Belt CP V2 beginners spullen

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
M

mhensbergen

Guest
Met de vakantie wil ik gaan helicoptervliegen.
De Belt CP V2 leek mij een goede beginners keuze. Ik heb al een tijdje een sim, en nu maar eens voor het echt werk.

De Heli kost zo'n € 259,-.
Maar nu wil ik wel dat ik ook meteen wat extra onderdelen heb zodat ik op vakantie na 1 poging misschien al niet meer zou kunnen vliegen.
Ik las op dit forum dat voor deze heli de volgende onderdelen aan te raden zijn...

de sterke main shaft:
http://www.helidirect.com/precision-...elt-p-7773.hdx
main gears (upper):
http://www.helidirect.com/new-design...elt-p-9862.hdx
main gears (lower):
http://www.helidirect.com/new-design...elt-p-9863.hdx
flybar rod:
Precision Stainless Steel Flybar Rod (2pcs) - HB Belt CP - HeliDirect - Helidirect.com is your
Reserve feathering shaft.
http://www.helidirect.com/feathering...ing-p-1763.hdx

Ik begrijp dat de upper en lower alleen samenwerken, en niet met de stock. Er zou alleen nog een eigen barring in moeten. Moet ik er dan ook twee van deze bestellen? 4RC (For Radio Control modelbouw)
Of kun je die uit de stock gears halen?
Ik zie ook dat de lower gear geen hub heeft, klopt dit?

Naast deze onderdelen lijkt het mij handig om een extra accu te kopen.
Op het forum werd aangeraden deze op e-bay te bestellen omdat dat goedkoper is. Ik heb bv. deze gevonden...
2200mAh 25C 30C 11.1v 3C Power LiPo RC Battery Trex 450 - eBay (item 280361237058 end time Jul-21-09 00:00:35 PDT)

Ik begrijp alleen niet alles van deze lipo accu's.
Wat houd precies 20C 25C en 30C in, de ampere stroom? Waarom niet gewoon ampere? Maakt het nog uit voor de Belt CP V2?
En kan ik alle 2200mAh 11.1V lipo's laden met de lader in de kit?
En hoe zit het met accu aansluitingen, moet ik een stekker erbij kopen? Zo ja, welke?

Ook vroeg ik mij af hoe ik kan merken dat de accu bijna leeg is? Ik had deze op e0bay gevonden, is dat nodig? Deze moet je in de heli op de accu aansluiten, en geeft dan geluid signalen als de voltage te laag word begrijp ik hieruit.
low voltage Alarm Indicator for RC lipo battery 7.4V - eBay (item 300318548119 end time Jun-27-09 19:10:38 PDT)

Verder nog een vraag over de upgrade onderdelen. Ik zie overal op internet metal upgrade kits, de prijzen verschillen enorm, maar ze lijken allemaal hetzelfde op het plaatje, paars "metaal".
Zijn hier nog kwaliteit verschillen in, of zijn alle paars gekleurde onderdelen gelijkwaardig?
Ik weet niet of ik al aan upgrades moet beginnen, ik begin net, maar misschien als deze snel kapot gaan dat ik dan meteen metal onderdelen ga gebruiken?

Verder nog de blades, kan ik de blades gebruiken van de Belt CP V1? tail en main? Zijn verder ook alle "paarse" onderdelen van V1 te gebruiken in V2, of moet het er echt bij staan? Bij sommige webshops ontbreekt het hele V2 catagorie namelijk.

Veel vragen, ik weet het,
alvast bedankt voor eventuele reacties

Hoi,

Ook ik ben pas begonnen met een Belt cp v2. En het plezier heeft ongeveer 5 sec. geduurt. Toen toch maar eerst een Honey Bee FP besteld (op aanraden van vereninging). Dit gaat nu goed en kost iets minder geld na het neerstorten. Als je nog geen heli-ervaring hebt adviseer ik eerst hier mee te beginnen en als je geen lid bent van een vereniging dit zeker te doen ivm afstellen en andere erg belangrijke zaken. Misschien adviseren ze je een andere heli te kopen van dezelfde prijsklasse.
Vliegen met de Belt gaat mij nu redelijk af, al kost het nog steeds veel sleuteltijd en geld.

