Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ik blijf met vakantie in NL dus ik kan het zo oplaten sturen dat is het probleem gelukkig niet. Maar je betaald hier net wat meer dan wanneer ik het van ver haalt dus misschien is het wijs dat ik gewoon een paar dingetjes bestel en alvast heb. Als ik even niet zou kunnen vliegen vind ik dat niet heel erg........ heb ook nog ander hobbie`s

Voor jouw ligt het opsturen op vakantie wat lastiger waarschijnlijk.

Het zijn sowieso dingen waarvan ik verwacht ze wel een keer nodig te hebben. Linkjes heb ik genoeg. Alleen een extra maingear met bearing. Maingear slijt toch wel dus dat is geen probleem om al te hebben. Verder setje extra blades en extra tailrotor. Heb ontdekt dat de staart schokkerig wordt als de tailrotor een tik heeft gehad. Hij lijkt onbeschadigd maar blijkbaar is ie dan uit balans. En als afsluiter een tail met motor. De motor zal ook wel een keer slijten dus wederom geen probleem om die alvast te hebben. Bij ergere schade is het gewoon pech gehad. Maar zoals ik nu buiten vlieg verwacht ik eerlijk gezegd geen schade meer tenzij ik in een aangeschoten bui denk dat inverted wel even kan :)

Ik heb geen ambities voor meer helicopters. Ik overweeg zelfs een deel te verkopen.. Je verliest er echter behoorlijk op. Dat is jammer. Maar als ze straks jaren op zolder staan te roesten is ook jammer. Ik pieker er nog even over. Maar in principe mag de Solo Pro en de Walkera weg. De Bravo III laat ik wel staan voor het geval mijn zoontje weer hernieuwde belangstelling krijgt.

Maar je wou opzich wel nog verder vliegen met de mcp-x en de 450. en als dat heel goed bevalt en goed gaat kan je der nog een camera onder hangen ( of onder een grotere heli)

Klopt. Die evaluatie maak ik als ik met de 450 heb gevlogen. Hangt ook van de snelheid af waarmee ik leer vliegen. Als ik een camera eronder hang moet ik echt stabiel kunnen vliegen zonder stuurfouten. Er kan altijd technisch wat fout gaan maar that's all in the game. Merk ik dat omdat niveau te halen ik nog zeker twee jaar moet oefenen dan kan ik beter lekker in de tuin met micro's klooien. Maak ik veel meer uren. Gaat het leren wel relatief vlot dan kijken we verder maar dan zal het wel een grotere moeten worden. Daarvoor is de 450 net te klein vrees ik.

Klopt. Als ik die kant op ga dan moet ik kijken welk type te doen is. Ook rekening houdend met prijs/kwaliteitsverhouding. Als er een dslr onder gaat en dat is weliswaar een tweedehandsje, dan wil ik zo min mogelijk kans op technische mankementen. Dan valt een kloon wel af denk ik. Mag ook weer niet al te duur worden. En er zijn tegenwoordig kleinere camera's met uitstekende fotokwaliteit. Dus met wat puzzelen kom ik wellicht wel weg met een 550.

@Chow
Jij bent wel een wisspelturig kereltje hoor, ik heb in een paar weken tijd al vele optie`s voorbij zien schieten ;)

????? Chow weet precies wat hij doet:D
Maar het blijft wel leuk om Chow te volgen en zijn ervaringen te lezen.
Chow wordt de ervaringsdeskundige;)

Noem er een paar dan? Het plan was vanaf dag 1 om luchtfotografie te kunnen doen. Ik ben fotograaf en heb met exact dat doel het heli vliegen opgepakt. Dat is nooit veranderd. Het enige wat veranderd is wellicht de manier waarop ik dat doel bereik. En of ik dat doel wel kan bereiken. Ik denk gewoon hardop.

Het is toch ook serieus? ;) Ik vind wel dat als je een doel hebt en je stopt er veel tijd en de nodige centen in het wel belangrijk is af en toe te overwegen wat je wilt en hoe je verder wilt. Vlieg je alleen voor de pure lol is dat anders. Ik vlieg ook voor de lol maar ik heb wel altijd in mijn achterhoofd wat ik wil. En ik doe dat niet rustig. Dan sta ik op mijn 80ste nog tail in te hoveren in de tuin.

Ga zo door

En dat is nu juist ook zo mooi om te lezen. En dat je zo serieus reageerd:D

Klopt als een bus.

@Chow
Het is zo mooi dat de weg daar naar toe soms wat bijgesteld wordt, dat kan eigenlijk ook niet anders als je serieus met je hobby bezig ben.
Dat geeft aan dat je er goed over nadenkt en zoals je al zei doe je dat hardop en dat is veel leuker dan zachtjes ;)
Voorbeeld is je Walkera, je was er gek op en toen even niet meer en toen toch weer wel en nu is hij even geparkeerd. En dat maakt het voor ons weer zo leuk dat wij weer wat te lezen en te leren hebben. :thumbsup:

De Walkera was ook ontzettend leuk omdat ik weken zat te wachten op mooi weer zodat ik de mcpx kon oefenen. Dus het was geweldig de Walkera te hebben. Als je dan binnen 2 dagen tijd opeens de mcpx wel binnen kan vliegen dan is de situatie gelijk anders. Geef me 1 goede reden om nu nog binnen met de Walkera te vliegen als ik een mcpx heb staan die het binnen net zo goed doet..
Dat is namelijk wat er gebeurd als je als een idioot aan het oefenen bent. Dan groei je heel rap uit een heli natuurlijk. Ik vind de Walkera nog steeds een leuk ding. Alleen ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik elke seconde die ik kan vliegen in de mcpx steek. Ben best wel een streber in dat opzicht ;)

Ik vind dat je gewoon minder moet oefenen :lol:

Ander ben je binnen no time klaar met leren en dan gaat het heel stil worden hier.

Je bedoelt die bearing net boven de maingear? Ik heb die er nooit uitgehaald eerlijk gezegd. Kwestie van proberen dan maar lijkt me. Zeker als beide kanten er identiek uitzien.

Back