Ben ik te voorbarig ?

Hey,

ik heb sinds een maand of zo een Belt CP V2.

Nu heb ik na een vijftal pogingen = crashes de heli te koop gezet.

Ik begin me nu toch af te vragen of dat wel de goeie zet is.
Ben ik te voorbarig, heb ik geen geduld?
Want tenslotte wil ik het echt wel eens kunnen.

Nu, stel nu dat ik toch echt wil voortvliegen met een CP, is die E-Sky dan echt wel een goeie keuze ? Want ik lees toch veel verschillende meningen, dat E-Sky brol is enzovoort, het is natuurlijk ook geen duur toestel en ik kan er ook geen honderden euros aan geven,gewoon omdat het budget te klein is.

Voorts heb ik voldoende ervaring met Coax.
Met de CP V2 probeerde ik op een baskettplein, ik geraak wel de lucht in en probeer te hooveren maar het probleem is dat die automatisch wel de één of de andere kant opgaat. Met het gevolg dat ik altijd in de zijkanten van het plein beland.

Ik ben zowat aan het rondkijken ook naar de verschillende soorten heli's, je hebt BIG LAMA, LAMA 400D maar dat lijkt me dan weer te makkelijk.
Wat me zeker ook aanspreekt en wat eventueel nog te doen zou zijn in het budget (mits veel zagen aan de vrouw) dat is de KDS450S met 3D Flymentor.

Wat denken jullie van mijn verhaal ?

Mvg,

RSSD

(mits veel zagen aan de vrouw)

Wanneer wordt het uit gezonden ?
HELP MIJN MAN HEEFT EEN HOBBY:murder:
Kijk maar uit als ze daar achter komt als dat dat programma ook nog bestaat
Dan kon je wel eens het HAASJE zijn hoor
mvg
Frederik:D :D :D

Ik denk dat je te voorbarig bent en meer geduld moet hebben. Heli vliegen is zeker in het begin niet makkelijk en is een kwestie van geduld en doorzetten.

Verder doe je er denk ik verstandig aan om hulp te zoeken bij iemand die je op weg helpt, soms zijn het maar kleine aanpassingen aan de heli of aanwijzingen die een hoop frustratie weg nemen.

Heli vliegen is echt onder de knie te krijgen maar is (soms) een erg lange weg. Het vliegen met een heli is hetzelfde als fietsen, heb je het door dan verleer je het nooit meer!! Ik kan het zeggen want ik ben er ruim 20 jaar uit geweest en vloog na 20 jaar zo met een Trex 450 weg. Oke geen stunten maar hoveren was geen probleem.

Veel succes en de aanhouder wint!

Wat John zegt klopt.
Je zal er veel tijd en geduld in moeten stoppen om de kleine stuurcorrecties (vergelijkbaar met leren fietsen) automatisch te leren maken.
Het driften naar links rechts voren achter zal je moeten tegensturen met iedere helikopter.
In het begin zal je voornamelijk teveel corrigeren, waardoor je heel erg veel staat te sturen.
Je moet dan ook heel klein beginnen en proberen de heli in een klein vak te houden.
(zoek eens op google naar "Rad's school of flight" voor oefeningen)
Als je er genoeg tijd in stopt om de heli technisch goed af te stellen en je oefeningen te doen, dan zal het vanzelf gaan lukken.

Grt,
Eric

Ik ben nu een half jaar aan het oefenen, en dit had ik dus never in een maand voor elkaar gekregen.

Ik ben begonnen met een FP, ik vond na zo´n crash de reparatie tijd en kosten een stuk beter te pruimen. Ik heb zelf prima ervaringen met de Belt Cp V2 gehad. Elke heli moet goed zijn afgesteld, anders vliegt het gewoon als een drol.

Ook het leren afstellen en het door hebben van wat de aftelling doet is niet in een maandje gedaan zou ik bijna zeggen.

RC heli is moeilijk, wellicht het moeilijkste wat ik ooit heb geleerd op lopen, fieten en praten-schrijven na.

