belt cp

Ik wil niet eigenwijs overkomen (ben ik toch wel) maar daarom kun je dus de belt-cp niet met de falcon vergelijken..
Je kunt een t-rex ook niet met een belt-cp vergelijken.
De esky's is meer een tegenhanger van de walkera lijn.

Over de kwaliteit van de falcon weet ik niet veel maar de klasse ligt dichter bij de T-rex en KDS/GL dus is de prijs daarna.

Ik blijf bij mijn advies.
Gebruik woodies tot je stabiel kunt hooveren. Als je dat redelijk kunt probeer dan eens te vliegen met andere bladen...

Benno

@Plantjes: Ik heb ook niet veel ervaring met de walkera-lijn...alleen dat ik het wat zenuwachtige helietjes vindt....:)
Maar idd...als je de heli wat makkelijker in de lucht kunt houden....gebruik dan eens carbon blades...en voel het verschil ;)

@JaapJan: Als je voor de belt ook 315 bladen gebruikt dan zijn ze zowieso uitwisselbaar met de falcon, omdat die standaard ook met 315 geleverd wordt. echter heb je op de falcon nog net even genoeg ruimte (bij de staartrotor) om er ook 325 bladen op te kunnen zetten. Dat hoeft niet maar het is zo hoe groter de rotordiameter des te stabieler vliegt hij. Maargoed, het moet wel kunnen op de belt dat je dan niet met de hoofdrotot je staartrotor in de weg zit...dat vliegt niet heel fijn ;)
De grootste lipo in m'n falcon is een 3s 1600mA en groter gaat niet echt lukken vanwege het gewicht en de lengte van de lipo. Met die 1600mA heb ik de heli prima in balans zonder toevoeging van gewicht of componenten te moeten verplaatsen.
Overigens is dat lipootje een wereld van verschil met de 6s 5000mA 'baksteen' die ik in m'n T600 heb zitten ;)

Hi Plantjes, thnx voor je advies! Ik hou het voorlopig mij woodies... 3D vliegen zit er voorlopig ook niet voor mij in. Waar ik vandaag wel achter ben gekomen is dat de lipo van de Belt aardig los zit. Dus mn zwaartepunt kan verschillen als ik vlieg... niet heel verstandig... iemand nog meer ervaring hiermee?

Ga binnenkort wel de tail vervangen voor carbon, omdat ik het gewoon mooier vind ;)

Hi Plantjes, thnx voor je advies! Ik hou het voorlopig mij woodies... 3D vliegen zit er voorlopig ook niet voor mij in. Waar ik vandaag wel achter ben gekomen is dat de lipo van de Belt aardig los zit. Dus mn zwaartepunt kan verschillen als ik vlieg... niet heel verstandig... iemand nog meer ervaring hiermee?

Ga binnenkort wel de tail vervangen voor carbon, omdat ik het gewoon mooier vind ;)

Klitteband onder de lipo plakken,
en dan zo een klitteband ding waar het op blijft plakken op je heli doen:eek:

Merry x mas:xmas:

Ja losse accu's is altijd een probleem..
IK gebruikte (en nu nog steeds) de 2200mah 3s accu''s
Op de king2 kun je eigenlijk max 20C gebruiken anders wordt die te dik (varieerd nog wel een beetje per merk) op de Belt kun je rustig (beter) 25C met 35C of meer burst gebruiken. De lengte van de accu's is geen probleem en het extra gewicht is zeker niet erg (zou nog iets meer mogen zijn voor het COG) Ik stak de accu's altijd met de draden eerst onder in en dan door de gaten links of rechts er weer door. Daardoor zaken de accu's vanzelf een beetje vast. Sommige gebruiken een elastiekje die je dubbel slaat om de accu en de onderkant van de accu bak. Klitterband kan ook heel goed maar laat vaak snel los aan de onderkant
100_3768.jpg

100_3766.jpg

Dit zijn 2 foto's waarop op (heel slecht) mijn zwarte himodel 2150 accu in de belt-cp zit en dat de draden aan de zijkant uitsteken. het uitsteken van de draden is niet mooi maar wel prakties want dan kun je de heli aan/uit zetten als de canopee al geplaatst is.

100_3769.jpg

En hier mijn belt met de enige CF bladen die ik er 5 minuten op heb gehad..
Pijnlijk maar gelukkig heeft hij nog wel gevlogen daar na...
beltindelucht1.jpg

succes
Benno

Hi... ok dus een bekend punt de losse lipo. Die oplossing met klitteband klinkt ook wel ok. Ik heb zelf ook de 2200mah is wat zwaarder ja, en die wil ik juist goed vast hebben... mocht ik met een beter idee komen laat ik dat weten.

Nou ik heb een idee gevonden op de losse lipo. Knip een bierfiltje in rechthoekige stukken en plak die op elkaar. Schuif minimaal 3 op elkaar gelijmde stukken onder de accu, schuif die strak naar achter. En je lipo zit vast. Althans ging bij mij goed.

Back