Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ik gebruik een Zippy 3S 2200 20C. Die kan ik in serie ook gebruiken in de 500. Dus dat scheelt enorm in kosten. Ik koop er nog 3 bij. Dan kan ik 4 vluchten met de 450 doen of 2 vluchten met de 500 als die klaar is. De electronica bestel ik morgen of overmorgen. Stefan kijkt als hij tijd heeft even of ik de juiste spullen heb uitgezocht en dan bestel ik ze gelijk. Alles is in stock dus moet redelijk vlot binnen zijn.. Moet ik alleen nog een KDS RX scoren en tot mijn verdriet zijn die best prijzig.. Maar goed.

Verstand zegt een HK (ivm spare parts in Suriname) maar gevoel bleef zeuren dat ik een Gaui wil hebben... Na ontzettend veel lezen op rcgroups is het een Gaui 425 geworden.. Ik lees alleen maar goeie berichten over die heli en ik vind hem erg mooi. Kan hem eventueel stretchen naar een 550 wat ik overigens nu niet ga doen. Maar het kan wel.. Hij is onderweg via EMS dus verwacht hem kort na het weekend binnen te hebben..
Bottomline is dat ik mijn gevoel heb gevolgd.. Dus Gaui it will be ;)

Ff googlen, heb die nog nooit gezien! Dacht dat die paar leuke micro heli's maakten en quadcopters. Nog nooit die 500 klasse tegengekomen

Ze maken hele mooie helicopters. De 425 is hun basic model dus betaalbaar maar wel een erg goede helicopter. Quality control is goed dus ik hoef niets te upgraden. Alleen valt en staat het uiteindelijk bij de keuze van de electronica. Maar die lijst heb ik me behulp van rcgroups redelijk compleet..

Enige waar ik nog niet uit ben zijn de servo's. Twijfel tussen MKS en Savox. Mss evt gewoon onmiddellijk futuba's kopen maar nog geen flauw idee welke...

Gisteren nog een leuk pakje gekregen met deel van de elektronica in.
Pakjes krijgen is altijd leuk natuurlijk ;)

Ik ben net met een gezin van 5 naar Suriname geweest. Dus even geen budget voor hele dure spullen. Hoeft ook niet want ik heb geen 3D aspiraties. Ik ga voor precision flight ivm fotografie op een zeker moment.. Zolang hij maar niet zomaar uit de lucht valt vind ik het goed :)
Filmpje gezien van de jongen van 9?? Ik schrok me dood toen ie opeens vanuit idle up giga snel ging vliegen :D

Luchtfotografie? Tijd om een quad te bouwen dan hé! :) Die dingen vliegen ook wel heeeel leuk als je wil. Heb al gekke dingen daarmee gezien.

En ik ga uiteraard iemand anders zijn budget niet opmaken hé, was zo niet bedoeld :)

Wil sowieso ook een kloon van een 500 klasse voor 3D manoeuvres in te oefenen want men Atom is kwa kostenplaatje aardig uit de hand gelopen. (Durf de optelsom niet echt meer maken) en niet veel zin om met deze inverted te gaan leren.

En filmpjes van die jonge kinderen, ik word daar semi-depressief van :p
Die zijn er onmiddellijk mee weg met alle stickmoves en ik voel me plots een stuk ouder ;)

En filmpjes van die jonge kinderen, ik word daar semi-depressief van :p
Die zijn er onmiddellijk mee weg met alle stickmoves en ik voel me plots een stuk ouder ;)

Ja, ik sta er ook een beetje met gemengde gevoelens naar te kijken :) Nee hoor, ik doe lekker mijn eigen dingetje. Ik zal nooit een 3D piloot worden maar dat hoeft ook niet. Als ik maar lekker bezig kan zijn..

Ook ik ben er qua electronica wel uit. Alleen de servo's ben ik nog mee bezig. De Gaui heeft 4 digitale servo's nodig. Dat mag mini of standaard zijn. Ze hoeven niet top of the bill te zijn maar wel betrouwbaar. Geen zin in een crash omdat een servo ermee stopt. Dus eigenlijk de goedkoopste die ik kan vinden maar wel betrouwbaar.. Ze hoeven geen 3D te doen dus..

