Ben Buckle Falcon met zelfbouw motor

Raam uitgesneden , hierop lijm ik nog een frame met een iets grotere opening van 0,4 triplex zodat ik op het randje het raampje kan lijmen
F078.JPG

Wordt vervolgd , groeten Jef :cool:

Extra frame van 0,4 mm triplex erop gelijmd en het venster uitgesneden en eens gepast maar nog niet vastgelijmd , komt pas na het bekleden , ook het begin gemaakt van de beplanking van de rompneus
F079.JPG

Samen op de foto met mijne trouwe vriend , de "Jules"
F083.JPG

Sfeerbeeldje
F080.JPG

Groeten Jef :cool: wordt vervolgd

Ziet er weer bijzonder netjes uit. Mooi ook, die v-stelling uit de oude doos. Uiteraard blijf ik het volgen.

Freek

• Like
Reactions: jef
Nu ik ook nog bezig ben met de gietstukken voor de Nova 1 gaat de bouw van de Falcon wat trager , ondertussen wel beide zijkanten beplankt en grof geschuurd .

001.JPG

002.JPG

Groeten , wordt vervolgd , Jef :cool:

Hoi Jef, wat een ontzettend leuk project heb je hier. Heb je toevallig al wat kunnen doen na je laatste update? Ik zal een abonnement nemen zodat ik er van op de hoogte blijf.

Veel succes en plezier!

Hoi Jef, wat een ontzettend leuk project heb je hier. Heb je toevallig al wat kunnen doen na je laatste update? Ik zal een abonnement nemen zodat ik er van op de hoogte blijf.

Veel succes en plezier!

Bedankt Zeiler , voorlopig ligt de bouw even stil , eerst wil ik nog enkele motoren afwerken en de Westerly 1.2 vliegklaar krijgen

Groeten Jef

2018 Aan iedereen de beste wensen , wat vliegt de tijd , het is alweer meer dan 2 jaar geleden dat ik nog iets aan de Falcon heb gedaan :oops:
Eén van mijn "goede voornemens" is mijn lopende projecten eerst af te werken , ga ik al werk genoeg mee hebben :confused:o_O
Daarom vandaag 1 jan. aan het stabilo begonnen , voor de aanvalsboord (noemt dit bij het stabilo ook zo ?) heb ik de gemakkelijke weg gekozen :rolleyes: (prefab) , scheelt weer in het schuren :)
Uitgetekend op het plastiek van de bouwplank , blijft het plan mooi en heel , de hoofdlijnen zijn uitgezet .
F090.JPG

Beplanking passend maken , aftekenen en snijden
F091.JPG

Met capstrips
F092.JPG

Achterlijst en ribben rechts al klaar
F093.JPG

Groeten Jef

Ondertussen niet stilgezeten en ook aan het kielvlak begonnen
F095.JPG

Volgens plan zat er geen beplanking en capstrips op , maar ik kon het niet laten :D
F098.JPG

Stabilo en kielvlak al redelijk ver gevorderd , nog verder schuren en vooraan de overgang van het ronde plaatje naar de hoek afwerken
F099.JPG

Het begin van het hoogteroer , stalen U verzonken in het hout en verlijmd met 30 min z-poxy
F100.JPG

Groeten Jef

• Like
Reactions: Gea
De roerverbinding versterkt met glasdoek en epoxy
F104.JPG

Stabilo en kielvlak verlijmd , waar die oude accu"s al niet goed voor zijn :D
F105.JPG

De weegschaal er eens bij genomen :rolleyes: vleugel links 387 gr. en rechts 388 gr. , slechts 1 gr. verschil :D
samen dus 775 gr. in zijn blootje , voor 2,4 m span valt dat goe mee denk ik
F108.JPG

F109.JPG

Romp met 2 servo's 641 gr.
F107.JPG

Groeten Jef

Begonnen aan de 'vin' van het staartwieltje , stukken uitgesneden piano draad geplooid en wielstop erop gesoldeerd , in de vin lijm ik aan weerskanten messing buisjes waar de pianodraad stukjes inschuiven met het wiel ertussen
F113.JPG

Opbouw van de vin
F114.JPG

Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Back