Succes.

main gear set deze gaat het snels kapot.. 1 keer te snel optoeren of de idle up switch op het verkeerde moment omzetten en hij is kapot. ook weer een voordeel in mijn ogen want hiermee spaar je de veel duurdere main shaft en de rest, ik denk ook dat ze dit tandwiel expres zo zwak hebben gemaakt om een goedkope zwakke schakel te creeren.. dus die zou ik er 4x bij bestellen evt met one way bearings (er is ook een sterkere main gear set verkrijgbaar is mij verteld) en 99% gaat de upper gear kapot maar je kan ze bijna nergens los bestellen..

main rotor blade set 2x
paddles 1x
feathering shafts 2x
flybars 2x
main blade clamb holder 2x

mijn main shaft (org) zit er nu

qua upgrade's zou ik gewoon een jaar gaan sparen en met de standaard heli vliegen die kan genoeg.. en dan als je het kan voor het echte werk gaan en bijv een trex kopen.. of je koopt er voor 35 euro een (of 2 voor onderdelen) trex cloon bij en zet als de belt cp kapot is de electronica over ;) ga ik ook doen

wel is het wat roy zegt, gaat het mis, is hij kapot en kost het weer wat euro's.. gelukkig zijn de onderdelen wel goedkoop

qua vliegen kun je leuk oefenen met een fp, die gaat ook nie zo snel stuk, maar het is nog lang geen echte helicopter vind ik, alle techniek van een heli komt pas kijken als een een cp heli hebt vind ik

maar als je met een fp kan hoveren moet het met een cp zeker lukken..

groet

Bedankt voor jullie reacties.
Ik had al wel besloten om de Belt CP V2 te nemen.
Het is dan misschien niet de makkelijkste trainer, maar ik zal heel voorzichtig zijn, veel met sim trainen, en zo'n train onderstel.
En ik vind het niet erg om een tijdje alleen te hoveren.
Ik ken mijzelf een beetje, en ik zal dan waarschijnlijk snel naar een CP overstappen.

Ik zou alleen nog wel graag een antwoord willen krijgen op deze vragen voor ik de heli kan bestellen...

1) De extra stevige main en lower gear. Er zou alleen nog een eigen barring in moeten. Moet ik er dan ook twee van deze bestellen? 4RC (For Radio Control modelbouw)
Of kun je die uit de stock gears halen?
Ik zie ook dat de lower gear geen hub heeft, klopt dit?

2) De accu. Ik heb bv. deze gevonden...
2200mAh 25C 30C 11.1v 3C Power LiPo RC Battery Trex 450 - eBay (item 280361237058 end time Jul-21-09 00:00:35 PDT)
Ik begrijp alleen niet alles van deze lipo accu's.
Wat houd precies 20C 25C en 30C in, de ampere stroom? Waarom niet gewoon ampere? Maakt het nog uit voor de Belt CP V2?
En kan ik alle 2200mAh 11.1V lipo's laden met de lader in de kit?
En hoe zit het met accu aansluitingen, moet ik een stekker erbij kopen? Zo ja, welke?

3) Ook vroeg ik mij af hoe ik kan merken dat de accu bijna leeg is? Ik had deze op e0bay gevonden, is dat nodig? Deze moet je in de heli op de accu aansluiten, en geeft dan geluid signalen als de voltage te laag word begrijp ik hieruit.
low voltage Alarm Indicator for RC lipo battery 7.4V - eBay (item 300318548119 end time Jun-27-09 19:10:38 PDT)

4) Verder nog een vraag over de upgrade onderdelen. Ik zie overal op internet metal upgrade kits, de prijzen verschillen enorm, maar ze lijken allemaal hetzelfde op het plaatje, paars "metaal".
Zijn hier nog kwaliteit verschillen in, of zijn alle paars gekleurde onderdelen gelijkwaardig?
Ik weet niet of ik al aan upgrades moet beginnen, ik begin net, maar misschien als deze snel kapot gaan dat ik dan meteen metal onderdelen ga gebruiken?

