Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Dikke brol= prut?
Hongnor X2 ziet er inderdaad ook goed uit, maar vind di Protech nogsteeds mooi.. Ik zal eens een mailtje naar Pkracing sturen over die onderdelen..
 
snap niet waar jullie het vandaan halen


Ik heb zelf de volgende truggies (gehad): traxxas revo, hobao hyper st(2x), robitronic mantis(5 a 6), Hongnor X2 (3x), Serpent Cobra, Losi 8ight, Losi 8ight 2.0 (3x).
Ja ik ben nogal een verzamelaar.

Met al deze auto's heb ik ook op een baan gereden en heel af en toe gebashed.
De hongnor heeft mij van al die auto's het minste problemen gegeven mbt bijvoorbeeld draagarmen, diffs en aandrijfassen.


Daar haal ik het dus vandaan, gewoon zelf ondervonden.
Dat de Yada een sterke truggy is neem ik direct van je aan, maar hoelang duurde het voordat je dat nieuwe diffhuis had?
 
Hmm, Protech wordt t niet, maar Hongnor vind ik ook beetje duur, budget wordt ongeveer 300euro, kan dat?

Als iemanddie Hongnor 2dehands heeft is dat beter, anders eens kijken voor een andere Hong Nor of ander merk.
Iemand een HongNor X2 in de aanbieding?

Robotronic Mantis is trouwens ook wel vet ding..
 
- Kyosho Inferno sports 7.5
- Kyosho Inferno Neo
- Kyosho DBX2.0
- LRP Rebel BX
- HPI Trophy 3.5
 
Traag, HPI Trophy is dus toch een goede truggy? Hoorde verschillende verhalen, en dacht er negatief over maar dus toch niet :D
Past goed bij zijn vriend van HPI, grote kans dat dat hem nu wordt want vind hem erg gaaf!
 
Dat de Yada een sterke truggy is neem ik direct van je aan, maar hoelang duurde het voordat je dat nieuwe diffhuis had?

ik zal eerlijk zijn dit is 3 jaar geleden gebeurt en rij nog steeds met het zelfde diffhuis.
allen groter gat moeten tappen en dat is het. en ik bash erg veel met dat ding. en wordt regelmatig gewoon mishandeld en hij houd het al een aantal jaar. juist hierdoor ben ik van mening dat van protech de yada ( buggy en truggy ) oerdegelijke dingen zijn. en hongnor zal ongetwijfeld ook zeer degelijk zijn. of er een kwestie van geluk is ik weet het niet. maar het blijven prachtige dingen vindt ik. en zeker protech staat in mijn top 5 lijst van mijn persoonlijke favoriete merken.
 
Dikke brol is idd prut, sorry ben een Belg :p.
Ishima is zoiezo iets waar ge in een wijde boog rond hoort te lopen.

Met HPI is er niets mis. Redelijk sterke auto's en plastic onderdelen goed verkrijgbaar. De alu onderdelen is soms iets anders (eigen ervaring...).

@Roelof, dat zijn toch allemaal buggy's?
Feit is wel dat een buggy gewoon goedkoper is :).

Edit
Volgens mij is er ook een hpi trophy truggy met 4.6cc motor
 
Hpi Trophy is buggy en truggy versie van, Kyosho ook verschillend volgens mij.

Btw, niks mis met Belgen eh, m'n vader is 't ;p.

Maar ga dan voor Hpi Trophy, afstellen lees ik al heel wat over en anders vraag ik hulp :D
 
Als je voor elektrisch zou gaan:
Heb zelf een hpi trophy flux gehad en had wel wat priblemen met de differentielen. Voor de rest is dat wel een goede truggy. Ze hebben bij duratrax ook een truggy die je brushless en brushed kan verkrijgen. Die ziet me er ook wel goed uit voor zn prijs.
 
Klopt, zijn allemaal buggies, was even de Truggy factor vergeten maar neemt inderdaad niet weg dat al deze auto's voor rond de 300 euro te vinden zijn, de truggy versie van deze modellen liggen hoger behalve de Kyosho DST
Quartel Modelbouw - KYOSHO DST 4WD incl. GXR18
Dit is een dezelfde chassis als de DBX2.0 en maakt hem iets kleiner dan een gewone truggy.
 
Een buggy is niet alleen goedkoper in aankoop, maar ook in onderdelen uiteraard.
De runningkosts van een truggy zijn hoger :).

Maar vind een truggy zo vet om mee rond te knallen dat ik er ook eentje in mijn collectie heb (nog niet mee gereden, net zoals de mbx6r :cool:).
 
Als je voor elektrisch zou gaan:
Heb zelf een hpi trophy flux gehad en had wel wat priblemen met de differentielen. Voor de rest is dat wel een goede truggy. Ze hebben bij duratrax ook een truggy die je brushless en brushed kan verkrijgen. Die ziet me er ook wel goed uit voor zn prijs.

Staat niet voor niets in het brandstof topic hé :rolleyes:


@Roelof, thnx ;)
 
Mijn vers gebouwde truggy voor 2012 :p.
Mugen MBX6T met OS Speed .21 xzb + JVD clutch en much more.

Mijn elektrische MBX6T vloog gewoon, hoop deze ook :)
Ideale beginners truggy :cool:

6759015035_32de08f7d8.jpg


6759025945_75c0e6d469.jpg
 
Mugens zijn idd niet de goedkoopste, maar ook niet echt de duurste.
Ze rijden wel beestig goed :D.

Je rijdt ongeveer 1l nitro per uur op.
Afterrun hoef je er niet in te doen als je maar 1 week stilstaat.
Als je het erin doet is het meestal 5-6 druppels.
 
Ooooooh, dan valt het dus echt mee.

Laten we het zo zeggen:
ik wil dus ongeveer 2x op kwintelooien rijden, als ik bij mn vader ben, en dan kan ik dus gewoon 1liter per keer oprijden als hun gaan fietsen. Als het toch 1liter per 10minuten was, vond ik het een beetje aan de hoge kant. Nu is het eigenlijk 'spot' goedkoop.

Maar afterrun moet als hij een tijdje stilstaat, vind jij 1week geen tijdje? Na 3weken ofzo neem ik aan dat het wel lang is..
 
Als mijn buggy langer dan een maand gaat stil staan, doe ik er after run olie in. Als je goede brandstof gebruikt maakt dit niet zoveel uit. Ik rij wel altijd mijn tank leeg tot wanneer de motor afslaat.
Ik rij ongeveer 1x per maand in het seizoen (hopelijk dit jaar meer) en toen heb ik nooit afterrun gebruikt. Alleen op het einde van het seizoen doe ik dat.
 
Bwa,
De ishima's (alle versies) was dikke brol en is soortgelijk aan protech...
Heb er genoeg gezien om dat te concluderen :p.

Maar wat heb je dan gezien waardoor je dat concludeerd. ik hoor van mensen die er 1 hebben dat die er juist heel erg blij mee zijn en dat ze toch 1,5 sec sneller rijden dan mugen rijders
 
Back
Top