Bell 222/TREX 600

Graag gedaan hoor ... het maken van de eerste filmpjes kosten wat moeite maar als je weet hoe het moet dan wordt het nog leuk om te doen ook ... weer een hobby erbij. Waar ik bijvoorbeeld last van had was dat de filmpjes niet synchroon waren ... bij de JVC camera liep de tijd wat langzamer dan bij de FlyCamOne2 ... lastig!

Ik ben eigelijk wel benieuwd wat je er zelf van vind (feedback is altijd leuk).
Eerlijk gezegd heb ik niets aan jou commentaar van een paar postings terug toe te voegen. Ik moet wel proberen de handleiding van de camera op te snorren, zodat het scherp stellen niet zo gissen is. :roll:

En bij de 2e movie was je opeens wel ERG stabiel, zelfs volledig ingezoomd. Ik heb zelf ervaren dat je beter niet verder dan zo'n 6x kunt inzoomen anders gaat het beeld al snel erg schudden, zeker bij wat snellere modellen.

Nu maar wachten op mooi rustig weer, voor de volgende Bell 222 movie ... hopelijk met lichtjes! :p


@Harry
Ik heb bespeur een licht vibrerend kielvlak en een lichte resonantie in de romp ... heb jij daar ook last van? Misschien kwam het ook wel door de harde wind? Ik kan eventueel eens proberen wat schuim onderin de romp te duwen ...
Hoe is het verder met jou Bell 222, nog updates?

Grtz,
Emile :cool:
 
Ik had ook last van vibraties. Ik heb dat opgelost door 2 extra steuntjes vlak achter de hoofdas te plaatsen naar de romp toe en toen was het over. De 2 steuntjes die je meegeleverd krijgt van Funkey zijn niet afdoende.
Kielvlakschudden had ik ook. Ik heb de 2 parkertjes eruit gehaald en 2 schroefjes met een nylockmoertje erin gedraaid en ook die vibratie was weg.

Hoe het met mijn bell gaat? Wij hebben nu "last" van het broedseizoen op de club en wij mogen weer vliegen vanaf 1 Juni:(
Ik moet ook nog nieuwe lipo's scoren.
Ik vlieg nu een beetje wild met mijn TREX 450.
 
Laat mij nou juist de steunen direct achter de hoofdas gemonteerd hebben, ik moet dus voorin extra steuntjes aanbrengen. Wat betreft het kielvlak zou je daar een foto van kunnen maken ter verduidelijking. Ik denk dat ik snap hoe je het gedaan hebt, maar toch ...

Ik merkte ook dat het aanlegvlak van het kielvlak een beetje bol staat waardoor hij gemakkelijk gaat trillen. Ik zat er al aan te denken om de speling weg te halen met wat siliconenkit er tussen.

Het zijn net deze kleine dingen die deze heli AF maken. :thumbsup:

Spijtig dat jullie met zo'n mooi weer als vandaag niet mogen vliegen. :eek:

Grtz,
Emile :cool:
 
Je kan op de eerste pagina van dit topic op de zesde foto van onderaf gezien het een klein beetje zien hoe ik het heb gedaan.

Met proefdraaien tijdens de bouw kwam het bij mij al naar voren.
Gewoon M3 schroefjes met moeren met nylonrandje erin geschroeft en klaar is kees.

Ook op pagina 3 op de derde foto van onderen kan je het een beetje zien
Pagina 3 zesde foto van onderaf is het goed te zien
 
Na nu 2 keer mijn trex 450 opgevouwen te hebben, ben ik maar weer eens de Bell 222 verder gegaan.
Nieuwe FP lipo's gescoord en dat vliegt wel ff wat beter als je verse power tot je
beschikking hebt.
Even een probleem met de regelaar op moeten lossen, want die speelde hoogoven in de romp. Heb de throttlecurve omhoog gegooid en het ziet er naar uit dat dat beter gaat. Ik had een beetje erg lage rotorspeed en dat vindt de regelaar niet echt leuk, heb ik gemerkt:)
Toch bijna 10 minuten (4900Mah) weer rustig hoveren om het weer even door te hebben met zo'n schaalkist, zeker na het 2x crashen van de 450:(
 
Ik heb mijn headspeed verlaagd van 1950 naar 1750, ofwel gascurve geloof ik van 85 naar 70%. Vliegtijd gaat met 12s 2,3Ah aan boord van 5 naar 7 minuten. Ongetwijfeld zal ook mijn regelaar heter worden nu, mijn regelaar ligt overigens wel redelijk goed in de wind ... zal het toch eens eens controleren.

