Belt CP V2 beginners spullen

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
Hi, hier vanuit vakantie.

Ik heb inmiddels een eerste test gedaan. Nu nog alleen de power op de heli gezet, en een keer laten opspinnen zonder op te stijgen.

Een paar punten die mij opvielen...

1) het is best lastig die DEANS pluggen aan en af te sluiten. Het zou wel veel prettiger zijn om een eenvoudige schakelaar te gebruiken.
Je moet bv. ook de heli stil houden voor de gyro, maar met die deans is dat lastig, doet soms gewoon pijn aan je vingers.

2) de pitch van de mainblades zijn lastig te controleren. Als je de heli opstart en je de controls wat aanslinger en weer terug naar neutral, dan staan de blades elke keer weer anders.
Of moet je eerst de heli opspinnen ofzo?
Ik lees dit nog even na.

3) de ballance, als ik de batterij helemaal in de belt schuif dan valt de heli net achterover op zijn staart (verticaal stuk plastic, niet de blades). Moet ik de batterij er dan niet helemaal in schuiven, en dat deze wat uit steekt aan de voorkant?

Radd adviseerd het kruis eraf te halen en de heli op een vlakke harde ondergrond te testen. Ik heb hem in het lage gras gezet, maar door die balletjes op het kruis kan je heli niet draaien met mijn staart, dus volgens mij moet ik hem er echt afhalen. In ieder geval voor het testen van de staart. Voor het hoveren hou ik hem dan wel nog even denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
vraag

een goeden middag met andy visser uit dordrecht ik heb 3 weken geleden de belt cp v2 binnen gekregen ik heb dit nog nooit gedaan zijn er bepaalde dingen bijv afstellen of het erg moeilijk is ik heb al 1 x een cras meegemaakt en de tailboom en de feather shaft moeten vervangen verder heb ik ook het probleem dat als ik hem recht naar boven wil laten stijgen dat hij naar achteren wil komt dit door de batery of aan de trainings kruis die ik heb bevestigd vriendelijke groet aa visser
Hallo,

Je hebt een spervuur aan vragen.
Het lijkt mij heel verstandig als je ens iemand met een heli zou ontmoeten dan kunnen 90% van de vragen die jij nu hebt binnen 10 minuten opgelost worden.
Als je uit de buurt komt wil ik je best eens op weg helpen.
Op heli meetings zijn ook altijd een heleboel mensen die je wel van alles over hun heli uit willen leggen. (Morgen is er een bij Jupiter in Venlo)

Groeten, Wilbert

Ik moet wel de V2 hebben. Het staat groot op de doos "V2".
Volgens mij zijn er wel twee versies te koop van de V2, maar de 35mhz misschien alleen in rood... hier een link naar helipal... Belt-CP V2 (Red) [ EK1H-E023A ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK1H-E023A Belt-CP V2 (Red), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts, esky accessories, esky, Align,

Ik vind het wel vreemd dat de V2 niet alleen in Ghz word geleverd, voor dat beetje extra zou iedereen er voor moeten kiezen...
Ik heb overigens een reactie gehad van heliguy, zij verkopen alleen de 35mhz versie (vreemd), maar ik kan de zender en ontvanger terugsturen en voor 35,- euro meer de 2.4Ghz toegestuurd krijgen.
Plus verzendkosten om het terug te sturen komt dat misschien uit op 45 euro. En voor ongeveer 50-60 euro kan ik zelf een losse 2.4Ghz zender en ontvanger kopen, dus heel interresant is het terugsturen niet.

Ik heb inderdaad gelezen over de nadelen van 35mhz, vooral de lange antennes en hoog stroomverbruik zijn minder leuk.
Er zit overigens wel een hele lange draad aan de ontvanger, die moet je toch niet helemaal rond de heli binden?
Ook de antenne van de transmitter lijkt erg breekbaar als deze helemaal uit is.

Eigelijk heb ik 3 keuzes nu...
1) behoud deze zender en ontvanger, en koop misschien volgend jaar een betere.
2) koop voor ongeveer 55 euro de eenvoudige esky 2.4ghz "upgrade".
3) koop meteen een hele mooie DX7 met ontvanger, en hoop dat ik niet snel zal stoppen met deze hobby, of dat ik hem later gebruik over andere RC spullen, of gewoon te koop aanbied.

Bij optie 3 zal ik eerst even testen met de 35mhz zender om zeker te zijn dat alles goed werkt. En ik zal dan geen settings aanpassen voorlopig, zodat de DX7 precies zo eenvoudig werkt als een eksy (moet toch mogelijk zijn de toeters en bellen uit te schakelen).
Optie 2 vind ik jammer van het geld als ik al snel een DX7 zou willen hebben. Indirect bekijk ik het nu als 55,- euro korting op een DX7.
ik zie overigens dat je 2 ontvangers kan kopen bij de DX7, de 7000 is een soort dual receiver, beetje vreemd, is dat puur voor backup ofzo?

Volgens mij moet je deze hebben ?
Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition) [ EK1H-E602RA ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK1H-E602RA Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts

die andere is de E-sky CP maar dan V2 op 35Mhz, kan ook wel kloppen wand wand de Belt cp is ook alleen maar 35Mhz

Laatst bewerkt:
Back