Bellanca Skyrocket van Boddington

Ik moet eerlijk zeggen: ziet er niet slecht uit.

Maar je ziet toch een paar dingen over het hoofd.

1.
Het aluminium buisje moet zowel links als rechts in het wielkapje in dat koperen dingetje vallen.

De lengte ligt dus vast.

upload_2022-12-11_13-2-22-png.520238


2.
Het aluminium buisje moet op het verenstaal vastgelijmd worden, anders schuift het wielkapje er met buisje en al van af.

Ik moet toch zo nog even de stad in; ga even bij een paar elektriciens langs.

Mocht dat niks worden . . .


jan.
 
Ik moet eerlijk zeggen: ziet er niet slecht uit.

Daar heb je toch geen moment aangetwijfeld? :bier:

Inhoudelijk:

Dan maak je toch het aluminiumbuisje zo lang dat het over de hele stalen as schuift. Dan ben je er toch?

En inderdaad het buisje moet natuurlijk vastgelijmd worden.

Je creëert als het ware een holle as waar het wielkapje en wiel over heen gaat en een parker voor de borging kan zorgen.

Have fun met uitvogelen, ik wilde alleen maar even meedenken.

#virtueelsamenbouwen
 
Het wielkapje is nu zo dat je aan de buitenkant geen as ziet.

Ik wil dat eigenlijk wel graag zo houden.

Ben net terug uit de stad: drama.

Geen succes, en nat en koud.

Ik stuur je een pb.


jan.
 
Ik heb eventueel ook nog wel een stuk kabel voor je liggen, kan worden opgestuurd.
Zou je niet beter een koper buisje nemen ipv alu?
Die "koper dingetjes" is dat uit een kroonsteentje?
Dan kan je die toch met een schroefje borgen op de as/buis?
Is ook gelijk het wiel geborgd als je de ruimte tussen wiel en kap opvult.
 
Nico bedankt voor het aanbod; Alex stuurt al wat.

Zo wordt het dus.

Geen gaatje, wil dat graag zo houden.

upload_2023-12-22_12-45-56.png



Aluminium buisje op de as gelijmd.

Het uiteinde moet nog opgevuld worden, dan kan het het stelschroefje beter aangedraaid worden.

upload_2023-12-22_12-47-39.png


Wat ik had kunnen doen, is een gaatje in het buisje boren ter hoogte van het binnenste stelschroefje.

Dan was het hele gebeuren uitwisselbaar geweest, nu te laat voor . . .


Hier hoeft niets opgevuld te worden . . .

upload_2023-12-22_12-49-50.png



En zo lijkt het dan.

upload_2023-12-22_12-50-34.png


Ze lijken zo wel errug groot; vertekent een beetje.

Dit lijkt al beter.

upload_2023-12-22_13-0-26.png



Ben nog steeds erg te spreken over de kleur van de registraties etc.

upload_2023-12-22_13-1-49.png



upload_2023-12-22_13-1-26.png



En tenslotte:

upload_2023-12-22_13-2-31.png



jan.
 
Vanavond, terwijl ik de romp aan het lakken was (nu pas? Ja, nu pas. :hammer:), geprobeerd de servos een beetje te bewegen door aan het servo-armpje te draaien.

Krak.

Dus. :mad:

Moet nieuwe servo's kopen, stuurkabels opnieuw aanleggen (want de armpjes die er nu zitten passen natuurlijk nooit op de nieuwe servo's).

Kortom, uithuilen en opnieuw beginnen. :)


jan.
 
Ik heb ondertussen het geplastificeerde koperdraad binnen. :)

Het laat zich op de juiste dikte schuren en van de draad afhalen, maar is dan nog erg stug.

Te stug.

Verwarmen maakt het heerlijk soepel, maar na afkoeling (en dat gaat nogal snel) is het weer stug.

Is er een truc om het blijvend soepeler te maken?

(Het lijkt of we wel langzaam richting een oplossing gaan! :))


jan.
 
Je kan het toch gewoon bestellen bij die webshop

Ja, dat kan, maar dat is duur (verzendkosten), en duurt lang.

Nader onderzoek leerde dat het oa. wordt toegepast in koffieapparaten.

Even mailen met Simon Levelt in Groningen en voilà: hij heeft stukjes van 30 cm. (met twee koppelingen) voor € 5,- . :)

Daar word ik wel blij van!

Ga het vanmiddag ophalen.


jan.
 
Nou, mijn vertrouwen in de lokale middenstand heeft een beste knauw gekregen!

Kom ik binnen bij Levelt: "Henk, hier is die meneer voor dat slangetje! Henk!!! . . . Laat maar, ik pak 'm zelf wel."