5) Verder nog de blades, kan ik de blades gebruiken van de Belt CP V1? tail en main? Zijn verder ook alle "paarse" onderdelen van V1 te gebruiken in V2, of moet het er echt bij staan? Bij sommige webshops ontbreekt het hele V2 catagorie namelijk.

Als iemand op één van deze vragen het antwoord weet, heel graag.
Alvast bedankt.

Hallo,

Je hebt een spervuur aan vragen.
Het lijkt mij heel verstandig als je ens iemand met een heli zou ontmoeten dan kunnen 90% van de vragen die jij nu hebt binnen 10 minuten opgelost worden.
Als je uit de buurt komt wil ik je best eens op weg helpen.
Op heli meetings zijn ook altijd een heleboel mensen die je wel van alles over hun heli uit willen leggen. (Morgen is er een bij Jupiter in Venlo)

Groeten, Wilbert

Ik merk vaak verwijzingen naar verenigingen op. Echter heb ik daar niet zo veel behoefte aan. Dit is gewoon voor op vakantie (zelfstandig).
Ik heb alleen die 5 vragen, verder kom ik er zelf wel uit.
Ik ga over een aantal weken al weg, en wil graag alles bij tijds besteld hebben (zeker via e-bay kan het nog weleens lang duren).

De voornaamste vraag is voor nu even, die main en lower gear, welke kopellagers moet ik daarbij hebben? En hoe zit het met accu aansluitingen, op e-bay zijn die volgens mij alleen te koop zonder de juiste aansluiting, kan ik die los kopen, of zal ik een heel eigen aansluitsysteem ervan maken?
Zo ja, aanraders? Misschien bij conrad? Wat zijn veilige aansluitingen?

Ik weet dat het misschien veel vragen zijn, maar dit zijn de 5 vragen die ik heb, als ik daar het antwoord op gevonden heb kom ik er wel uit.

Ho Ho, Ik heb niets over een vereniging gezegd.
Ik heb alleen aangegeven dat je heel snel info op kunt doen door even met Iemand met een CP heli te praten. (Ik heb het ook met behulp van het forum zelf geleerd)
Ik heb ongeveer €500 aan Belt-CP onderdelen verbruikt om het te leren.

Main gear
1. Daarbij heb ik nooit een one way bearing aan hoeven schaffen. Die gaat volgens mij heel lang mee en hoef je dus niet aan te schaffen.
2. Lower gears heb ik ook nog nooit kapot gevlogen dus heb je in mijn optiek ook niet nodig.
3. De Main gear van Helidirect werkt prima samen met de standaard lower gear.
Zorg dat je een stukje gereedschap maakt om de one way bearing uit je main gear te trekken en over te zetten in de volgende main gear.

De Accu:
1. C staat voor capaciteit. 2200Mah 20C kan 20*2200Mah leveren is dus 44 Ampére.
2. Met de meegeleverde lader kun je alleen 3S (11,1v) lipo's laden. Afhankelijk van de capaciteit duur het langer voordat je lip vol is.
3. Je Belt komt standaard met een DEANS aansluiting voor je lipo. Er worden lipo's verkocht waar al een deans aansluiting op zit en e worden lipo's verkocht met andere aansluitingen. In dat geval zul je er zelf een deans op moeten solderen. Deze zijn prima los te verkrijgen. Ik ben prima tevreden over de Deans aansluitingen.
4. Je kunt een zogenaamde lipo saver aansluiten die gaat piepen als de lipo te leeg raakt. Zelf heb ik in eerste instantie gevlogen totdat de beveiliging van de ESC (motorregelaar) inschakelde. Dit gebeurt automatisch als de spanning te ver zakt. Eigenlijk is het verstandiger om je vliegtijd te timen zodat je voordat de liposaver of de Esc beveiliging inschakelt stopt. Dit is voor het behoud van je Accu. (Ondanks dat heb ik nu ongeveer 100 ladingen per lipo op mijn lipo's en ze doen het nog steeds.)

