Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Lol, ja ik moet ook stoppen.. Heb al een serieuze poging achter de rug maar die mislukte na 6 weken.. We gaan het echter opnieuw proberen ;)

Aangezien ik een klaplong gehad heb (welliswaar niet door te roken maar spontaan) is het sowieso al niet erg verstandig om te roken. Echter door men nachtleven is dat niet evident om niet te roken. Gelukkig is het rookverbod ingegaan en denk dat ik daardoor wel makkelijk(er) ga kunnen stoppen.

Op het veld trouwens rook ik ook vaak. Lipo'tje vliegen en dan sigaretje roken terwijl de motor en ESC wat afkoelt.

Als ik thuis zit valt het roken goed mee. Heb geen zin om speciaal naar de nachtwinkel te rijden of om speciaal buiten te gaan roken. Op men bureau rook ik ook nooit maar heel soms kan ik het me toch niet laten om even naar buiten te gaan ;)

In Suriname is dat dus een ramp. Daar ben je altijd buiten en rook je dus meer.. Hier binnen rook ik veel minder.. Ik rook niet in huis vanwege de kids dus moet de tuin in.. Minder zin in dus minder roken..

Net met mijn jetlag hoofd side gevlogen met de Walkera. Ging echt erg goed. Kan nu gewoon heen en weer vliegen.. Dus ik heb niet voor niets de mcpx meegenomen naar Suriname :)

Is een Flybarless FP.. Pittig ding. Had ik gekocht voor ik aan de mCPX begon.. Vliegt en voelt aan als een CP alleen kun je er niet mee stunten..

Heb hier zo een Walkera 4#3 liggen die ik gekregen had van een forumlid. Erg goed vliegt het alleszinds niet. Leuk om beetje tail-in te hoveren maar voor de rest totaal niet te controleren en niet veel zin om nog geld in dat ding te pompen met reparaties.

De V100D01 vliegt wel goed hoor.. Beetje zoals de mCPX alleen wat minder fel op throttle. Verder gewoon strak..

Ik vind die MIA kit voor de Mcpx echt GE-WEL-DIG. In dat blauw of gifgroen is hij echt super. Dat zou ik nog wel durven aanschaffen. Alleen al omdat het er bruut uitziet :)

MIA%20Upgrades%20Phantom%20Combo%20Blue%20In%20FLight%20600.jpg

Da's wel vet ja..

Net de 450 even nagelopen en opgespint om te kijken of alles goed gaat.. Morgen misschien tijd om hem even de lucht in te brengen..

Ik ben nog te gammel om te vliegen.. Tís wel mooi weer hier. Zal later deze week een poging wagen.. Nu is het meer voor me uitstaren. Gisterenavond wel de 450 helemaal langsgelopen dus en even op lage toeren laten spinnen..

9jnUsZzmZ4o[/media] spin - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo wij zijn inmiddels een stapje verder in Paraty, heel mooi plaatsje dit! heb heerlijk kunnen vliegen en beetje heen en weer flippen en inverted vliegen. Er is hier een mooi grasveld en veel grote stranden. Om het af te maken is het ook nog eens al 3 dagen windstil! Morgen weer feest dus. Ik plaats nog wel een paar plaatjes, kan nu niet vanaf deze openbare pc in het hotel.

Ben benieuwd naar de eerste plaatjes.. Hier nog jetlag. Dus verder niet meer gevlogen. Ben wel aan het kijken welke 500 ik uiteindelijk ga aanschaffen. Mocht het weer goed blijven dan gaat de 450 zeker even de lucht in. Tot die tijd ben ik met mijn aquarium aan het vechten die na 4 weken bij een oppas is verworden tot een enorme algenbak.. Heb hem nu wel weer redelijk op orde maar volgende keer zoek ik een andere oppas..

Nou, vandaag was het zover.. Dit keer is de jetlag zwaarder als normaal maar ik voelde me fit en het weer was in orde. Wel meer wind als gewenst maar ik wilde zoooooo graag met de 450 vliegen dat ik ben gegaan. Beetje nerveus maar niet voor het vliegen. Wel of ik een plek zou kunnen vinden zonder publiek. Ik ben weer naar de loodsen gegaan maar daar zijn werklui. De 450 trekt dan aandacht. Echter ik zag een veld naast de loodsen waar bomen en struiken het zicht ontrokken. Ook geen kans op wandelaars omdat het een oud industriegebied is van Stork.. Pre-flight check gedaan, lipo aangesloten en echt heerlijk gevlogen. Ging super. Ik ben nog niet naar side gegaan omdat er toch een stevige bries stond en eerst in hover de 450 goed wilde aanvoelen. Ik heb helaas nog maar 1 lipo dus na een minuut of 4-5 was het klaar. Vlot extra lipo's bestellen.. Gelukkig gaat de 500 dezelfde lipo's gebruiken dus dat scheelt.. Hieronder twee foto's van mijn prive vliegveld :)

6079514234_f7f9d91f61_z.jpg

6078975171_1353ca33ef_z.jpg

P.S. Ik moet Brutus gelijk geven. De mCPX is een geweldig ding en zou hem niet willen missen voor de wintermaanden maar de 450 vliegt zoveel fijner ;)

Best nog een leuke locatie! :)
Komaan Chow, volgende keer traininggear eraf!

Ongetwijfeld dat je al beter kan vliegen dan je zelf denkt :)

Op advies van Brutus en Stefan laat ik de gear er even een paar lipo's op zitten.. Ik denk ook dat het zonder gear kan maar beter eventjes het zekere voor het onzekere nemen. Als ik een paar lipo's verder ben en het landen gaat permanent op een rustige manier dan gaat hij eraf..
Maar inderdaad ging het verder echt heel goed ondanks de toch stevige bries.. Ook omdat je de ruimte hebt is er geen spanning. Alle tijd om de heli daar te krijgen waar je hem wilt hebben.. Ik ben dus een tevreden mens.. Over een paar dagen komt de postbode met een pakje.. Wordt de hobby nog leuker :)

Back