Gast komt terug met een slangetje: 3 mm binnendiameter!

Leest u even mee?


upload_2023-12-30_17-26-59.png


Eerlijk is eerlijk: hij schrijft: lijken.

:hammer:

Verder zoeken dus, wat een domper . . . :mad:



Ik had bij Hobby-In nieuwe servo's besteld, en de keuze laten vallen op de MS 12020 MG.

upload_2023-12-30_17-46-45.png


Mooi snel geleverd, haal ze uit de envelop: allemachtig, wat zijn die dingen zwaar! :eek:

Op de weegschaal: 14,40 gram, zonder armpje en schroefje!

En wat vervelender is: ze worden dus met zegge en schrijve een (1) enkelzijdig armpje geleverd!

Geen rubbertjes, geen bevestigingsschroefjes, niks.

Moet dus dedicated armpjes voor de pull-pull gaan maken.

(Ik reken het Hobbyin niet aan hoor, die kunnen ook niet alles gaan nameten. Andere sites zeggen ook 8,5 gr.)

Ze voelen wel mooi stevig aan. :)


Ik had gehoopt de Skyrocket in 2023 klaar te hebben . . .

Dat gaat 'm niet worden! :)


jan.
 
Het wordt tijd dat het nieuwe jaar begint; even wat meer tijd voor de hobby!

Zit nu vooral bij de vriendin . . .

Ook fijn!

Maar gisteren en vandaag toch wat opgeschoten. :)

Dit wordt geleverd.

upload_2023-12-31_18-41-4.png


Ik heb ze aan de ontvanger gehad en ik moet zeggen: ze draaien en klinken voortreffelijk.

(Beter dan die Graupner C141 . . . :mad:)

Twee extra armpjes; hoog laag en links rechts (zit 'n halve mm verschil tussen).

upload_2023-12-31_18-40-28.png


Dmv. een m1 boutje en moertje samengevoegd met het servo-armpje:

upload_2023-12-31_18-42-47.png



upload_2023-12-31_18-43-37.png


Komt helemaal goed.


Stapje voor de deur.

Lijkt raar scheef.

upload_2023-12-31_18-45-18.png



Maar lijkt al beter.

upload_2023-12-31_18-46-2.png



Even testen met wielen ten opzichte van een blokje op de bouwplank:

upload_2023-12-31_18-44-33.png


Zit niet recht onder de deur!!!

Nee, bij de echte ook niet . . .


jan.
 

Bijlagen

  • upload_2023-12-31_18-42-21.png
    upload_2023-12-31_18-42-21.png
    683,3 KB · Weergaven: 86
Langzaam weer iets verder.

Pratt & Whitney Dependable Engines

upload_2024-1-5_16-15-30.png



Het betere draaiwerk (de uiteinden).

Na vele pogingen . . .

upload_2024-1-5_16-16-21.png


Hoeveel van die dingen zaten er op zo'n vliegtuig?

Een (1)?

Dan kies ik de beste/mooiste.


En eindelijk de struts eraan gemaakt (provisorisch).

upload_2024-1-5_16-17-48.png


upload_2024-1-5_16-18-15.png


Moet nu gaan meten wat de afstand tussen de strut en de vleugel daar is, en die constructie met dat kruis maken.

upload_2024-1-5_16-28-43.png


Ook zo'n gepriegel . . .


En ja, ik heb slang met de goede diameter!

RubberWebshop.nl

upload_2024-1-5_16-25-33.png


Ik krijg het nog niet in de andere uitlaat van die cylinder geschoven, zit vast een lijmrestje in? :mad:

Komt goed.


jan.
 

Bijlagen

  • upload_2024-1-5_16-23-40.png
    upload_2024-1-5_16-23-40.png
    98,8 KB · Weergaven: 75
ps. waar zijn de wielkappen gebleven?

Daar.

upload_2024-1-8_12-25-46.png


Geen doen om die er in deze fase de hele tijd onder te hebben.

Komt goed.

Ik kom er wel achter dat ik eigenlijk nog een paar dingen wilde doen voor dat de vleugel er definitief op gaat . . .

Ben benieuwd of het lukt om de vleugel, met dat kruis dat wel wat onder spanning staat, laat demonteren (dat lukt vast wel) en daarna weer monteren . . .


jan.
 
Ik hoor menigeen al denken: hij zit altijd maar te zeuren tegen anderen 'dat er nog een piloot in moet' . . .

Komt hier ook een piloot in?

Ja, dat is wel de bedoeling.

Vind dat erg lastig, maar ga het toch proberen. :)


jan.
 
Back
Top