Belt CP V2 2.4ghz

• Topicstarter Topicstarter Trail
  • Startdatum Startdatum
T

Trail

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum, ik lees al een tijdje ongeregistreerd mee en vond dat het nu toch eens tijd was om me te registreren.

Ik heb nml zojuist mn nep 3ch lama v3 geupgrade naar een 6ch belt cp v2 2.4ghz.. kep er gelukkig een flight sim bijbesteld.. maar kan nog alle hulp gebruiken.. de v2 zou een sterk verbeterde gyro hebben.. ik wilde eerst de kds 450s maar die was uitverkocht en de gyro was minder dan de belt cp v2.. achja de order is de deur uit en ik heb hem misschien al morgen binnen, anders woensdag..

Ik ben dus op zoek naar mensen die ook een belt cp hebben of anderen die me wat beginnerstips kunnen geven.. video links voor beginners etc etc zijn welkom.. mensen die in de buurt wonen en die hun beste vliegstekkies willen delen met deze beginner zijn ook meer dan welkom.. (zit me rot te verzinnen naar goeie velden in rotterdam)..

Ik heb er zelfs een flycam2 bij gekregen.. het hele goedje is nml een (super) kadoo van mn vriendin, die zag hoe leuk ik het vond om met mn gare lama v3 te vliegen.. het zou natuurlijk zonde zijn om binnen 30 seconden te crashen.. allerhande tips zijn dus meer dan welkom :)

Vriendelijke groet,
Trail.

alle mechaniek van de heli nakijken als hij binnen is, of alles soepel loop etc, en de hoek van de rotorbladen gelijk stellen.

Eerst wat met de Sim spelen zodat je comfortabel kan hoveren, dan bij windkracht 2 of minder met de heli naar buiten en daar gewoon wat lipo'tjes hoveren :P

Trail,
Kom eens langs bij de MVB, we zitten vlak bij jou in de buurt. (lage bergsche bos/rotte meren) voor routebeschrijving: www.mvbracing.nl
Van origine zijn we een electro auto club, sinds een jaar of 2 vliegen we er ook heli.
Vraag naar Hans of Michael, zij kunnen aardig vliegen.
Dinsdagavond vanaf een uur of 7 en zindags vanaf 11 uur zijn ze meestal aanwezig.
Op de site staan ook wat filmpjes.
Rob

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties :)

Ik ga zeker eens langskomen bij de MVB :)

Vandaag al snel het pakket binnen gehad.. het was heel wat groter dan ik had verwacht..
Ik heb hem gekocht bij v-nix en ze hebben hem voor het verzenden ook nog even nagekeken en afgesteld voor me.
Na de lips geladen te hebben even getest wat hij deed. WAT EEN POWER:)
Ik volg de instructies hier RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT? het is misschien wat saai om zo langzaam te gaan, maar zo leer ik wel goed omgaan met de gevoeligheid van de controls en leer ik recoveren voordat ik in de lucht zit en schade maak.

De canopy zit vast met een rubbertje, direct uit de doos was dat rubbertje al gescheurd. Beetje jammer, hij zal iets te ruig getest zijn bij v-nix. Verder geen schade ofzo.

Ik vroeg nog bij v-nix voor ik hem kocht of de afstandsbediening die ik bij de belt cp v2 kreeg niet gewoon gebruikt kon worden voor de FMS software dmv een kabel, maar nee dat was niet mogelijk. Ik dus de duurdere versie gekocht van 19 euro met een plastic USB afstandsbediening.. Vandaag blijkt de esky 2.4ghz afstandsbediening van de belt cp v2 op de achterkant gewoon toch een 'trainer' aansluiting te hebben, dus ik bel v-nix op en vraag of het niet toch beter is om de kabel te nemen omdat de plastic afstandsbediening maar 4 kanaals is en mijn echte zender dus 6.. en nou zeggen ze dat die kabel nergens te krijgen is en dat ik daarom dus die andere moest kopen...
nou heb ik effe gegoogled.. en er zijn zelfs schemas om er zelf effe een te solderen, en heel veel sites die ze aanbieden.. ik snap er dus ff niet veel meer van.. ook niet of ik er uberhaubt wat mee opschiet als ik een kabel zou gaan solderen of alsnog zou kopen..

Vandaag 4 lips leeg getrained.. hij is 1x per ongeluk 30cm omhoog gekomen.. al met al krijg ik langzaam een beetje een vertrouwd gevoel..

Ohja.. vraagje: op de afstandsbediening zit een knop/hendel links boven op de voorkant dus niet de 3d knop bovenop.. er staat bij GYRO SW en dan als opties 0 of I.. nou neem ik aan dat 0 uit is en I aan.. dus volgens mij zet dat de head lock gyro aan of uit.. nou heb ik daarmee zitten expirimenteren en ik snap er geen drol van.. want als ik hem op 0 zet gaat het gyro ledje aan.. en als ik hem op I zet dan gaat het ledje uit.. beetje onlogisch.. dit houd mn neus in de goeie richting? dan kan je toch nooit draaien? hoe weet de heli wat de juiste richting is ? kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Ohja kan ik de lipos snachts (dus langer als 3 uur) op de lader laten? de charger geeft automatisch aan dat de lipos vol zijn, dus ik neem aan dattie dan niet door-laad en de batterijen beschadigd.. toch ?

Al met al superleuk.. zwaar op zoek naar een belt cp v2 profiel voor fms maar ik oefen al leuk met de threedee..

Genoeg gezwetst voor nu :)
~Trail.

Hoi hoi,

Ohja kan ik de lipos snachts (dus langer als 3 uur) op de lader laten? de charger geeft automatisch aan dat de lipos vol zijn, dus ik neem aan dattie dan niet door-laad en de batterijen beschadigd.. toch ?~Trail.

De lipo moet je nooit zonder toezicht aan een lader laten hangen!!
Ik wil je adviseren op dit forum het een en ander op te zoeken over het laden van lipo's.

Bekijk maar eens dit draadje:'
garage-brand-uit-nooo

Gr.
Peet

Ik ben hopelijk niet te laat met mijn waarschuwing....... :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vlak voor het slapen keek ik nog even of er nog een reactie was.. dus je was precies op tijd.. ik heb voor de zekerheid de lipo vannacht op een redelijk brandveilige plek laten laden.. alles is goed gegaan gelukkig.. wat een horror verhalen die branden zeg.. bedankt voor de tip..

Maar als de heli voor je vriendin is, waarom vlieg jij er dan mee?

Edit: fout gelezen,sorry

Ik zag dat je ook een crash had gemaakt(andere video) Was er niks kapot?

ik heb wel zo'n trainings kabel voor de 2.4 gig zender van de belt cp v2 voor je,,

als je interesse hebt hoor ik het wel

groet

trail op hoeveel heb jij je pitch knopje eigenlijk staan? en wat is aan te raden voor een beginner? heel veel pitch of heel wienig

wanneer (en waarom) stel je hem op weinig en wanneer (en waarom) zet je hem op veel pitch?

groet

Back