijke uitgave.
Leuker zou het zijn als 1 of andere chinees andere canopy's maakt voor de Solo Pro. Geel en rood is maar beperkt. Zou best wel andere kleuren willen zien. Wit met die strepen zoals de Bravo SX bijvoorbeeld..

Klopt ie zo?? Er lopen dus vanaf de rotor 2 clips naar die ring om de as. Nu heeft die ring korte en langere palletjes. Ik heb ze nu op de langere gezet. Geen idee waar die korte voor zijn..

5582390940_e461a1c30f_z.jpg

Dat ziet er goed uit, alleen de flybar moet nog vast, maar die pin was je kwijt. Heb je geen magnetische schroevendraaier of zo, dan kun je hem weer uit de doos vissen.

De lange kogels op de swash geven meer stuuruitslag, de kortere minder. Op die manier kun je de heli nog wat tammer maken, als je de korte armen zou kiezen, maar persoonlijk zou ik dat niet doen, en gewoon leren om minder wild met de sticks te zijn, dus op die manier de uitslag te beperken. Daar heb je later alleen maar profijt van, bij een fellere heli dan de Solo Pro zal het je niet goed bekomen als je de sticks steeds maar in de hoeken "ramt" zoals bij een 3 kanaals coaxje wel kan...

Hij zit inmiddels helemaal in elkaar behalve dan de flybar.. Het pennetje is echt weg helaas.. Viel recht op het witte polystyreen van de doos en toch weg.. In het ergste geval is ie in de transmitter gevallen maar ik hoor niks als ik die schud dus zal wel niet. Paar dagen geduld dus :)

Er zit iets speling. Dus dat witte ding aan de motertje kan iets naar boven en beneden. Is dat verder goed??

Laatst bewerkt:
Hij zit inmiddels helemaal in elkaar behalve dan de flybar.. Het pennetje is echt weg helaas.. Viel recht op het witte polystyreen van de doos en toch weg.. In het ergste geval is ie in de transmitter gevallen maar ik hoor niks als ik die schud dus zal wel niet. Paar dagen geduld dus :)

Er zit iets speling. Dus dat witte ding aan de motertje kan iets naar boven en beneden. Is dat verder goed??

Je bedoelt bij de servo's? Een beetje speling is daar wel nodig, anders lopen ze vast.

Ok, ik ben tevreden. Nu wachten op dat pennetje. Heb een carbon flybar besteld. Weet nu toch hoe het moet.. Ben tevens aan het zoeken naar alternatieve canopy's maar volgens mij zijn die er niet.. Jammer. Kan me wel voorstellen dat veel Solo Pro vliegers wat meer keuze zouden willen hebben. De Bravo komt ook in meerdere kleuren.
In eerste instantie wilde ik de Bravo in camouflage, maar in de winkel heb ik ze gezien en vind denk ik de witte met die geel/zwarte streep erg mooi.

Deze vind ik ook geweldig maar die is nergens te koop volgens mij..

img_010.jpg

Ok, ik ben tevreden. Nu wachten op dat pennetje. Heb een carbon flybar besteld. Weet nu toch hoe het moet.. Ben tevens aan het zoeken naar alternatieve canopy's maar volgens mij zijn die er niet.. Jammer. Kan me wel voorstellen dat veel Solo Pro vliegers wat meer keuze zouden willen hebben. De Bravo komt ook in meerdere kleuren.
In eerste instantie wilde ik de Bravo in camouflage, maar in de winkel heb ik ze gezien en vind denk ik de witte met die geel/zwarte streep erg mooi.

Deze vind ik ook geweldig maar die is nergens te koop volgens mij..

img_010.jpg

Voor de Solo Pro zijn er 3 kleuren beschikbaar, naast de meer bekende gele en rode, is er ook een blauwe.

Xtreme is bezig geweest met alternatieve ontwerpen, maar voorlopig staat dit op een laag pitje.

De zwarte Bravo SX is alleen in het oosten te koop, bij 1 of 2 webshops daar. Ik zit erover te twijfelen, maar de flinke sloot invoerrechten die er mogelijk over de bestelling gaan komen, en het risico met een voor mij onbekende verkoper in zee te gaan, hebben me tot nu toe weerhouden.

De wit met oranje en zwarte streep is een goede keuze. De ramen steken mooi af bij de witte canopy, en wit valt buiten ook beter op dan bijvoorbeeld de donkerblauwe.

Is dit een NE kloon?? Of is ie beter, slechter, zelfde??

Align T-REX 100S Super Combo

De Trex100 leent inderdaad wat ideetjes van vergelijkbare heli's, zowel de Solo Pro/Bravo SX als de mSR. De kwaliteit schijnt wat beter te zijn dan gemiddeld, maar qua vliegen schalen de meesten hem in onder de Solo Pro. De flybar is erg flexibel, een beetje "te" en hij schijnt ook erg fel op het roer te zijn, waardoor vloeiende bochten lastiger worden. In tegenstelling tot bij de Solo Pro is de gyro niet af te stellen.

Voor de Solo Pro zijn er 3 kleuren beschikbaar, naast de meer bekende gele en rode, is er ook een blauwe.

Xtreme is bezig geweest met alternatieve ontwerpen, maar voorlopig staat dit op een laag pitje.

De zwarte Bravo SX is alleen in het oosten te koop, bij 1 of 2 webshops daar. Ik zit erover te twijfelen, maar de flinke sloot invoerrechten die er mogelijk over de bestelling gaan komen, en het risico met een voor mij onbekende verkoper in zee te gaan, hebben me tot nu toe weerhouden.

De wit met oranje en zwarte streep is een goede keuze. De ramen steken mooi af bij de witte canopy, en wit valt buiten ook beter op dan bijvoorbeeld de donkerblauwe.

Of je zet er gewoon zelf een leuk kleurenschema'tje op, zie de mijne. Is geen Bravo SX, maar een Walkera 4#3b met een Bravo SX romp erom heen gezet.

hughesmd500e.jpg

Paul

Zit ik te wachten op de postbode met de pennetjes realiseer ik me opeens dat er op maandag volgens mij geen post komt :(

Postbode is geweest. Heli vliegt weer. Alleen even het trimmen. De heli blijft met de neus naar voren maar maakt rondjes. Dus neus naar voren en dan kleine rondjes linksom.. Waarmee trim ik dat eruit of is het iets anders?

Back