Belt CP V2 beginners spullen

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
Bedankt voor je reactie,

Ik moet dus loctite 242 hebben. Klopt het dat dat spul is waar je alle schoven die je in metaal draaid moet "insmeren" hiermee, en dan vast draaid, en na 6 uur zit het goed vast. En daarna kun je toch nog met je hand die onderdelen losdraaien.
Als ik zo'n metal upgrade setje heb, dan moet ik alle schoven borgen met dit spul?
Geen schoven in plastic?
En alle bearings, bv. in die van de maingear, moet ik die hub en bearing ook met loctite borgen?
Kan het geen kwaat als ik verkeerde dingen borg?
Of is er een vaste regel, metaal op metaal altijd of zoiets?
En de standaard onderdelen die van plastic zijn nooit borgen?

Ik heb een pitch gauge en trainingskruis besteld.
Bij Heliguy krijg je veel korting op dat soort extra's wanneer je een heli bestel. Moet je overigens alleen de mainplade pitch checken?

Ik denk dat ik voor die goedkopere maingear-lowergear ga. Ik vind zwart ook mooier staan dan dat witte plastic. Als die hub en bearing er maar netjes ingezet kan worden zullen ze volgens mij ook niet echt verschillen van kwaliteit.

Weet jij toevallig ook iets van kwaliteits verschil van die metal upgrade setjes, is CNC metal upgrades van mindere kwaliteit dan van Esky zelf?

je mist ook nog 2 dopschroevendraaiers 5,5 om je feathering shafts straks te vervangen ;) een pijpsleutel pas niet tussen de main blade holder en die standaard kruissleuteltjes zijn vaak te kort om een slag te kunnen maken.

zorg zowiezo dat je voor elk schroefje of boutje het juiste gereedschap hebt, ik kan je uit ervaring vertellen dat het missen van de juiste tools echt enorm veel frustraties veroorzaken, terwijl het met de juiste tools zo gefixt is

mijn toolbox bestaat uit:
1 dop schroevendraaier set 3.2-3/16-4-5-5.5-6 + een extra 5.5 dopschroevendraaier. je hebt eigenlijk alleen de maten 3.2 en 5.5 2x voor de belt cp v2 nodig. en wel checken of de 5.5jes dun genoeg zijn om tussen je main blade clamp holder te passen.
1 imbus schroevendraaier set 2-2.5-3-3.5 waarvan 2-2.5 en 3 de maten zijn die je voor de belt cp v2 nodig hebt.
2 kruiskopschroevendraaiers klein en iets kleiner met een lange steel en een dik handvat
1 klein plat schroevendraaiertje
1 punttang waarmee je ook kan knippen
trekbandjes
secondenlijm
een one way bearing pers systeempje (boutje 2 plaatjes moertje)
locktite (schroeven in plastic kun je wel borgen met locktite maar die trillen zowiezo niet los. trillen schroefjes wel los in plastic dan is het plastic uitgelubberd en moet je een nieuw onderdeel halen. of t met een drupje secondelijm proberen maar dat is een tijdelijke oplossing)
mesje
klein krom schaartje (lexaan body schaartje)

en daarmee haal je het hele ding met 2 vingers in de neus uit elkaar

en met een berg main blade clamp sets/main gear sets/one way bearings/flybars/feathering shafts/main blades/tail booms/screw sets en dan veel van alles in de andere koffer zet je hem dan ook met een poep en een scheet weer in elkaar. mijn main shaft is na 4 crashes trouwens nog steeds recht. zowiezo als je in normal mode vliegt en je het gas er op tijd af hebt valt de schade meestal mee. de main gear gaat er zo goed als altijd aan en je blades zijn meestal ook wel beschadigd. bij de iets hardere crash komt daar de main blade clamp holder de feathering shaft en de flybar bij, en bij een zware crash komt de kromme tailboom en de geknapte skid holders er bij (skids kun je zo rechtbuigen) zo was het bij mij..

ook gebruik je maar 1 tandwiel van de main gear set (de rest gaat meestal niet kapot) en het tandwiel asje van de snaar blijft ook heel dus die vervang je ook niet. wel kun je het meegeleverde lagertje voor het tandwiel asje weer in je main blade clamp holders gebruiken.

en die dure main gear is echt wel 10x beter, als je gewoon aan je rotorbladen slingert draait hij 10x langer (dus soepeler) als met de org main gears of replicas daarvan, ook is het vervangen van de one way bearing een stuk makkelijker,bij het duurdere tandwiel.
maar als je het nog moet leren kun je beter een stuk of 10 van de goedkope main gears slopen voordat je het een beetje kan.. en dan pas over upgrades denken

groet

Laatst bewerkt:
Je moet alleen schroeven borgen die je in metaal vast draait.
Bearings etc. niet borgen met locktite.
De werking die jij beschrijft is de werking die je zoekt. Of de door jou opgegeven loctite ook dit effect heeft weet ik niet.

