! Belgische TamiyaCup 2012 !

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Olii, 3 jan 2012.

  1. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    en wat heb je geleerd olii.

    stap1

    stap2

    stap3


    ik ga zondag toch naar yellow. zal het u laten weten hoe het circuit er ligt.


     
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    van welk uur tot welk uur is dat zondag? En ist training of wedstrijd?

    Stap 1 : Denk gwn logisch na ook al ist u anders gezegd (afstelling) ;)
    Stap 2 : Niet stresseren :D
    &
    Stap 3 :Bij close racing zeker een stuk van mijne gas gaan ook al kan ik harder want zo ist gebeurd dat je perongeluk een tik gegeven heb.. zelfs 2 keer denk ik.
    Tis niet voor een positie te winnen zoals ge weet want achteraf haalde me toch altijd terug in :)
    Ge bent echt goed aan het worden Dafke, ik heb al een leuke top 3 dit jaar in mijn gedachte int klassement en vorig jaar zat ik er ook niet ver naast :)
     
  3. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    olii pbtje!!


     
  4. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    3de TamiyaCup: Lovan RC!

    Beste piloten,

    Een vrije training om te trainen voor de Tamiya cup op 4 maart is er helaas niet meer,
    wel hebben we nog onze laatste open club wedstrijd deze gaat door op
    26 februari ’12.
    Het gebruikte circuit van deze wedstrijd zal hetzelfde zijn als voor de Tamiya cup.

    Bij interesse onder de Tamiya rijders kunnen we extra klasse ’s aanmaken zodat jullie onderling al eens kunnen trainen en strijden met elkaar om het circuit te verkennen.
    Inschrijven hiervoor op voorhand is wel een must! Er zal bij de inschrijvingen een klasse ‘Tamiya’ voorzien worden.


    :idea: :!: Tip: Stoel is zelf te voorzien, tafels en elektriciteit zijn aanwezig. :!: :idea:


    Inschrijven voor de clubrace doe je hier.
    Inschrijven voor de TamiyaCup doe je hier: Inschrijvingen

    Mvg
    Lovan Rc Team
    www.lovanrc-shop.be
     
  5. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    De eerste Tamiyacup bij Lovan RC was zeker meer dan geslaagd, een leuk aantal rijders en de telling verliep ook zeer goed. We werden door het Lovan team ook zeer goed ontvangen wat ook zeker mag gezegd worden.
    Foto's kan men bezichtigen op de Lovan facebook pagina.
    Tot volgend jaar Lovan!


    Inschrijven voor in Mol zijn reeds ook al geopend.
    Deze Tamiyacup zal doorgaan op 25/03.


    Voor trainingen kan men kijken op hun website :
    RC Club Nuclea - Indoor Model Car Racing - Mol Belgium (B)
     
  6. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
  7. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    6 Mei 2012 - TamiyaCup Bierset (Luik)

    Als je snel bent kan je je nog inschrijven voor onze volgende wedstrijd dit weekend op het prachtig buitencircuit van MRCL, gelegen naast het vliegveld van Bierset bij Luik.

    Inschrijven kan op de website www.tamiya.be

    [​IMG]
     
  8. muis

    muis

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    152
    Locatie:
    kortemark belgie
    Heb je ook de zon ingeschreven ?
     
  9. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    het zal een typisch Belgisch weertje worden, maar dat houdt echte piloten niet tegen! Electronica inpakken en gewoon rijden :)
     
  10. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Was weer een leuke TamiyaCup!
    Heel de dag hebben we een natte baan gehad. Zelf een regelaar stuk gereden die me wellicht de overwinning koste in de GT1, maar volgende keer beter! In de regen rijden is leuk maar je hebt zoveel risico op defecte electronica en achteraf moet die wagen weer helemaal uit elkaar :).. Maar ik heb me alvast geamusseerd!

    Hopelijk volgende maand beter, dan zijn we welkom in Genk. Redelijk recent circuit, en groot :)
     
  11. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    leuk kan ge dat nu niet echt noemen e. wat een kutdag. heel de dag in de regen met mijn vingers staan draaien. het enige positieve eraan was dak dan goe op u kap kon zitten;)
     
  12. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Hahaha dat is een feit :) Kan al ni wachten tot Genk ze! Heb je al een modified motorke?
     
