Beginvliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter Jugge
  • Startdatum Startdatum
Tja, maar het houd je wel bezig, hè....
Daar gaat het uiteindelijk toch om?!

nou dan weet ik wel meer waar ik mijn geld aan zou kunnen besteden! maargoed, ik zit er nu in en vind het een fantastische hobby, misschien over een jaartje brandstof vliegtuig, maar om te beginnen sluit ik mij helemaal bij jugge aan, een goedkoop electrisch crashvliegtuigje, maar laat ik daar niet meer over hebben, daar heb ik al genoeg krietik op gehad :wink:

tot zover dan..........
ik zou graag meer meningen horen over hoe mensen nou echt denken over het beginnen en hoe ze ZELF zijn begonnen.

aapjes klimmen graag in bomen om electro crash vliegtuigen te redden.... hint hint jugge

aapje

Ja, nieuwe dingen leer je het beste met vallen(neerstorten) en opstaan(repareren), hè aapje :p.
Mja denk dat je wel ff beter een nieuwe topic kan starten als je wil wete wie hoe met vliege is begonne maar goed, zelf eigewijs zijn, hè:p

Jugge

en die kunnen (misschien) wel beter vliegen en bouwen dan jij(JurgenXL)

er zijn verschillende wegen om het vliegen te leren de één begint elektrisch, de ander vrije vlucht en weer een ander brandstof etc.
en de een koopt een bouwdoos en de ander pakt een tekening en gaat wat snijden, geen van die wegen zijn fout want ze leren allemaal vliegen en hebben plezier en daar heb je die hobby toch voor :wink:

conclusie: je moet gewoon zelf weten hoe je begint als je maar een beetje advies ingewonnen hebt over de verschillende wegen zodat je (een beetje) weet wat je doet en plezier hebt :yes:

Dennis v. Banning zei:
de ander pakt een tekening en gaat wat snijden, geen van die wegen zijn fout want ze leren allemaal vliegen en hebben plezier en daar heb je die hobby toch voor :wink:

Idd, en daarom vind ik dus dat mensen ook eens verder moeten denken dan die robbe cardinal, helemaal niet dat ik de reacties/adviezen slecht vind! :P :arrow: :idea:

@B.Groeneveld Ik heb opzich wel genoeg geld voor een bouwdoos, maar dat zie ik niet echt zitten als ik voor minder geld ook zelf een vliegtuig kan bouwen. En ik heb het idee (moet het zeggen als ik het fout heb) dat je vooral als beginner geen geweldig vliegtuig nodig hebt om het een beetje te leren. Dus waarom niet een goedkoop vliegtuigje zelf bouwen en gaa proberen te vliegen....? Ik snap dan ook wel dat je heel goed kan leren vliegen met een benzinevliegtuig en een goede instructeur, maar dat is dan weer een stuk duurder lijkt me zo... :o
Mja. Ik gewoon proberen een leuk vliegtuigje te bouwen en als dat fout gaat is er nog steeds geen man over boord.....

Jugge

JurgenXL zei:
@B.Groeneveld Ik heb opzich wel genoeg geld voor een bouwdoos, maar dat zie ik niet echt zitten als ik voor minder geld ook zelf een vliegtuig kan bouwen. En ik heb het idee (moet het zeggen als ik het fout heb) dat je vooral als beginner geen geweldig vliegtuig nodig hebt om het een beetje te leren. Dus waarom niet een goedkoop vliegtuigje zelf bouwen en gaa proberen te vliegen....? Ik snap dan ook wel dat je heel goed kan leren vliegen met een benzinevliegtuig en een goede instructeur, maar dat is dan weer een stuk duurder lijkt me zo... :o
Mja. Ik gewoon proberen een leuk vliegtuigje te bouwen en als dat fout gaat is er nog steeds geen man over boord.....

Jugge

Helaas heeft het verleden al geleerd dat je als je opjezelf gaat proberen te leren vliegen je duurder uit bent dan dat je bij een club gaat en daar van een ervaren instructeur les krijgt. Ook op jullie zogenaamde goedkope manier.

Maarja goede raad wordt meestal in de wind geslagen.

wow! daar zeg je iets, ik heb ook uit mezelf leren vliegen, crash na crash, reparatie na reparatie, en nu kan ik vliegen, en het heeft me niets gekost dan een kapot piepschuimen pipertje! mja niet iedereen hoeft dit te lukken.... :roll:

zagi beginnersvliegtuig! ja dat duurt wel een poosje, die zijn niet echt makelijk te besturen!

verder wel knap dat dit die persoon zn eerst zelfbouw was, goed hoor!
:P

monkey

@ Monkey, jij zegt dat je kan vliegen, zou jij dan nu opdurven gaan voor je brevet? En dan wel volgens de algemeen geldende regels.

euhm, ik vlieg eigenlijk vooral slowflyers, vandaar ook dat ik het zelf heb leren vliegen, een brevet lijkt mij tot nu toe een beetje overdreven voor kleine electro (speed 280 span 80 cm ) vliegtuigen. later zal ik hier echter zeker aan gaan denken! 8)

waar vlieg je die modellen dan? Bij ons in de club moet je ook voor die modellen alleen te kunnen vliegen laten zien dat je dit volgens de regels kunt doen.

:offtopic:
Overigens de laatste leerling die na enkele lessen tegen mij zei dat hij wel kon goed kon vliegen is toen helaas gezakt, reden geen enkele bocht die hij maakte bleef op dezelfde hoogte. En ja ik was een van de 3 examinatoren.

wij hebben een zeer grote tuin die uitloopt in een paar weilanden van de grote goede buurman, ik woon dan ook in een buitengebied, en vlieg enkel als de buurman hier geen bezwaar tegen heeft en de koeien vanzelfsprekend binnen staan! :wink:
verder is de dichtsbijzijnde vliegclub 20 km weg, dus stpring zullen ze van mij niet snel hebben, daar komt nog bij dat hier een km of 3 bos tussen zit. verder gaat dit allemaal altijd ok, en heb ik nog geen klachten ontvangen van boeren/koeien/weet ik wat daar nog meer rondhuppeld, en komt de boer regelmatig kijken omdat het hem ook wel interesseerd.

Monkey :)

Een zagi vliegt wel makkelijk mits hij goed is ingevlogen.
Je valt hier al door de mand.
Bert

welke mand, enne moet ie wel eerst ingevlogen zijn.... daarom staat daar ook MITS

dat ik dit zeg van moeilijk vliegen zagi heb ik van mijn club, daar is mij afgeraden een zagi te bouwen, hetgeen ik eerst ook van plan was.

Monkey, denk eens na voordat je post, wat je gaat posten, en hoe je dat wil zeggen.

en klik eerst eens op 'voorbeeld' en lees je post nog een keer door voordat je hem definitief plaatst....

ik denk dat je dan iets duidelijker(?) overkomt.

Back