Metal upgrades
1. Algemeen is men het er over eens dat de metal upgrade kits voor de Belt slecht zijn. Het kost je alleen maar extra geld en levert je weinig anders dan frustratie.

Main blades
1. Volgens mij zijn de main blades voor alle belt helikopters het zelfde.

In het totaal 9 vragen volgens mij;)

Ik hoop dat je hier mee vooruit kunt.
Als je toch graag een reserve lower gear wilt hebben kun je die bij mij gratis af komen halen:)

Als je op vakantie zelf gaat leren vliegen zorg dan wel dat je de radd's school voor rotary flight hanteert. Ik wou dat ik dat gelijk gedaan had, had me best wel wat kosten kunnen besparen:rolleyes:

Een tail boom strike kun je ook wel verwachten dus zorg ook dat je die bij hebt. (Main shafts en feathering shafts waren al voorzien?)

Groeten en succes,

Wilbert.

Ik heb ook alles mezelf geleerd, met behulp van dit forum en wat rc bladen.

Als je rustig aan doet en niet overhaast (dus niet meteen veel tegelijk uitproberen) komt het best goed.

Voor de lipo moet er nog wel wat bij gezegd worden.
Een lipo mag je eigenlijk maar voor 80 % leeg vliegen.
Als je doorvliegt tot de beveiliging van de regelar (of een andere beveiliging) inschakeld, is het voltage meestal al gezakt tot zo'n 10 volt, wat er meestal op neerkomt dat je 90 a 95% ontladen hebt.

Mooiste is een lader die aangeeft hoeveel er bijgeladen is.

Verder, op het gemakkie
niet meteen in het echt nadoen wat je op de sim hebt geleerd
let op wind, die kan heel vervelend doen bij heli's

Heel erg bedankt voor je reactie.

"Daarbij heb ik nooit een one way bearing aan hoeven schaffen"
Ik weet niet welke bearings ik moet hebben. Een one way barring is dat hij alleen 1 kant op kan draaien? Zijn alle bearings one way in de belt?
Je denkt dus wel dat ik die uit de bestaande main gear kan halen en in de stevige kan stoppen. En voor de lower gear gelt hetzelfde? Voor alle zekerheid koop ik liever een losse erbij. Ik weet alleen niet welke ik daarvoor moet hebben. Er zijn wel 5 soorten te koop voor de belt.

"De Main gear van Helidirect werkt prima samen met de standaard lower gear"
Weet je dat zeker? Op helidirect staat er heel duidelijk bij dat dat niet kan, ook ergens op dit forum. Maar ik koop dan toch bijde denk ik, maakt verder dan niet uit.

Ik zal zo'n DEANS plug kopen om erop te solderen. Kan je eigelijk wel zo de plus solderen? Geen stroom problemen?
Overigens, de 2200Mah accu's zijn toch gewoon op te laden met de standaard lader? capaciteit maakt toch niets uit, alleen het aantal cells toch?

Beveiliging van de ESC, gaat de heli dan trager vliegen, of geeft deze een signaal af? Is een lipo allarm dan nog wel nodig?

Ik zag net op Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition) [ EK1H-E602RA ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK1H-E602RA Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts de Belt CP V2 staan voor 143,20 euro!
Daar komt dan 35,78 euro verzendkosten bij. Het lijkt gewoon om precies dezelfde set te gaan als die overal in Nederland verkrijgbaar is, maar dan wel veel goedkoper.
Bijna te mooi om waar te wezen, 143,- i.p.v. 289,-
Klopt dit wel? Zijn in het buitenland die heli's echt zoveel goedkoper?