  13. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Zondag 3 juni - TamiyaCup MRG (Genk)

    zoals vorig jaar, zijn we ook dit jaar te gast bij Model Race Genk.
    Het circuit lag er vorig jaar al prachtig bij, maar dit jaar is er ook werk gemaakt van de pits en parking.
    We kunnen deze baan vergelijken met die van Rucphen of Bierset, groot, vloeiend en snel!

    info over deze club vind je op:
    www.modelracegenk.be


    inschrijven kan je hier:
    www.tamiya.be


    [​IMG]

     
  14. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Jammer dat in de F1 alleen Tamiya-foam is toegestaan, anders had het me misschien wel wat geleken.

    Marcel
     
  15. speedy107

    speedy107

    Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Berichten:
    41
    Locatie:
    De Kempen, Belgie
    banden

    @ Marcel,

    Jij mag met rubber rijden als je wil. In het regelement staat enkel "tamiya banden en velgen" dus de keuze van rubber of foam is aan u.
    hier kan je het regelement nalezen
    http://www.tamiya.be/reglement2012.pdf
     
  16. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Wij rijden bij ons op de club in Deventer vrijwel nooit met rubber, alleen bij regen. We gebruiken meestal GP-foam banden, die mogen ook in de DTC. Helaas niet bij jullie.

    Mvg
    Marcel
     
  17. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Ons F1 reglement zal voor volgend seizoen vrijwel zeker veranderen.. we gaan de tamiya brushless motor toelaten (18t of 16t). Deze motoren hebben zich kwalitatief al bewezen in onze GT reeksen.
    De bandenkeuze zijn we nog niet helemaal uit, maar we hebben nog wat tijd :)

    Voor de BE-NL finale in Rucphen zullen we jullie reglementering volgen.
     
  18. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Onze laatste Belgische TamiyaCup wedstrijd rijden we op
    29 juli bij HRT te Houthalen.
    Ze beschikken over een mooi buitenparcours met alle benodigdheden.
    foto's & info vind je hier:
    www.houthalensracingteam.be

    Houthalen is maar 30km van de Nederlandse grens, dus Nederlandse piloten kunnen zeker deelnemen!

    reglementen en inschrijvingen vind je op:
    www.tamiya.be
     
  19. Eric295

    Eric295

    Lid geworden:
    11 nov 2011
    Berichten:
    187
    Is er al een idee naar welke richting het Belgische Tamiya reglement gaat gaan en dan met name de F1..
    Ik bedoel dan vooral de banden en de regelaar/motor combo....

    Banden zou een schitterende oplossing zijn als alles mag van merken, nu mogen alleen Tamiya banden met een Tamiya logo dat nergens te vinden is of tegen een hele hoge prijs op Ebay, enz... en ze zijn trouwens ook 'discontinued'....

    Zou de regelaar een sensored worden? ik heb gezien dat alle nieuwe brushless motoren van Tamiya nu ook sensored zijn....

    Groet,
    Eric
     
  20. speedy107

    speedy107

    Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Berichten:
    41
    Locatie:
    De Kempen, Belgie
    regalaar

    Hoi Eric:)
    Regelaar/motor zal hopelijk sensorloos blijven en dit om vertiming, prijzen, ed voor te blijven.
    de motor is in de richting van de Tamiya BL 16 of 18 turns sensorloos aan het gaan. Daar zijn ze nog niet uit. wel dat het een Tamiya zal worden :)

    Wat de wielen betreft ken je mijn gedacht ook. Tamiya wielen zijn idd duur tov andere merken dus... mijn voorkeur gaat dan ook uit naar vrije keuze en dit enkel voor de prijs.

    Ik ben nog altijd voor strijden met gelijke wapens dus ALLES van tamiya incl. wielen. (maar als ze te duur worden of niet meer te vinden zijn word dat moeilijk)
    Als iedereen hetzelfde materiaal heeft komt het echt op de stuurmanskunst en niet op de portefeuille. wie meer geld heeft gaat sneller gaan dmv duurdere regelaars ed.
    maar als de wielen

    De organisatie is volop bezig met het regelement in een goede pasvorm te gieten dus nog ff wachten.

    voor tips en bedenkingen kan je altijd terecht op het forum van Tamiya.be bij topic "regelement Tamiyacup"
    Jan en Bart houden rekening met elke commentaar die daar verschijnt dus dat komt wel goed :)
     

Deel Deze Pagina