Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ElectrischeRutger, 23 jan 2012.

  1. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    RB, die bedoelde ik, sorry ;)
    Merlin expert is alleen wel heel wat duurder..
     
  2. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Maakt niet uit. RB is goed en heeft inderdaad een zeer aantrekkelijke prijs. Volgens mij zit er in Merlin en RB brandstof niet veel verschil.
    Ik betaalde voor mijn RB 38euro en voor Merlin 45euro. Beide 5l blikken, maar de RB liet ik wel opsturen waardoor ik iedere keer met verzendkosten zat.
    Helaas verzend die shop nu niet meer, dus ben ik overgeschakeld op Merlin.
     
  3. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Ik dacht dat benzine/nitro nooit verzonden werd. Bij RCBrothers was RB dacht ik 35euro/5L en bij PkRacing is Tornado 4Liter 35euro, dus scheelt 1Liter wat wel wat rijtijd verschilt.
    Maar van waar kan jij je Nitro laten verzenden dan? Voor mij is alles een eind rijden..
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Tornado kan je beter vanaf blijven :).

    Geen enkele shop zal brandstof verzenden, het is namelijk verboden nu...
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Het was een Duitse shop. Verzenden is inderdaad verboden, maar ik denk dat die winkel het gewoon verzond tot ze een keer tegen de lamp gelopen zijn?
    Mijn Merlin koop ik bij RC speedhouse, maar die laat ik meebrengen naar wedstrijden.
    Tornado zou ik af van blijven. Ik heb die zelf vorig week getest en het was prul vondk ik. M'n motortje liep frisser op RB.
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Als je niet gebruikt kan er niet veel misgaan. Anders gaan ze kapot ja. Je kan perfect starten op een startbox zonder de trekstarten te gebruiken.
    Hangt er vanaf waar je gereden. Op staart/astrotuf parcours hoef je niet veel te kuisen. Als je in het zand gaat rijden, nja dan mag je vaak je lagers schoonmaken/vervangen.
    Als ik mijn wedstrijd auto klaar maak voor een wedstrijd, ben ik zo'n uurtje of 12 zoet met sleutelen als ik alles netjes in orde wil hebben. Maar ik doe dat ook graag.

    Tjah, vergeet niet dat dit materiaal allemaal samen meer dan 1500euro zal gekocht hebben. Je hebt een hele hoop reserve stukken, 3 diffs, ...
    Hot bodies is de competitie lijn van HPI.
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Pfff, 12h onderhoud voor 1 wedstrijd? Zal mijn tijd anders moeten gaan indelen als ik buggy en truggycup wil rijden :).

    Die hot bodies zal idd niet weinig gekost hebben, als ik wat reken heeft mijn truggy mij ongeveer 1000€ gekost en dan heb ik de kit en motor aan sterk gereduceerde prijs kunnen kopen.
    Hierin zitten niet de starttoebehoren ed...

    Ik zou zoiezo voor een startbox gaan hoor. Als je rtr motor na verloop van tijd stukgaat kan je een goedkope competitemotor erop zetten zonder trekstarter/rotostart. Weer een onderdeel minder aan de motor dat kan verslijten/stukgaan.
     
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mja, ik rebuild dan volledig mijn diffs enzo he en alle lagers checken etc. Gewoon opt gemakje met een muziekje der bij. Zalig :)
    Meestal is smiddags rond 2u beginnen en snachts om 2u zit den auto terug in elkaar :p Just een half uurke stoppen voor het avond eten.
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    dat word zeker goed inplannen!
     
  10. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Haha, ik vind het inderdaad ook leuk om gewoon alles schoon te maken, eerst helemaal vies te rijden en daarna weer kijken en dan lijkt hij als nieuw :D
     
  11. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    misschien is een thunder tiger tomahawk bx wat voor je?
    of misschien andere modellen van thunder tiger?
    de prijzen zijn niet heel erg hoog. ook niet voor de 1/8
    misschien zitten ze wel iets hoger dan 300 maar ik denk dat je dat bij de meeste 1/8 auto's wel hebt
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik zou vooral kijken waar je het makkelijkst onderdelen van kan krijgen. Dat is heel belangrijk...
     
  13. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    hoezo is tornado slechte brandstof?
    omdat er toevallig een paar zijn die troep in hun blok hadden hier op het forum...? en dan de brandstof de schuld geven in plaats van hun zelf?
    als je gewoon afterrun gebruikt na iedere keer is er zeker niks aan de hand. rijdt al jaren op tornado en mn blokjes zijn nog zo glad en schoon als een spiegel. en ze draaien zo smooth als het maar wezen kan
    en een keer je blok openhalen om hem schoon te maken kan geen kwaad. en dat zal je bij ieder merk brandstof wel moeten doen
     
  14. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Tornado is ook duurder in verhouding vergeleken met RB ofzo hé, en heb meer goede verhalen gehoort over RB dan over Tornado, ook BUITEN dit forum.

    Voor de HPI Trophy Truggy zijn op veel plekken, bijna overal volgens mij, wel onderdelen te krijgen, zolang is hij nou ook nog niet uit.. Bij PkRacing weet ik het al, online heb ik ook al een paar webshops gevonden dus kan genoeg onderdelen krijgen hoor ;)
    Daarom blijf ik gewoon bij de Hpi Trophy Truggy, ga deze maand, moet even kijken wanneer ik vrij heb, naar Dordrecht hem waarschijnlijk bij PkRacing halen ivm goede garantie ;)
     
  15. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    ff iets meer dan 2 tientjes voor 2,5 liter voor tornado? zo duur vindt ik het niet
     
  16. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    @ stewie
    weet u misschien of er ook onderdelen voor team associated hier in nederland of in belgië makkelijk te verkrijgen zijn? heb al op internet gekeken maar kreeg maar een paar websites
     
  17. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    2tientjes werken is voor mij wel 2/3de van mijn krantensalaris hé, dus als ik daar 1 of 2 liter meer voor kan krijgen voor dezelfde prijs waar ze ook nog eens positiever over zijn, dan zou ik eerder de betere en goedkopere nemen dan de duurdere en volgens sommige beter..
     
  18. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    zou voor mij precies t zelfde zijn geweest!
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Nee, geen idee waar ne 1/8ste asso spul in België of Nederland kan halen.
    Maar denk dat veel winkeliers er wel aan geraken. (Home-flyer in België iig).

    Voor mijn ex-asso shortcourse bestelde ik alles bij Apexmodels.com en betalen met paypall.
    Veel in stock, goede en snelle service. Verzendkosten zijn altijd maar een paar euro en dus niet echt een probleem.

    Nitro neem ik altijd van merlin. Waarom?
    Scheelt niet zoveel per jaar en hoor er enkel geode dingen over. Net zoals luchtfilters hergebruiken, daar doe ik niet aan mee.
    Met nitromotortjes van om en bij de 400€/stuk loop je ook best geen risico...
     
  20. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    het zal denk hooguit een euro of 2/3 verschillen als dat kleingeld dus een probleem kan veroorzaken wat ik me dus wel kan voorstellen. is een goedkopere brandstof wel een goede oplossing. maar zeg alsjeblieft niet dat hij dan gelijk slecht is. probeer hem dan eens uit want dat is het helemaal niet
     

Deel Deze Pagina