Die prijs kan best kloppen, kijk voor de grap maar eens op Ebay.com. Dus Ja, heli's zijn in het buitenland veel goedkoper, vooral het Verre Oosten doet het goed.

Heel erg bedankt voor je reactie.

"Daarbij heb ik nooit een one way bearing aan hoeven schaffen"
1. Ik weet niet welke bearings ik moet hebben. Een one way barring is dat hij alleen 1 kant op kan draaien? Zijn alle bearings one way in de belt?
Je denkt dus wel dat ik die uit de bestaande main gear kan halen en in de stevige kan stoppen. En voor de lower gear gelt hetzelfde? Voor alle zekerheid koop ik liever een losse erbij. Ik weet alleen niet welke ik daarvoor moet hebben. Er zijn wel 5 soorten te koop voor de belt.

"De Main gear van Helidirect werkt prima samen met de standaard lower gear"

2. Weet je dat zeker? Op helidirect staat er heel duidelijk bij dat dat niet kan, ook ergens op dit forum. Maar ik koop dan toch bijde denk ik, maakt verder dan niet uit.

3. Ik zal zo'n DEANS plug kopen om erop te solderen. Kan je eigelijk wel zo de plus solderen? Geen stroom problemen?
4. Overigens, de 2200Mah accu's zijn toch gewoon op te laden met de standaard lader? capaciteit maakt toch niets uit, alleen het aantal cells toch?

5. Beveiliging van de ESC, gaat de heli dan trager vliegen, of geeft deze een signaal af? Is een lipo allarm dan nog wel nodig?

6. Ik zag net op Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition) [ EK1H-E602RA ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK1H-E602RA Belt-CP V2 (Red 2.4Ghz Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts de Belt CP V2 staan voor 143,20 euro!
Daar komt dan 35,78 euro verzendkosten bij. Het lijkt gewoon om precies dezelfde set te gaan als die overal in Nederland verkrijgbaar is, maar dan wel veel goedkoper.
Bijna te mooi om waar te wezen, 143,- i.p.v. 289,-
Klopt dit wel? Zijn in het buitenland die heli's echt zoveel goedkoper?

Ik wist wel dat de antwoorden weer vragen op zouden roepen:rolling:

1. Op de heli helikopter zit maar één one way bearing en die zit in de main gear. De lower gear heeft geen bearing aangezien die rechtstreeks op de main shaft geschroeft zit.

2. Heel opmerkelijk dat deze main gear niet op de stock lowergear zou passen. Ik lees het ook op de site maar ik vlieg met mijn belt wel degelijk me deze Maingear en de stock Lower gear. Maar de lowergear er bij die zij aanbevelen kost je ook de kop niet;)

3. Je moet zorgen dat je geen kortsluiting maakt tijdens het solderen maar verder kun je draad er zo aan solderen.

4. De lader die standaard meegeleverd wordt heeft een vaste laadstroom. Een lipo met een hogere capaciteit heeft dus langer nodig om te laden. Als je een wat geavanceerdere lader hebt (Ik heb zelf de IMAX B6) Dan kun je gebruik maken van het voordeel dat je een lipo altijd met 1C mag laden. Mijn 1800Mah lipo laad ik met 1,8A in 1 uur vol. Mijn 2200Mah lipo met 2,2A in 1 Uur.

