jef
PH-SAM
Bij het monteren van krukaslager en krukas kwam ik tot de conclusie dat het redelijk stroef draaide , nochtans had ik alles in dezelfde opstelling gedraaid. Waarschijnlijk zal de bronzen lagerbus en de kogellager dan toch niet 100% in lijn liggen , daarom heb ik juist achter de passing van de kogellager de krukas over een afstand van 15 mm een tiende afgedraaid en toen ging het al veel soepeler , minder contactoppervlak. Vooraan blijft er nog altijd 15 mm lagering in de bronzen bus over , dat moet zeker genoeg zijn.
Afdraaien krukas met gebruik van een spantang i.p.v. in de drieklauw , is nauwkeuriger
Schuine kant gefreesd in het carter/bus zodat er door de lager ook olie in de bus kan komen
Carter opwarmen op de Aladin
En dan valt het lager er vanzelf in
Daarna ben ik aan de propmeenemer begonnen , voor de afronding heb ik van een toolbit een radiusbeiteltje geslepen
Conisch uitgedraaid , beitel aangepast , vooraan slanker geslepen
Eens passen en goed bevonden
Omdraaien , vlakken , kamertje 0,5 mm diep draaien
Kartelen
Ben tevreden
Volgende is de proprondel en propmoer , Groeten Jef
Afdraaien krukas met gebruik van een spantang i.p.v. in de drieklauw , is nauwkeuriger
Schuine kant gefreesd in het carter/bus zodat er door de lager ook olie in de bus kan komen
Carter opwarmen op de Aladin
En dan valt het lager er vanzelf in
Daarna ben ik aan de propmeenemer begonnen , voor de afronding heb ik van een toolbit een radiusbeiteltje geslepen
Conisch uitgedraaid , beitel aangepast , vooraan slanker geslepen
Eens passen en goed bevonden
Omdraaien , vlakken , kamertje 0,5 mm diep draaien
Kartelen
Ben tevreden

Volgende is de proprondel en propmoer , Groeten Jef

Laatst bewerkt: