Beginnersvraag micro heli

Hoi,

Hoop dat ik in het juiste sub-forum zit met de vraag, ben al een uurtje of twee topics aan het lezen over beginners etc, maar kan niet echt een antwoord vinden.

Mijn zoontje (van 8 ) is sinds een klein jaar dol op helicopter vliegen door de woonkamer etc. Hij is begonnen met een prul van 2 tientjes uit de speelgoedwinkel en sinds een maandje met een wat betere (Tonny toys, alu versie, IR, Max-Z) die we gekocht hebben op de RC vliegshow in Einighausen. (Limburg)

De eerste heli is nog steeds heel ! Maar heb hem al een paar keer een paar druppels olie moeten geven, lagertjes zijn helemaal op. De tweede is uiteraard nog mechanisch goed, maar de bladen zijn helaas erg breekbaar en ik kan geen leverancier vinden die ze kan leveren. Heb de fabrikant in China een mailtje gestuurd, maar of die gaat reageren ?

Nu is ie met een paar maanden jarig en zit ik te denken aan een betere versie, maar kan door de bomen het bos niet echt meer zien.

Ik zoek dus een zo klein mogelijke heli (ja ik weet dat groter stabieler is) om in de woonkamer te kunnen rondvliegen. Nerveus of moeilijk besturen, bij voorkeur niet, maar mijn zoontje leert erg snel, beter dan pa..:-)

Nu zat ik te kijken naar de Lama 2 of bv een Kyosho Minium, maar vind het erg moeilijk om zonder kennis van heli's iets leuks te vinden.

Wil wel graag 2.4Ghz, geen grote antenne's voor binnen.

Zoals je kunt zien bij mijn gegevens ben ik wel een actief forumlid.. Maar niet in heli's :-)

Een verwijzing naar een ander topic die dit al behandeld vind ik ook prima, maar ben ook erg benieuwd naar de meningen.

Ja, die had ik wel gezien en komt ook in heel veel topics naar voren.

Maar die is veel te groot om in de woonkamer mee te vliegen. We zoeken iets met ~20cm doorsnede, de Lama v4 (of 3) is 340mm, vandaar dat ik keek naar de lama 2.
Of vergis ik me nu ?

Walkera HM Lama 2-1 Micro Helicopter (2.4G Metal Edition) Combo Pack [ HM LAMA 2-1 ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HM LAMA 2-1 Walkera HM Lama 2-1 Micro Helicopter (2.4G Metal Edition) Combo Pack, Walkera helicopter

Is dat 2x 170mm ?

Ik heb een Walkera 5g6 en scheur er lekker mee rond in de woonkamer.

Hij is een stuk kleiner dan de Lama V4 wat ik eigenlijk wel een voordeel vind. Je hebt behoorlijk wat ruimte om lekker te vliegen en te draaien zonder ergens tegenaan te botsen. Hij is stabiel genoeg om de controls gewoon los te laten.. je kan dan net niet even een bak koffie zetten en daarna weer lekker verder vliegen.

De onderdelen zijn ruim verkrijgbaar en behoorlijk voordelig.

Maarten

Ja, die had ik wel gezien en komt ook in heel veel topics naar voren.

Maar die is veel te groot om in de woonkamer mee te vliegen. We zoeken iets met ~20cm doorsnede, de Lama v4 (of 3) is 340mm, vandaar dat ik keek naar de lama 2.
Of vergis ik me nu ?

Walkera HM Lama 2-1 Micro Helicopter (2.4G Metal Edition) Combo Pack [ HM LAMA 2-1 ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, HM LAMA 2-1 Walkera HM Lama 2-1 Micro Helicopter (2.4G Metal Edition) Combo Pack, Walkera helicopter

Is dat 2x 170mm ?

De lama V4 is van Esky... de Lama 2 is inderdaad van Walkera. Deze is een behoorlijk stuk kleiner. Wat ik een beetje eng vond van de lama 2 was dat de servos en de ontvanger geintegreerd waren.. bij de 5g6 zijn ze los (heb ook al een servo vervangen) wat hem erg makkelijk te repareren maakt mocht er iets stuk gaan.

Maarten

Laatst bewerkt:
Ja, zat net die 5g6 te vergelijken met die lama 2. Repareren is wel belangrijk, hij vliegt er heel veel mee.. en sloopt ze dus ook regelmatig.

Ik had idd het merk niet gezien.. Esky en Walkera :o Beide lama.. om het makkelijk te maken :)

Moelijker vind ik niet zo erg, maar als ik het filmpje zie van die met heckrotor (zo heet dat toch ?) dan is ie wel veel nerveuzer niet ?