5. Bij de Esky Esc wordt een deel van de spanning weggenomen waardoor de heli gaat zakken. Zo lang je met hoveren aan het oefenen bent beteken dit dat hij dan spontaan gaat landen. Dit gaat echt heel veilig. De Esky ESC gaat vrij vroeg in deze beveiliging waardoor je lipo altijd nog voldoende celspanning over heeft. Uiteindelijk zweren de meeste mensen bij het eierwekker systeem. Gewoon getimed vliegen. Ik vind echter dat dit pas werkt als de heli een volle accu lading vliegt. Bij mij duurde het enkele maanden voordat ik 10 min kon hoveren:) In mijn optiek is het vliegen tot de lipsave aan gaat te vergelijken met vliegen tot de Esky ESC in zijn beveiliging gaat. Ik vlieg mijn beide helikopters zonder lipo save. Op mijn HK-450 zit een andere ESC waar ik de veiligheid ook op een redelijk hoge spanning heb gezet. Ik vlieg inmiddels overigen ook op timer.

6. Ja in het buitenland (vooral Hong-Kong) kun je veel goedkoper aan de heli komen. Maar let wel op. De douane is tegenwoordig best streng houd e in ieder geval rekeing mee dat je nog 19% BTW en ik meen €40,00 inklaringskosten moet betalen over je levering. Niet iedere zending krijgt er mee te maken maar als je er niet op gerekend had is het best een domper.
Overigens is deze binnen europa Belt CP RC Helicopters From Heliguy.com Dan heb je dus niets met inklaring te maken. (En de engelse pond is op dit moment heel gunstig)

Groeten, Wilbert.

PS. Mijn vrouw vraagt zich af of ik een roman aan het schrijven ben:hammer:

Hey Student,

Ik zie dat je naast de walkera 4#3 nog een aantal andere heli's hebt. Zelf heb ik de 4#3B maar die vind ik niet zo handig om te leren vliegen. Welke van de heli's die jij hebt is het beste om mee te leren vliegen? Ik heb nul ervaring.

Beste mensen,

Ik vlieg regelmatig bij mijn Belt Cp V2 de upper maingear kapot. Zie hieronder als een van de eerste berichten een link staan naar een winkel die ge-upgrade verkoopt. Alleen hier staat bij dat hij voor een "normale" Belt Cp is. Is dit ook mogelijk of weet iemand van jullie of er alternatieven zijn?
Groet,
Roy

De partcode voor de main gear van de standaard Belt-Cp is EK1-0539. Voor de Belt-CP V2 is het ook EK1-0539.
De main gear is dus niet veranderd bij de overgang van V1 naar V2 en je kunt de upgraded past dus ook gebruiken voor je V2.

Groeten, Wilbert.

Bedankt voor alle reacties.

Ik twijfel alleen nog waar ik de heli moet bestellen, bij Helipal.com of heliguy.com. De heliguy is een paar tientjes goedkoper, maar geen kans op extra toeslagen.
Helipal zeg wel dat de zeer zelden reacties krijgen van customers dat ze extra toeslagen moesten betalen omdat de paketjes worden gemarkeerd als gift voor tussen de 30 a 40 dollar, en deze gaan "altijd" zonder moeite door customs.
Volgens mij moet dat lukken, maar toch... Heliguy zegt weer dat je bij helipal wel extra moet betalen, maar ja, dat zou ik ook zeggen.

Voor mijn verjaardag die eraan zit te komen heeft mijn werkgever wel wat extra's besteld voor mijn toekomstige heli bij helipal. Een cnc metal upgrade set. Metal Upgrade Pack For Belt-CP Series [ EK5-Belt-CP ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK5-Belt-CP Metal Upgrade Pack For Belt-CP Series, Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter deze kost € 55,84. Ik vroeg nog wel aan een aantal andere aanbieders of er kwaliteit verschil is tussen diverse metal upgrades, maar op ebay kwam er niet meer reactie dan "is good kwality". Van een andere webshop kreeg ik een reactie, "yes, so low price item is not made by esky. esky's items are high precision, and expensive." en
"the items of HeliPal.com are not ESKY original product. the precision is bad. I ever sold them. but customers told me it is inexact. So I sell esky original product. my item is ESKY's".
Is hier iets van waarheid in te vinden? Ik kreeg het idee dat CNC metal upgrades goed waren. Heb ik nu een miskoop gedaan? Of gewoon slimme verkoop pratjes? Er was namelijk op ebay nog een metal upgrade te vinden voor maar 30,- dollar, maar dat vond ik toch wel wat dubieus.
Verder krijg ik nog een carbonfiber mainblade en tailblade.
uiteraard ga ik pas later sleutelen aan de heli, eerst maar eens leren basic te vliegen.

