Bell P59-Airacomet

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
OOOhhh dat is o.a jou Specialisme landingsgestellen !!!

Nee hoor ditmaal een draadbreuk hersteld van het landingsgestel.
En als een landingsgestel goed gemonteerd word dan trekt de schroef het houtwerk kapot en niet de gehele vleugel, bij een harde landing.
hout is gemakkelijker te herstellen
een van de hoofdwielen bleef in de vleugel steken werkte niet meer, dus landen met alleen neus en 1 hoofdwiel, maar gelukkig hield de piloot zijn hoofd erbij tot het laatste moment de kist recht gehouden wat lichte krassen op de pylon tank opleverde.
Schade minimaal, en alweer hersteld wat dat betreft heeft een beton baan ook weer zijn nadeel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Actie Leon met de T33 of een ander type kist?

PS afgelopen week de 1e maal een malfunction met de retract van de F86K, landing no problemo alleen 1 wieldeurtje opnieuw moeten vast zetten, wel een leuke oefening trouwens, halve flaps binnenkomen, motor uitzetten, volledig uitmelken en net voor touch down de flaps intrekken.
Probleem bleek de accu te zijn die mijn deurtjes, retract ventiel en remventiel van stroom moet voorzien 1 platte cel te hebben en dan doetieutnie meer, alle accu's maar direct vervangen, 3 st.

Ger.
 
Het was Leon Ger met de T33, de wind stond cros en behoorlijk hard daardoor moest hij de rolbaan startbaan pakken, om recht op de wind te komen.
Maar het midden van de startbaan staat bol en precies op dat punt raakte hij de baan gevolg een stuiter welke goed opgevangen werd de laatste meter raakte die met de pylon de baan.
met dat al leek het erger te zijn dan het was de schroeven waren uit het hout getrokken, dus pluggen er in en een stuk glasvezel plaat als drager en klaar was de handel

Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker bezig zo Dick, snel weer vliegen op Deelen, morgen even op EMCR Rozenbrug.

Woensdag staat Deelen op de planning, zie en spreek je dan weer :)
 
He Berto ja ik zie je wel op Woensdag, was vanmiddag in ieder geval gezellig.
gr
Dick.
 
Hij is klaar voor de maiden.

IMG_2195.JPG


IMG_2196.JPG


Bij het afstellen van de roeren bleek een Lipo kaduuk te zijn, het waren nieuwe accu,s.
Een cel kapot.
Dat was even mazzel hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Berto.
Melvin.
Gerald.
Leon mag het doen die zal er wel weer broodnuchter bijstaan en ik,
Ik krijg de zenuwen!!!!!.

groeten
Dick.
 
Cees
Melvin
Berto
Dank jullie
Er moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren
Het temperatuur probleem is opgelost
branstofsysteem wat wijzegingen doorvoeren
de uitlaat pijpen kijken of de hoek iets gewijzicht kan worden.
zwaartepunt wat beter fijn afstemmen.
verder vliegen:
is o.k. je kunt er behoorlijk korte bochten mee trekken.
de vooruitzichten zijn veel belovend.
En de King Tech start als een zonnetje, heel rustig toert die op zonder vlammen en plof geluiden.
prima zo.


Nu gaat de U2 op de bok wat meer stuwdruk zul die prettiger vinden, (een nieuwe motor)dus.
en de details worden ook wat opgepoetst

gr
dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top