Beginnersvraag - te weinig vermogen om te vliegen..?

VWSpijlbus, even een vraagje. Je zit toch niet bij ons in de buurt van het veld te wildvliegen of wel? Zaterdag de 14e hebben we nl een crash gehad van 1 clublid en 5 bijna van mijn kist (en ik kan goed vliegen, dus geen domme duimen op dat gebied) door hele sterke storingspulsen. Ken het van interference nl.

Gewoon een vraag he, beschuldig je nergens van ;). Maar dan hebben we weer een variabele uitgeschakeld.

Ennuh, tot op de club dan! Zoek maar die malloot die met brandstof vliegtuigen vliegt, is er momenteel maar 1tje, ben ik :)

*EDIT*

Zag dat het onderwerp al aangehaald was op pagina 2, oeps. Zit op het werk dus niet tijd om alles rustig door te lezen. Sorry!

Laatst bewerkt:
.... Je zit toch niet bij ons in de buurt van het veld te wildvliegen of wel? Zaterdag de 14e hebben we nl een crash gehad van 1 clublid en 5 bijna van mijn kist (en ik kan goed vliegen, dus geen domme duimen op dat gebied) door hele sterke storingspulsen. Ken het van interference nl.

Misschien een stomme vraag, maar is het dan verboden om binnen een bepaalde straal van modelvliegclub te vliegen ?

Niet verboden maar zeer zeker ook niet sympathiek. En riskant, voor andere vliegers én voor jezelf. Dus niet doen.

Precies, nu heb ik vroeger ook zelf een jaar lang wild gevlogen. Maar altijd ut de buurt van clubs. Riskant is het zeker. Ik kwam met mijn toch we wat grotere Yak55 op brandstof in voor een landing. Zie ik ineens de roeren bewegen volgens een bepaald patroon. Dus kist op zijn rug, meer gas en richting ons in de pits. Gelukkig zitten er roeren op als schuurdeuren en ben ik behendig in 3D anders had ik hem niet meer recht gekregen en was ie wellicht op ons afgegaan.

Kijk, dat is wat anders als de gebruikelijke storingspuls die je wel eens heb. Dan weet je dat iets op je bandbreedte flink aan het storen is. Erna dus ook niet meer gevlogen.

Vorige week wel weer en nergens last van. Vandaar.

Ik neem aan dat mensen het ook niet extra doen vlak bij een club wildvliegen. De kans dat hun vliegtuig crashed is ook aanwezig. Dus het zal eerder onwetendheid zijn lijkt me.

De FM- AM band is toch veel storings gevoeliger dan de 2,4-band.
Waarom vlieg je dan niet met spektrum. Wel zo veilig lijkt mij.

Ben ik met je eens Roel, gaat vaak niet expres, hinderlijk is het wel.

En ik vlieg (nog) geen 2,4 omdat ik dan ruim 12/13 ontvangers moet aanschaffen op de 2,4 band. Te dure grap.

En zoals gezegd normaal nergens last van.

Nog een vraagje voor de modelbouw experts. Ik kan me nl niet voorstellen dat onderstaande mij alleen of als eerste overkomt:

Zojuist, bij het verstellen, is blijkt de schroefdraad van onderstaand onderdeel beschadigd (links op de foto, dus niet het uitschroefbaar gedeelte rechts). Gevolg is dat het moertje niet stevig genoeg aangedraaid kan worden. Extra ringetjes bleken helaas geen oplossing.

img6476.jpg

Iemand een idee voor een practische work-aroud of is dit onderdeel bij de betere ijzerwaren handel te verkrijgen..?

Ik hoop dinsdagavond van m'n eerste vliegles te kunnen genieten maar t.z.t. moet ik wel dit in elkaar gezet kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
Beetje CA erop misschien?

Anders zijn ze bij iedere modelbouw winkel wel te koop.

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat mensen het ook niet extra doen vlak bij een club wildvliegen. De kans dat hun vliegtuig crashed is ook aanwezig. Dus het zal eerder onwetendheid zijn lijkt me.

Daar zit ook het probleem in. Ze worden toch ook verkocht als speelgoed.
Dan heb je nog altijd hobby zaken die bij boodjes of auto's maar gewoon een 35mhz zender verkopen aangezien ze geen 40 meer in huis hebben.

Als daar eens meer aandacht aan gegeven werd dan was het wildvliegen ook veel minder.

Back