Als ik het goed zie kun je ongeveer €20 besparen door bij helipal te bestellen.
Hiervoor loop je het risico dat je 19% BTW & de inklaringstoeslag krijgt.
Als het mis gaat betaal je ruim meer.
Ik zou dus voor heliguy gaan in dit geval.

Groeten, Wilbert.

Ik heb inmiddels de Heli besteld bij Heliguy met daarbij een aantal extra spullen zoals extra accu, pitch gauge en case.

Nu ga ik binnenkort op vakantie, en wil dan pas met de heli gaan werken. Ik wil zeker zijn dat ik alle mogelijke tools bij de hand heb.
Ik heb deze tool set gekocht...
EK1 2178 Ultimate RC tools From Heliguy.com

Kan iemand mij vertellen of ik verder nog tools nodig heb naast deze schoevendraaiers?

Ik moet alleen nog wat spullen bij helidirect bestellen. Ik wilde dat vandaag doen, maar mijn paypal betaling wilde niet lukken, kreeg steeds de melding "MODULE_PAYMENT_PAYPAL_DP_TEXT_ERROR_COUNTRY"
Ik heb hier al een support ticket over gemaakt.

Echter viel mij op dat er twee soorten maingears en lowgears te koop zijn voor mijn belt v2.
Eerst wilde ik deze kiezen...
NEW Design Stronger Main Gears w/ Hub (2pcs - Black) - Belt CP - HeliDirect - Helidirect.com is
Deze is erg goedkoop, 2 voor $3,99 ex de bearing (bearing heb ik al besteld).
Maar nu zie ik ook...
MICROHELI Precision CNC Main Gear w/Auto-Rotation Hub - Belt CP V2 - HeliDirect - Helidirect.com is
Dit is een nieuw maingear geloof ik, speciaal voor V2, (only V2) vreemd, ik dacht dat ze altijd op V1 en V2 konden, misschien geld dat alleen voor deze maingear. wel is deze VEEL duurder, $29,99 inclusief "high quality" bearing.

Ik begrijp dat de maingear vaak kapot gaat, is dat dan niet al te duur?
Zou er echt kwaliteits verschil zijn tussen die andere stronger main gear voor $ 3,99?

Kwa tools, bij requires bij die dure maingear staat loctite 242. moet ik voor de belt zoiezo loctite gebruiken? Of is echt alles te doen met die set van 5 schovendraaiers? Ik wil graag mijn heli kunnen upgraden op vakantie.

Het belangrijkste stuk gereedschap wat jij mist is een Pitch Gauge. Dit heb je nodig om de bladhoek van je balden af te stellen. Verder heb je een kniptangetje nodig om de uitstekende stukken van tie-raps af te knippen.
Heb je een trainingskruis?
Verder heb ik zowel de microheli main gear als de goedkope maingear (Op mijn V1). Die micro heli main gear is erg mooi maar het prijsverschil niet waard. En zeker als je nog wel eens een onzachte landing maakt waarbij de main gear beschadigd en dus vervangen moet worden wil je liever de goedkope main gear. Qua duurzaamheid zijn ze vergelijkbaar.
Zodra je schroeven hebt die in metaal gedraaid worden heb je altijd loctite nodig. Bij de Belt zijn er niet veel onderdelen die in metaal gedraaid worden maar er zijn er wel dus locktite is vereist. (Bijvoorbeeld de boutjes waarmee je de kop en de gear aan de main shaft zet moet je echt wel met loctite borgen.

Groeten, Wilbert.

Back