Moet je een nieuwe NiMh accu een keer helemaal laden/ontladen voordat je deze gebruikt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat verhaal is geen l*&$#lverhaal wanneer hij bedoeld wat ik hiervoor al geschreven heb. NiCad accu's, en NiMH ook een beetje, kunnen "lui" worden. Door zo'n accu dan, een paar keer, langzaam te laden en weer te ontladen kan de accu weer tot leven brengen of wakker maken of activeren of hoe je dat ook noemen wilt.Jakkie takkie zei:.......... Deze collega kwam met het l*&$#lverhaal (althans dat leek het in mijn ogen) dat je NiMh eerst moet activeren door ze geheel te laden en vervolgens ontladen, anders 'werken ze niet goed'
Jakkie takkie zei:Het ging in dit geval om een nieuwe NiMh accu.
Precies zo is het. Een nieuwe accu eerst een (paar) keer laden en ontladen voor je hem in gebruik neemt is echt geen gek idee.drift-junkie zei:..... Voor jou is hij nieuw, hoelang hij in de winkel op de plank heeft gelegen of bij de importeur is nl niet bekend.....
Wanneer een accu wordt samengesteld pakt men gewoon een hand vol cellen en maakt daar een accu van. De cellen "matchen" doet men echt niet.drift-junkie zei:..... . Een reden hiervoor is waarschijnlijk dat bij het matchen, en het later bij het indelen voor de pakketten niet alle cellen bij elkaar geplaatst worden die op dezelfde dagen getest zijn, althans dat vermoedt ik zo.......