Groeten, Wilbert.

Vandaag de heli binnen gekregen van heliguy.
Alleen ben ik niet zo blij :(
Het blijkt nu de 35Mhz versie te zijn, niet de 2.4Ghz. Je kan ook niet goed op de site zien om welke versie het gaat, ik kan niet eens een 2.4Ghz belt cp v2 vinden. Ze zouden die toch wel moeten verkopen?
Ik ging er van uit dat het de 2.4ghz was, daar had ik ook prijzen mee vergeleken. Anders had ik hem toch wel bij Helipal besteld.
Ik heb ze nu gemaild of er een mogelijkheid bestaat dat ik hem terug opstuur, misschien alleen de transmitter en receiver.

Klopt het dat het verder niets uitmaakt, alle onderdelen zijn hetzelfde als het 2.4Ghz model, behalve de transmitter en receiver?
Servo's enzo zijn hetzelfde?

Ik las dat de niet 2,4Ghz versies alleen soms last kunnen hebben van storing wanneer er met meerdere tegelijkertijd zou worden gevlogen, maar als dat niet voor komt, is er dan nog verschil? In reactie tijd ofzo?

Ook heb ik geen convertor erbij waarmee ik de lader kan aansluiten. De lader kan wel va 100v tot 220v hebben, maar hij past niet in het stopcontact. Ik verwacht daar eigelijk wel een convertor bij.

Over de zender zou ik me niet te druk maken.
De 35Mhz versie zal net zo goed functioneren als de 2,4Ghz versie.
En ik voorspel je nu als dat als het heli vliegen je gaat bevallen dat je binnen één jaar naar een nieuwe computer zender wilt. De huidige zender/ontvanger combinatie verdwijnt dan ergens in een kast.
Voor de lader kun je natuurlijk altijd een verloopje kopen maar ik ben met je eens dat dat zuur is en vind ook dat heliguy er best rekening mee mag houden dat hij een product verstuurt naar de rest van Europa waar ze de engelse stekker niet gebruiken.

Groeten, Wilbert.

Bedankt voor je reactie,

Ik heb even gekeken, als ik de standaard 2.4Ghz los zou willen kopen ben ik ongeveer € 55 a 65,- euro kwijt voor een zender en ontvanger.
Als ik meteen naar een mooie zender kijk dan hoort daar altijd de bijbehoorende ontvanger bij? Nooit een standaard esky 2.4ghz ontvanger met een dx7 bv.
Ik zie ook dat bij een dx7 dan vaak servo's bijzitten, maar dat is toch niet noodzakelijk voor een goede werking?
Ik moet wel zeggen, als ik voor bv. 110,- euro meteen een goede kan kopen doe ik het meteen, maar om 250,- euro uit te geven aan een zender en ontvanger vind ik toch wel veel voor nu. Als ik nou nog zeker wist dat het wat gaat worden ;) dan heb ik er geen probleem mee.

Goede tip overigens, radds school. Ik ga de pagina's uitprinten, en gediciplineerd volgen. Overigens heb ik mijn oude esky usb sim uit de kast gehaald, en ben weer flink aan het oefenen, en het gaat steeds beter.
In het begin is vooral orientatie lastig, als de heli naar mij toe kom moet ik toch even goed nadenken hoe de controls in spiegelbeeld werken.
Hoe denk jij eigelijk tijdens het vliegen? Orienteer je alsof je zelf de heli ben of achter de heli staat, of denk je steeds van waar uit je staat?
Of sta je daar helemaal niet meer bij stil dat je switch van spiegelbeeld?

