Beginnersvragen; welk vliegtuig zal ik nemen?

• Topicstarter Topicstarter SuperBas
  • Startdatum Startdatum
S

SuperBas

Guest
Hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen, ik ben Bas en ik droom van vliegtuigen, dus ja, dan ga je kijken, en dan kom je op dit mooie forum uit!

Ik wil dus beginnen met modelvliegen, maar ik weet nog niet wat ik zal gaan kopen. Ik zit te twijfelen aan een Sebart Sukhoi 140, maar weet niet waar ik die het beste kan halen?

En welke motor, accu's, lader, enzovoort, moet ik dan aanschaffen?

Ik heb al heel even geprobeerd te vliegen op de simulator, en dat ging goed, dus ik denk niet dat het vliegen een probleem zal gaan worden.

Daarnaast vliegt mijn vader ook, die heb ik het natuurlijk ook al gevraagd, maar mijn vader is stronteigenwijs en maakt er dan weer een hele discussie van, dus ik hoop dat er hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen?

Hoi Bas,

Waarom begin je niet met een Shark? En als je die dan onder de knie hebt ga je toch gewoon met die van je vader vliegen? :)

--
Joost

bas een leuke instapper zijn die composiet dingen van krill en de duurdere exotische italiaanse en franse modellen.
vergeet niet dat je met servos die niet supersnel en hypersterk zijn altijd als achteroploper eindigd, dus zorg dat je die ook grote vraagt.

feliciteer je pa, met de aankomst van jou !

gerard.

bas een leuke instapper zijn die composiet dingen van krill en de duurdere exotische italiaanse en franse modellen.
vergeet niet dat je met servos die niet supersnel en hypersterk zijn altijd als achteroploper eindigd, dus zorg dat je die ook grote vraagt.

feliciteer je pa, met de aankomst van jou !

gerard.
Klopt, die jets zien er trouwens ook wel leuk uit. Zoiets zou een leuk tweede modelletje zijn?

Bas, een HELICOPTER lijkt mij veel geschikter voor je,
dan heb je geen discussies meer met die gestoorde vader van je.

Zon micro heli blade, of 9eagles, vliegt prima tussen de spijlen van de box door.

Ps: Feliciteer je moeder ook even?
ps2: hoe past je helicopter rompertje?

-its not red-

Laatst bewerkt:
Klopt, die jets zien er trouwens ook wel leuk uit. Zoiets zou een leuk tweede modelletje zijn?

Ah joh, gewoon een turbinejet nemen van rond de 25kg, dan kleine roeruitslagen erop, en je hebt een prima beginnerstoestel!:p O ja, eerst even op een plaatselijk weiland proberen, dan komt het helemaal goed:cool:

Ik doe gewoon mee aan deze trollactie uiteraard:cool:

Op t schoolplein voor je huis gaat ook prima!

Hoef je niet zon eind te kruipen..

Wat je ook aan vliegtuig gaat kopen:

LUISTER NIET NAAR JE VADER maar doe gewoon je eigen zin (wel naar mama luisteren natuurlijk!).

Papa en vooral mama worden natuurlijk hartstikke gefeliciteerd met zo'n geweldige zoon :n00b:!

:)

Dit is dus Bas:

k_IMG_0015.jpg

k_IMG_0011.jpg

Bas kondigde zich gistermiddag om 4 uur aan met wee-achtige krampen, moeders was er nog niet zeker van of 'dit het was', maar om 5 uur was het wel helder.

Na hard werk van zowel Bas als moeder, was het om 23:39 dan toch echt zo ver!

Bas woog bij zijn geboorte 3600 grammen en is 51 cm lang.

Met Bas, z'n moeder, en ook z'n vader gaat het goed!

Bas' eerste actie toen hij geboren was, was het riant onderplassen van de verloskundige, de navelstreng was nog niet geknipt :)

Inmiddels heeft ie z'n vader ook al eens te grazen gehad, dat zal 'm leren!

Gefeliciteerd Henri! Mooi kereltje en nu al schijt aan zijn vader, dat wordt nog wat!

Veel geluk!! (enne slaap pakken wanneer je kan..)

Henri,
Welkom in de wereld van de papa's :-)
Ik wens jullie heel veel geluk, plezier en gezondheid.

Arjan

PS Bas, die Sukhoi moet het worden. Je vader vliegt hem vast wel even voor je in. Zo gaat dat hier ook wel eens....

ik heb nog wel een mooie sukhoi waar die mee mag oefenen, als je die onder controle hebt kan je je vader ook nog wat leren.

Word je mond nu al gespoeld?

Gefeliciteerd en heel veel plezier met de kleine dreumes!

Laatst bewerkt:
We wisten al dat het een jongetje zou worden, en hadden de naam ook al lang bedacht.. en dan kom je natuurlijk in de babywinkel, dit tegen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd Henri!
Ik hoop dat je nog wat vrije dagen had staan die je op kunt nemen.
Hier heeft zich twee weken geleden ook een nieuwe telg aangediend en ik begin nu eindelijk weer wat nachtrust te krijgen.

Gefeliciteerd Henri!
Ik hoop dat je nog wat vrije dagen had staan die je op kunt nemen.
Hier heeft zich twee weken geleden ook een nieuwe telg aangediend en ik begin nu eindelijk weer wat nachtrust te krijgen.

Gefeliciteerd! Gelukkig was al ik al geen veelslaper, dus dat komt wel goed, sprak hij nog overmoedig.

Vooralsnog gaat het geheel volgens het boekje en is hij rustig tussen het eten door, hij heeft wel al duidelijk ontdekt dat het voor hem het best uitpakt als ie begint met plassen als de luier net uit gaat :)

Ik heb uiteraard wel al even zitten mopperen over die constructie met waterkruiken, wat een barbaars tuig is dat toch, een fles met 100 graden water vlakbij zo'n kindje leggen, en dan dat geklooi om die dekentjes er weer een beetje goed omheen te krijgen, maar ja, al doende leer je. Als techneut denk ik dan natuurlijk meteen dat daar toch een veel betere oplossing voor te maken moet zijn anno 2011 :)

Nu nog leren om niet elk geluidje te horen en dan te willen kijken of alles nog goed is.. want de voorgande 20 keren lag ie ook gewoon lekker te slapen, dus dat zal nu ook wel weer zo zijn ;)

Hij ligt graag met z'n armpjes omhoog langs z'n hoofdje, zo is hij ook ter wereld gekomen, met 1 handje naast z'n hoofdje, zoals hij ook op de foto staat.. en hij is sterk, dat zegt iedereen die met 'm bezig is.. natuurlijk ook een hoop standaardteksten waarvan je denkt 'I bet you say that to every baby', maar dat ie sterke armen heeft zeggen ze allemaal consequent vrij direct.. straks wordt het een gewichtsheffer :P

Gefeliciteerd man! Bij het lezen van de startpost wist ik al direct door wie het geschreven was:D

Back