Ooh ja, de trilling in het kielvlak en resonantie in de romp is daarmee ook opgelost.

Ik heb problemen met mijn TT Motor, de as slipt in het lager.Ik ga deze komende week op werk borgen met loctite 641 hopenlijk is het dan opgelost.

Misschien dat ik vandaag nog een (PIEPEND) vluchtje in Born/Sittard ga maken.

Grtz,
Emile :pim:
 
Laatst bewerkt:
Mijn gemeten headspeed stond op 1300 toeren.
Als het goed is zit ik nu rond de 1800 toeren.
Mijn gascurve stond liniair met een 10 tands op de Trex 600, iets weinig met een dikke romp:)
 
Oke, er was namelijk ook iemand met een t600 in een romp gebouwd, ik weet alleen niet of het ook een bell 222 was. weer ontopic.
 
Meten is weten he....hahahaha....had ik eerder moeten doen toen die nog gewoon TREX was:)
Toen was er niet zoveel aan de hand, maar met een kilo fiber eromheen wordt het een ander verhaal.

Vliegt de Bell bij jou nog altijd even goed?
 
Op een klein piepje in de motor na is alles tip top in orde (wordt deze week gefixed). Ik ben echt blij dat ik A123 cellen heb gekozen, een vluchtduur van 7 minuten is MEER dan voldoende en met mijn huidige lader kan ik dan ieder uur 2 vluchten maken. Perfect voor in de rustige avonduren. :p

Bij deze nog enkele foto's van de E-Meeting in Born(Sittard) vandaag, met dank aan Harm Siegers.

P1200555.jpg


P1200563.jpg


P1200566.jpg


HOOGSPANNING!!!!
P1200580.jpg


P1200583.jpg


Groetjes,
Emile :cool:
 
Het blijft ook wel de mooiste heli zo'n Bell 222!

Coole foto's man.
Ik hoop dat er dinsdagavond mooie foto's gemaakt worden van mijn Bell:)
 
Emile,

Mag ik vragen welke type precies qua A123 cellen je hebt (Amp, etc)
En waar je ze vandaan hebt.
En wat is volgens jou het voordeel tegenover LiPo's?


Op een klein piepje in de motor na is alles tip top in orde (wordt deze week gefixed). Ik ben echt blij dat ik A123 cellen heb gekozen, een vluchtduur van 7 minuten is MEER dan voldoende en met mijn huidige lader kan ik dan ieder uur 2 vluchten maken. Perfect voor in de rustige avonduren. :p

Groetjes,
Emile :cool:
 
Type, Specificaties en Shop:
Spezifikationen


Twee voordelen die mij direct te binnen schieten:
1) Laadtijd: Lipo in 35 minuten, A123 in 5 minuten
2) Levensduur: Lipo 200 cycli, A123 tussen 1000-5000 cycli

Een nadeel schiet mij ook direct te binnen:
1) Capaciteit / Gewicht verhouding

Echter als je de totale vliegtijd / uur uitrekent wint A123, je vluchtduur gaat alleen ietsie achteruit.
Tja, mijn Bell 222 vliegt 7 minuten en er vliegt er ook 1 in NL die 9 minuten vliegt op A123. :p

Om in dit topic niet af te dwalen naar A123 ja/nee, gaarne in volgend topic verder discussieren:
lifepo-draadje

Groetjes,
Emile
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt ik ben wat gaan speuren met google.
Kan in Nederland niks vinden enkel duitsland maar geen 30 size.
Het is voor een eraptor.
Ik zoek de unpainted versie voor een 30 size heli anders wordt het wel erg duur.
 
Back
Top