Van beide merken zijn goed reserve spullen te koop begrijp ik ?

Ben op zich altijd fan van Kyosho (met de auto's dan), maar geloof dat ze met heli's wel erg duur zijn niet ? En ook weer met heckrotor only.

maar als ik het filmpje zie van die met heckrotor (zo heet dat toch ?) dan is ie wel veel nerveuzer niet ?

Van beide merken zijn goed reserve spullen te koop begrijp ik ?

ja, het is een fp heli
die is idd veel minder stabiel als een coxiale heli,
maar komt qua besturing dichter bij een cp heli, dus minder overgang in besturing,
lees dit draadje maar eens
hoe-bepaal-je-de-keuze-van-een-micro-heli

Laatst bewerkt door een moderator:
heli keuze

Hoi,
ja mijn zoon nu 11 is ook geintresserd aan raken in het heli gwbeuren.Ben ook op zoek geweest voor hem maar wou het niet te moeilijk maken zeker in het begin.
Mijn keuze was gevallen op een coaxiaal van artech de md 500.nu een paar weken verder komt ie toch lekker rond zowel in huis en bij wind stille weer buiten.
Simpel maar toch ook leuk......mits je er goed en verstandig er mee omgaat
phil

Mooi verhaal idd in dat topic, was zelf idd ookal tot die conclusie gekomen, zonder te weten wat de exacte termen waren :-)

Heb je een link van die Artech ?

Welke merken raden jullie aan ? Ik vind die Walkera wel veel terug, net zoals de Esky, beide hebben micro modellen zie ik.

Da's nou precies waarom ik dit zo lastig vind en jullie hulp zoek.. Er zijn er zo verschrikkelijk veel :)

Zoek gewoon eentje die leuk vliegt, 2.4Ghz is, waar ie goed mee kan leren vliegen en waar zeer goed de onderdelen voor te krijgen zijn. En dan zo klein mogelijk. Opladen bij voorkeur op een makkelijke manier (de huidige gaat via de USB poort van de laptop:)).
Maar ik heb wel alles in huis om te laden (Robbe profie, Robbe ultimate Li en een Hyperion 610). Packjes zijn allemaal single cell toch ?

Neig nu erg naar die walkera 5g6, dat lijkt me idd een erg leuke.

De e-flite ziet er inderdaad ook leuk uit.

Als ik opnieuw een coax zou kopen zou ik de 5g6-1 kiezen ipv de 5g6. De staart van de 5g6 is behoorlijk kwetsbaar (ik heb er nu al twee kapot gevlogen) Ik heb nu een upgrade setje gekocht van de 5g6 naar de 5g6-1.. Nou kost zo'n staart ook bijna niks (ongeveer 3 euro) dus echt een punt is het ook weer niet. De meeste mechanica is van metaal en is behoorlijk crashbestendig. Ook de tandwieltjes op de motortjes zijn wat kwetsbaar. Ik heb nu dus een motorsetje eropzitten met metalen tandwieltjes.. kost ook niet echt veel.

Ik heb er (als beginner) in iedergeval erg veel plezier van...

Maarten

Ja, maar zijn daar onderdelen van te krijgen ergens ?

Die walkera kom je overal tegen en ook op ebay tegen leuke prijzen.

Nog een aanbeveling voor de e-flite MCX :yes:
(al t andere is prul) :razz:

klopt helemaal :p

Ja, maar zijn daar onderdelen van te krijgen ergens ?

al gooi je hem vanuit je hand tegen de muur heeft ie nog te weinig massa om zn eigen schade aan te doen!!:mrgreen:
dingetje weegt maar 30 gram!
en waar ik hem gehaald heb kan ik ook de reserveonderdelen krijgen als het ooit nodig gaat zijn,
heb er na +- 50 vluchtjes nog geen schade mee!!
en wat de kids mischien helemaal leuk gaan vinden is dat er ook glow in the dark spul voor te krijgen is :)

Laatst bewerkt:
Reserve onderdelen? Zie bij onze adv van de engelse helishop. lad of iets degelijks

beginnersvraag

Snoebel,

Ik sluit mij volledig bij Niek aan, go for E-Flite.
Bijv.de MCX RTF of S200. Horizon Hobby Deutschland GmbH

stuur maar een PB, ik ken de Nederlandse leverancier.

Peter

Oh ja, reserve-onderdelen? Hoeveel wil je er hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben overtuigd, het wordt een MCX, of een MCX s300 :-)

Iemand een leuk adresje voor een echt leuke prijs ? Laagste prijs tot nu toe die ik gevonden heb is 109 incl verzenden vanuit Belgie. Zoek uiteraard de RTF.

Back