2,4Ghz systemen zijn 100% leveranciers gevoelig.
Bij een nieuwe 2,4Ghz zender heb je een nieuwe ontvangen nodig.
Bij de 35Mhz systemen is het wel mogelijk een ontvanger van een ander merk met de zender van het ene merk. (Al zal de esky ontvangen ook niet met iedere zender werken.)
Servo's zijn vrijwel universeel. Dat servo's bij geleverd worden bij de zender ontvanger combinatie is alleen om de set compleet te maken van één leverancier. Alle leveranciers leveren de zender/ontvangen combi ook zonder servo's.
Ik zou overigens nu nog niet beginnen aan een computer zender. Leer eerst te vliegen met de huidige er is nu nog zo veel nieuw. De opties die een computerzender toe voegt maakt het onmogelijk je focus op het juiste te leggen. Door de instellingen in een computezender kun je de karakteristieken van je heli volledig veranderen. In het begin wil je dit niet! Als je heli anders reageert dan jij denkt moet je zeker zijn dat het in je heli zit en niet moeten twijfelen of het aan je zender of je heli ligt.

Met betrekking tot de SIM:
Kijk ook naar de gratis Sims
Heli-X (HELI-X - News)
helisimRC (Download HeliSimRC)

Beide sims zijn een stuk beter dan FMS.

Succes,

Wilbert.

heb je nou de belt cp of de belt cp v2 ?? aangezien de v2 ALLEEN MET 2.4 geleverd word.

overigens zijn er zeker wel nadelen aan de 35 mhz zender. de potmetertjes zijn slecht en de batterijen van de zender zijn na 4 vluchten op.. 8 stuks een uur dus..

in de 2.4 ghz zender hoeven maar 4 batteryen en die gaan ook veel langer mee..

bijna alle onderdelen van de v1 passen ook op de v2 maar alle onderdelen in de kop zijn net iets anders..

groet

Ik moet wel de V2 hebben. Het staat groot op de doos "V2".
Volgens mij zijn er wel twee versies te koop van de V2, maar de 35mhz misschien alleen in rood... hier een link naar helipal... Belt-CP V2 (Red) [ EK1H-E023A ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, EK1H-E023A Belt-CP V2 (Red), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories, walkera, Esky helicopter, esky parts, esky accessories, esky, Align,

Ik vind het wel vreemd dat de V2 niet alleen in Ghz word geleverd, voor dat beetje extra zou iedereen er voor moeten kiezen...
Ik heb overigens een reactie gehad van heliguy, zij verkopen alleen de 35mhz versie (vreemd), maar ik kan de zender en ontvanger terugsturen en voor 35,- euro meer de 2.4Ghz toegestuurd krijgen.
Plus verzendkosten om het terug te sturen komt dat misschien uit op 45 euro. En voor ongeveer 50-60 euro kan ik zelf een losse 2.4Ghz zender en ontvanger kopen, dus heel interresant is het terugsturen niet.

Ik heb inderdaad gelezen over de nadelen van 35mhz, vooral de lange antennes en hoog stroomverbruik zijn minder leuk.
Er zit overigens wel een hele lange draad aan de ontvanger, die moet je toch niet helemaal rond de heli binden?
Ook de antenne van de transmitter lijkt erg breekbaar als deze helemaal uit is.

Eigelijk heb ik 3 keuzes nu...
1) behoud deze zender en ontvanger, en koop misschien volgend jaar een betere.
2) koop voor ongeveer 55 euro de eenvoudige esky 2.4ghz "upgrade".
3) koop meteen een hele mooie DX7 met ontvanger, en hoop dat ik niet snel zal stoppen met deze hobby, of dat ik hem later gebruik over andere RC spullen, of gewoon te koop aanbied.

Bij optie 3 zal ik eerst even testen met de 35mhz zender om zeker te zijn dat alles goed werkt. En ik zal dan geen settings aanpassen voorlopig, zodat de DX7 precies zo eenvoudig werkt als een eksy (moet toch mogelijk zijn de toeters en bellen uit te schakelen).
Optie 2 vind ik jammer van het geld als ik al snel een DX7 zou willen hebben. Indirect bekijk ik het nu als 55,- euro korting op een DX7.
ik zie overigens dat je 2 ontvangers kan kopen bij de DX7, de 7000 is een soort dual receiver, beetje vreemd, is dat puur voor backup ofzo?

Nee he, dat is balen.
Helaas lees ik je post nu pas, heb afgelopen weekend dezelfde heli besteld bij de heliguy.
Ik verwacht ook de 2.4GHz i.p.v. de 35MHz. :evil:
Behoorlijk misleidend op zijn website.
Heb maar een mail gestuurd omdat hij nog verzonden moet worden.
Nu maar hopen dat het goed komt.