Bij die servo's, ik zie uiteindelijk door de bomen het bos niet meer. Zou leuk zijn om een deftige chart te vinden om de specs te vergelijken maar voor futuba nog niet gevonden.

Zijn dat geen MKS klonen? Voor de Atom geen optie maar voor de HK/CopterX/Whatever 500 zeker wel! Die HXT900s' geen goede optie ook?

Morgen eens naar de modelbouwwinkel en daar eens gaan rondkijken. Bij Savox of MKS weet ik het al maar ga toch maar eens prijsje opvragen voor Futuba setup. You never know :)

Jij hebt wel 3D aspiraties meen ik en dan twijfel ik ook aan deze servo's.. Voor normal flight werken ze wel.. Stefan gebruikt ze op de 600. Maar in jouw geval zou ik inderdaad even verder zoeken.
De HXT900's zijn micro's. Die heb ik op de 450 en zijn prima. Op de tail heb ik een D-MG16.
De Gaui wil 4 digitale servo's volgens de specs. En hij kan alleen mini of standaard hebben. Dus valt de HXT900 gelijk af.. Is micro namelijk..

Verschil tussen standaard en micro is niet echt groot in dimensies blijkbaar. Op de Atom moeten ook micro's. Toch raar voor een 500 klasse in mijn ogen.
Tail wel een fullsize servo maar swash micro.

Als kind was het toch makkelijker... Batterijen in de Niko RC en rijden maar! ;)

Eigenlijk toch een geluk voor het internet. Zie je jezelf deze hobby al doen 10-15 jaar geleden zonder al die toegankelijke informatie? Moest je je volledig betrouwen op je hobbywinkel en was je bijna verplicht om in een club te gaan vliegen.

Laatst bewerkt:
Vooralsnog ga ik 4 el cheapo's gebruiken van HK. Ik kan ze altijd nog vervangen in een later stadium en die dan als reserve houden. Zolang ik alleen hover en heen en weer vlieg zijn dure servo's nog geen extreme noodzaak. Eerst de Gaui maar in de lucht en dan kijken we wel weer verder..
Als het goed is moet de Gaui vandaag in Amsterdam zijn aangekomen. Gisteren is hij namelijk vertrokken uit Taiwan. Ik heb echt zin om ermee aan de slag te gaan. Op rcgroups staat een mooi bouwverslag met foto's dus kan gelijk aan de slag. Stefan heeft voor de 450 de electronica gedaan. Dit keer doen we het samen. Is ook gezellig trouwens.
Net even snel in Nederland een extra lipo besteld. Kan ik in ieder geval 2 vluchten per keer doen met de 450 tot de rest van de spullen er zijn.. Echter ziet het ernaar uit dat we de komende dagen bft 5 hebben.. Niet zo best dus :(

Leuke indoorclub zoeken? Ik heb ook al geinformeerd en ga op 4 september voor de eerste keer. Gelijk een excuus om een Trex250 te gaan bouwen ook natuurlijk ^^

De 250 durf ik nog niet.. Is vergeleken met een 450 en 500 echt anders vliegen heb ik begrepen. Voor de slechte dagen heb ik gelukkig de mCPX.. Dus ik overleef wel. En ik moet maar weer eens gaan simmen.. Ben er niet dol op maar moet maar..
Moet de mcpx wel even nakijken want hij is nu niet goed.. Dus even een nieuwe tail erop en servo's schoonmaken.. Nu even geen zin in. Komt volgende week wel. Als ik een directe fix nodig heb kan ik ook de Walkera pakken. Die vliegt binnen ook heel fijn.

Mja je mCPX heeft er al aardig wat vluchtjes opzitten. Is normaal dat die eens een onderhoudsbeurt nodig heeft. Dat dingetje vliegt vrijwel dagelijks bij jou heb ik de indruk? En dan meestal meer dan 2 lipo'tjes ;)

En ja 250 is naar het schijnt een koppig dingetje. Lijkt me wel heel fijn om rond te zoemen.

Back