Beginvliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter Jugge
  • Startdatum Startdatum
Tja dat zwaartepunt is toch een lastig punt dat kunnen we beter weglaten bij onze vliegtuigen. Het ligt immers toch altijd op de verkeerde plek, en als je dit wil verplaatsen levert het steeds meer problemen op.

fantastisch, ik heb inderdaad toen der tijd al veel info gezocht over die zagi's maar doordat het mij afgeraden werd heb ik het niet gedaan! ik ga nu zeker binnenkort een zagi bouwen...... kzalt er eens over hebben op de club. 8) :!:

Maar als ik het goed begrijp is het het beste om gewoon met vrije vlucht/lijnvlucht te beginnen en helemaal te leren hoe je vliegtuigen uitlijnt enz.?
Zo ja, bij wie/waar kan ik daarvoor terecht in omgeving Eindhoven?

Jugge

Welke club? je zei net dat je bij jouw achter in het veldt vliegt.

euhm, je haalt nu jugge en mij door elkaar, IK heb dat weiland, jugge is een vriend van mij..... zijn we er weer? :wink: en samen met jugge zit ik op een BOUWclub... onduidelijkheid uit de wereld.... :arrow:

monkey

Monkey zei:
wij hebben een zeer grote tuin die uitloopt in een paar weilanden van de grote goede buurman, ik woon dan ook in een buitengebied, en vlieg enkel als de buurman hier geen bezwaar tegen heeft en de koeien vanzelfsprekend binnen staan! :wink:
verder is de dichtsbijzijnde vliegclub 20 km weg, dus stpring zullen ze van mij niet snel hebben, daar komt nog bij dat hier een km of 3 bos tussen zit. verder gaat dit allemaal altijd ok, en heb ik nog geen klachten ontvangen van boeren/koeien/weet ik wat daar nog meer rondhuppeld, en komt de boer regelmatig kijken omdat het hem ook wel interesseerd.

Monkey :)

Monkey zei:
fantastisch, ik heb inderdaad toen der tijd al veel info gezocht over die zagi's maar doordat het mij afgeraden werd heb ik het niet gedaan! ik ga nu zeker binnenkort een zagi bouwen...... kzalt er eens over hebben op de club. 8) :!:

Hmm vreemd heb ik dan zo slecht gelezen.............................

ja misschien onduidelijkheid met 20 km vliegclub, hiermee bedoelde ik eerder veld, een bouwclub is 3 km weg... en deze bouwclub staat los van de vliegclub... :teacher:

en die BOUWclub bestaat zeker uit 'Jugge, JurgenXL en Monkey'...

Nee, deze bouwclub bestaat uit 4 man ervaren begeleiding en ik geloof 8 (bouwende)leden, dus niet uit jugge, jurgenxl en monkey! :evil:

----

bedankt voor de info over de zagi, ga ik zeker maken, heeft u tekeningen hiervan?

bvd

monkey

Nee, die bouwclub is een club die bij ons in de buurt vanuit school is ontstaan, met het idee om gewoon gezellig een beetje met je hobby bezig te zijn. Er komen elke week rond de 4 mensen die al een hele poos vliegen en 7 beginners (waaronder ik en Monkey), elke week hartstikke gezellig...

Jugge

het profiel zou ik graag hebben ja, als je dat na zou willen vragen, graag! tnks voor de info zeg, jugge wil nu ook een zagi gaan bouwen, bedankt.

-----

schuim hebben we op de club van ons in overvloed, dus daar kan ik wel aan komen, even navragen naar het gewicht.

:wink: Tnks!

monkey

De profielen voor de Zagi zijn aan de wortel Zagi 12 en aan de tip Zagi 10 met een tipverdraaiing van 3 graden. Deze staan in de database van Profili.

@ jurgenXl soms is het idd beter om met het bouwen van vrije vlucht modellen ervaring op te doenmet de bouw en daarna ermee gaan vliegen om ze te leren afstellen. Als je dit perfect kent dan is het afstellen van een radiomodel een stuk makkelijker aangezien de theorie er al is, je hoeft dan alleen nog maar te leren vliegen met een rc model.

weet je het zeker Theo?
Er zij meer soorten zagi's als je het zeker weet hoef ik er niet achter aan.
Bedankt.
Bert

weet het helaas zeker ben zelf met een club bezig aan een clubproject voor vliegende vleugels en de Zagi is een van de opties die we hebben. Daarnaast zijn er nog wel enkele andere opties die ze aan het bekijken zijn.

Back