Bij optie 3 zal ik eerst even testen met de 35mhz zender om zeker te zijn dat alles goed werkt. En ik zal dan geen settings aanpassen voorlopig, zodat de DX7 precies zo eenvoudig werkt als een eksy (moet toch mogelijk zijn de toeters en bellen uit te schakelen).
Optie 2 vind ik jammer van het geld als ik al snel een DX7 zou willen hebben. Indirect bekijk ik het nu als 55,- euro korting op een DX7.
ik zie overigens dat je 2 ontvangers kan kopen bij de DX7, de 7000 is een soort dual receiver, beetje vreemd, is dat puur voor backup ofzo?

Ik moet je teleurstellen....
Als je de DX7 gaat programmeren moet je de nodige zaken goed instellen...Je kunt ze niet uitzetten. Verder moet je in een heli echt wel werken met een dual receiver. Op zichzelf is het 2,4Ghz signaal namelijk redelijk makkelijk te storen. Door de toepassing van de dual receiver wordt zeker gesteld dat de ontvangst altijd via één van de receivers goed blijft verlopen. De receiver en de satelliet moeten haaks op elkaar gemonteerd worden. (iedere goed 2,4Ghz zender stuurt meer dan één signaal)
Als je voor de DX7 wilt gaan zou ik je toch willen aanraden om het zelfde te doen als ik. Ik heb 3 maanden met de stock zender gevlogen en ben daarna aan de DX7 begonnen.

Groeten, Wilbert.

Gelukkig mijn order bij de heliguy kunnen annuleren.
Ze geven aan inderdaad alleen de MHz variant te verkopen. :confused:
Ze hebben nu, op verzoek, de website aangepast.
Nette lui bij de heliguy. :)

Goedkoper dan € 249,95 kan ik niet vinden op de bekende Nederlandse websites.

Echter bij helipal € 178,98 inclusief verzenden voor de Belt-CP V2 2.4 GHz. (Hong Kong)

Heeft iemand ervaring met een bestelling via helipal?

Als je in het buitenland besteld, krijg je dan geen gedonder met de batterijlader? Die past natuurlijk niet in een Nederlands stopcontact.

Ik wil zelf een honey bee FP met 2.4GHz zender kopen en ik heb die alleen nog maar bij een Engelse shop gezien. En die leveren ook zo'n gare adapter mee.

Weet iemand hoe ik aan zo'n verloop stekker kan komen zodat ik de 12v adapter kan gebruiken met de engelse stekker?
Ik heb geen idee op welke zoektermen ik daarvoor moet zoeken.

Ik denk dat ik op vakantie eerst even werk met de 35mhz, maar wel alvast dan de betere 2.4Ghz zender+ontvanger mee neem, en die dan op mijn gemak ga inbouwen.
Ik zie eigelijk een aantal opties voorbij komen...
Het merk zal wel Spektrum worden, naar alle verhalen denk ik dat dat goed spul is, ook voor latere RC activiteiten.
Dan is er de DX6i, DX7 en DX7se. Die laatste is volgens mij het nieuwst en is de snelste transmitter op de markt.
De standaard DX7 is ongeveer gelijk geprijst, dus is de se een eenvoudige keuze (corrigeer mij als ik het niet bij het juiste eind heb).
De receiver moet met de se dan een 7100 zijn. Dit is de eenvoudigste receiver die de snelheid van de se kan benutten.
Er is dan nog een 7100R, maar dat is met een toeren limiter (volgens mij alleen voor brandstof modellen).
De 7100 is een goede keuze voor mij? Beter is er toch bijna niet?

Ik zag wel dat de 7100 een lipo aansluiting heeft voor 8V, en dat volgens mij een aantal servo's op 8V werken en een aantal op 5.2V? Het lijkt erop alsof ik een extra lipo dan zou moeten gebruiken, en nieuwe servo's moet kopen? Zal toch niet?

Ik heb wat filmpjes bekeken, maar volgens mij moet het wel lukken met het instellen, is toch voornamelijk calibreren, linear curves behouden, en gaan?

Ik ben zojuist bij een hobby shop geweest hier in de buurd (wist niet eens dat die hier was).
En gevraagd voor advies over de zender en ontvanger voor mijn belt cp v2.
In de eerste plaats liet hij mij de DX6i zien, en een futuba van dezelfde prijsklasse. Hij vond de ene niet echt beter dan de ander.
Een duurder model was dan de DX7 inclusief receiver.
Ik vroeg nog naar de DX7se versie, maar die vond hij maar een onzin product en heeft hem niet in het assortiment.
Zijn verklaring was dat het snelheidverschil niet merkbaar was omdat de servos veel te traag zijn. Een servo response ongeveer 0.12sec voor 45 graden, de snelheid winst is maar 0.011sec.
Maar nu denk ik zo, als je een kleine bewerking doe van bv. 5 graden, dan is die 0.011sec misschien wel een goede verbetering.
De se versie is niet inclusier receiver, maar dat zou dan de 7100 worden.
In totaal zou ik dan 55,- euro duurder uit zijn dan de standaard DX7.
Als het enige verbetering opleverd dan heb ik dat er wel voor over, hoef ik in iedergeval niet snel de zender en ontvanger te upgraden.

Iemand enig advies hierover?

Een andere vraag, die 7100 receiver heeft een lipo aansluiting voor high power servo's, moet ik die aansluiting gebruiken, zo nee, werken mij servos gewoon op de juiste voltage die standaard in de belt zitten?

Met de keuze van de zender kan ik je niet echt helpen.
Ik heb een DX7 en ben daar heel tevreden over.
Tot nog toe heb ik nooit meer dan 6 kanalen nodig gehad maar voor mijn komende project heb ik 7 kanalen nodig dus ben ik wel blij dat ik dat extra kanaal heb anders had ik na een jaar al een probleem gehad.

Qua snelheid den ik dat je als je op wedstrijd nivo vliegt je hier wellicht iets van merkt. En houd er rekening mee dat die €55 toch ongeveer 20% extra is op de standaard DX7.

Verder qua instellen zender. Ja je hebt gelijk.
Ik kan dat echter niet. Als ik die mogelijkheden heb dan wil ik ook kijken wat het effect is van een andere throttle curve etc. Ik ben weken bezig geweest met het klooien met diverse instellingen. Als het vliegen een dag minder ging dan gelijk prullen aan de instellingen en dan ging het beter. Een dag later weer terug de andere kant op en ging het ook weer beter.
Ik had beter van de instellingen af kunnen blijven en met ingestelde settings door oefenen dat had ik waarschijnlijk nu beter gevlogen. ;)
Ik weet nu wel hoe mijn zender werkt:rolleyes:

Groeten, Wilbert.
PS je hebt een PB

Maarrrr, hoe zit het eigenlijk met de batterijen van de zender opladen?
Ik heb dat net geprobeerd via het charge-plugje opzij in de zender.
Heb de standaard bijgeleverde adaptor (waarmee je ook de lipo oplaadt)
gebruikt en dat werkt niet.Maar ook met andere adaptors geen succes.
In de handleiding van de zender staat dat je hiervoor een apparte e-sky adaptor moet kopen.
Dat lijkt mij flauwekul, iedere 12 volt adaptor met bijv. 600mAh laadstroom zou oke moeten zijn.
Hoe dan ook, ik meet met mijn voltmetertje helemaal niks.
Is er nou iets mis met mijn zender of hoort dit zo?
Ik baal er wel van dat ik nou steeds 8 batterijen moet opladen.
Dus...mijnheer Hensbergen, hier ook al aan gedacht voor als je op vakantie bent? Of een pedaalemmerzak met penlites mee.;)

Groet Cas

Ik heb vorrige week toch de DX6i besteld bij heliguy. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen, dus dat was een leuke prijs.
Ik kreeg ook een nieuwe adapter voor nederlands gebruik, kosteloos.

Ik heb nu alle spullen die ik denk nodig te hebben, en binnenkort heb ik vakantie, en kan ik me uitleven.

Ik zal ook filmpjes maken, die zet ik dan waarschijnlijk wel op youtube, en zet ik hier ook een linkje neer.

Kwa batterijen, ik heb gelezen, gebruik nooit de oplaad functie van de zender. Er zijn veel gevallen dat de batterijen overladen worden, en je zender beschadigen.
Het beste is gewoon (zoals ik heb gedaan) een powerbank setje te kopen, 4 AA's met lader. Zeer veilig.

Back