Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Klopt. Nu helpt Stefan mij. Ik ben een redelijke informatiespons. Als ik het 1 keer samen heb gedaan kan ik het vrijwel zeker daarna zelf. En ik vind het leuk anderen te helpen. Bovendien is Rotterdam <--> Nieuw Vennep geen vreselijke afstand..
Wel moet je de overweging maken of een zelfbouw HK450 financieel interessant is. Ik heb het gedaan voor de ervaring en ik kan hem lekker pimpen. Maar een KDS 450 heb je RTF voor 250 euro. De HK450 komt op een slordige 110 euro inclusief 1 lipo. Maar er moet nog een zender bij en ontvanger. Dan zit je al op 190 euro. Dan is ie nog niet gepimped. Kan dan wel weer goedkoper als je wilt met een Turnigy zender/ontvanger maar goed. Het zijn allemaal keuzes. Grootste voordeel van een keer zo'n ding in elkaar zetten is dat je daarna alles in elkaar kunt zetten. Align, Mikado etc etc etc..

Is wel heel slim om ook een zelfbouw te doen, ik ben zo met vliegen ook begonnen. We bouwden zelf de vliegtuigen om ze vervolgens in de prak te vliegen ;) Daarna weer repareren of we bouwden gewoon weer een nieuwe, ondertussen leer je daar ontezettend veel van en neem je dat ongemerkt weer mee bij je vlieglessen.

Een zender heb ik en ontvangers heb ik er ook nog wel een paar van liggen dus dat is het probleem niet. Pimpen geef ik eerlijk gezegd niet zo heel veel om dus dat zijn dingen die bij mij weer niet mee spelen. Ik vraag me alleen wel af hoe het met de kwaliteit zit, ik heb zelf een leuk vliegtuig van HK waar ik heel blij mee ben maar het is niet het allerbeste spul als je begrijpt wat ik bedoel. Bij een schuim vliegtuigje maakt dat niet zoveel uit maar bij een helikopter vind ik dat lastig in te schatten.

Kwaliteit van HK is natuurlijk geen Align. Zodra je 3D gaat doen en een heli wilt hebben voor langere tijd dan is een Align een betere keuze. Als eerste 450 is een HK verder natuurlijk prima. Zeker zolang je nog in het stadium bent van hoveren en achtjes vliegen.
Maar goed. Een Align is ook 7 keer duurder. Ik vind voorlopig een HK prima. Zodra ik enigzins redelijk kan vliegen kijk ik wel verder. Als goedkope oefenmachine heb ik liever een HK. Een crash is dan ook niet duur. Paar euro storten, 3 weken wachten en je vliegt weer. Eerste crash met een dure Align doet meer pijn vrees ik ;)

Daar heb je helemaal gelijk in en je kan er net zoveel plezier van hebben, want pech kan je ook met dure spullen hebben. Een boom of lantaarnpaal kijkt niet of je met een HK of Align vliegt :yes:

Verschil zit hem met name in de duurzaamheid op langere termijn. Natuurlijk als de HK450 z'n beste tijd heeft gehad en ik vind heli vliegen nog steeds leuk zal ik verder kijken. Maar in dit stadium ben ik voor een relatief klein bedrag klaar en kan ik buiten oefenen. Ook weet ik hoe deze in elkaar zit. En beginnerscrashes zijn relatief goedkoop weer te herstellen. De Mikado Logo komt dan later wel :p

En LATER kan bij jouw zomaar over een paar weken zijn :D

Ikke jouw verhaal nu helemaal begrijpe.

Nee, helaas. De rem zit er nu echt even op. Mijn doel was een cp meenemen naar Suriname. Ben als een bezetene tekeer gegaan omdat te bereiken. Uiteraard met de foute keuzes tussendoor. Nu gaat er een cp mee en is het goed zo. De 450 is een logische vervolgstap om buiten verder te vliegen maar dat heeft echt niet zo'n haast. Dat kun je ook niet verder forceren. Nu komt er een periode van behoorlijk leren vliegen. En dat zal wel eventjes duren. Pas als ik ontspannen achtjes kan vliegen zonder noemenswaardige problemen kijken we verder naar een model waar een camera onder kan. Dat was namelijk mijn uiteindelijke streven. Dus dat duurt nog wel even. Geen 3D ambities. Gewoon stabiel kunnen vliegen zonder domme crashes..

Toch zou ik maar een beetje een slag om je arm houden want voordat je het weet ......
Kijk maar eens hoe je een paar maanden terug begon, waarschijnlijk alleen een Solo Pro en binnen een mum van tijd had je een hele vloot, zoals bijna iedereen hier op het Forum.
Het is echt overal het zelfde als de hobby je eenmaal te pakken heeft en of dat nu vliegen, varen of rijden is dan is er geen houden meer aan.

Je bent iets later ingestapt in dit topic. Vanaf dag 1 was het idee om een kleine cp te kunnen vliegen om deze mee te nemen naar Suriname. Dat doel is eigenlijk nooit veranderd. Tweede doel was op langere termijn een heli te kunnen vliegen zwaar genoeg om een camera onder te hangen. De perikelen zaten hem vooral in de keuzes en ook deels in de onderschatting van het heli vliegen. Daar zijn de 105 pagina's nu mee gevuld. Maar het doel opzich is nooit veranderd. Doel 1 is bereikt. Er gaat een cp mee naar Su. Nu doel twee nog.. Hoe zich dat gaat ontwikkelen weet ik nog niet..

Oeps dat betekend dat ik nog heel wat terug te lezen heb dus ;)

Maar om je alvast op weg te helpen, hier past een spiegelreflexcamera in:

P800.750x550m0.696.jpg

Volgende week woensdag is de maiden gepland.. Dus heren, zorg dat u allen achter de PC zit om dit bekijken via Youtube :)

5858115708_9e5ef4799d_z.jpg

Ik kan niet wachten, ik kan niet wachten. Kan het a.s. woensdag niet:D

Wens je alwel heel veel succes toe en een mooie dag en hoop dat we je kunnen feliciteren met je maiden.

Alles wordt gefilmd. Wordt een enorm spektakel :p Ik rij om 6 uur al weg hier om er vroeg te zijn.. Dan afbouw en eventueel nog dingetjes kopen. En dan invliegen..

Deze dag zal je wel bijblijven, zekers daar je vertrekt om 06:00 uur 's ochtends en dan te bedenken dat je weer terug moet rijden.
Zo ben je wel de files voor en zou je in één keer door kunnen rijden naar Groningen. Alhoewel het rondt die tijd behoorlijk druk kan zijn op de Ring van Groningen:(

Eenmaal in Groningen kom je erachter dat je de heli bent vergeten;)

Ik ben een ervaren automobilist. Daarom ga ik al op tijd rijden.. Is geen straf in m'n auto hoor. Ik neem goeie muziek en koffie mee. Maar beter voor de spits langs Amsterdam zijn. Dan rest mij nog 2 uur door de polder en dan gaan we beginnen..

Maar in deze situatie wel een ongeduldige automobilist:D

A.s. donderdag ga ik richting Stefan. Ben erg benieuwd of ik de Evo goed heb afgesteld, heb ik nog niet goed naar kunnen kijken en zie je alleen maar wanneer je vliegt. Zeker onder begeleiding van een ervaren piloot als Stefan.

En het is ook heel leuk om samen te vliegen en een CP van dichtbij te zien, horen en over praten

Laatst bewerkt:
Back