Ik heb zelf geen SIM ervaring, er zijn heel veel piloten die via de simulator veel bereiken.

Geef nog niet op, zoek een andere leer strategy.

Bedankt voor de reacties alvast.
Het is dus perfect te doen met een CP V2 ?

Ik heb contact met iemand uit Gistel en die zou hem wel eens willen bekijken.
Blijkt dat die in een vliegclub zit te Leffinge, ik zal dan toch best eens een bezoekje brengen hé.

De onderdelen zijn intussen alweer besteld. Binnen een paar dagen kan ik terug aan de slag.

Ik heb ondertussen ook Phoenix op de pc dankzij het forum.
Ik ga zeker en vast ook die "Rad's school of flight" eens bekijken...

Een goede sim is zeker zijn geld waard!! Ik vlieg regelmatig met een sim (phoenix).Oke, het vliegen met een echte rc heli is echt anders dan op de sim maar vooral aanvliegen vanuit verschillende hoeken zodat je vertrouwd raakt met het aanzicht en de te nemen stuurcorrecties schelen mij een hoop geld :-).

Ik weet dat de meningen over een sim verschillend zijn maar ik zou niet meer zonder kunnen. ook nieuwe dingen kan je n.l. ook eerst op de sim uitproberen.

Een halfuurtje geleden de heli hersteld.

Ik heb er nu de eerste vlucht opzitten ZONDER CRASH !!!

Weliswaar zo goed als altijd aan de grond gebleven, beetje de bewegingen bestudeerd,de hendels onder de knie krijgen, ik sta er versteld van hoe gevoelig die hendels zijn hoor, ge moogt daar haast nie aankomen om hem te laten draaien enzovoorts...

Ik denk dat de beslissing gemaakt is, ik moet en ik zal het onder de knie krijgen :banana:

Goed nieuws
Je kan natuurlijk alsnog beginnen met simmen, volgens mij is deze kabel geschikt voor jouw zender:
USB Simulator Cable - 11.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen

Met een gratis sim zoals FMS en andere, kan je kijken of je het simmen wat vind, en daarna overstappen op een goede sim, waarin je echt kan leren vliegen!

Ik heb reeds een een gewoon kabeltje van E-Sky.
Het probleem is dat die haast met geen enkel prog gaat.
Nu Phoenix ook al niet.

Voor phoenix moet je een dongel hebben en hier is ook weer een verloop stekker voor esky aan te koppelen.

TX van esky is niet ideal om mee te beginnen. Niet programmeerbaar dus ook niet mindergevoelig te maken. Je eerst volgende inverstering wordt een zender set die je in de komende jaren met vele helis nog kan gebruiken. Gulden middenweg is bijv een dx6i.

Om te leren vind ik 450's al aan de kleine kant, dus mocht je het nog steeds wel leuk vinden dan is het misschien wel een idee om naar wat groters te kijken. De kleinere heli's zijn door hun formaat gewoon een stuk instabieler.

Ben het met Laurens eens, ikzelf ben ook met een 450 begonnen maar dit is echt een felle dondersteen. Ik denk zelf dat een 500- maat beter is. Maar ja hoe groter hoe meer ping ping!

Ikzelf heb ook een 600 en het is werkelijk een wereld van verschil in stabiliteit maar je ook weer stukken beter.

Ben het met Laurens eens, ikzelf ben ook met een 450 begonnen maar dit is echt een felle dondersteen. Ik denk zelf dat een 500- maat beter is. Maar ja hoe groter hoe meer ping ping!

Ikzelf heb ook een 600 en het is werkelijk een wereld van verschil in stabiliteit maar je ook weer stukken beter.

Zoveel ken ik er niet van hoor

Dat zijn dan die T-Rex-en waarschijnlijk ?
Of bestaan er goedkoper modellen ?

Ja, veel te voorbarig ;)

Bekijk mijn topic maar eens.. onder de noemer gedeelde smart.... haha

Ik heb nu ongeveer 10 accu's leeg gevlogen/gecrashed en het lukt me nu pas om een klein beetje te hooveren.... gewoon een kwestie van doorzetten en de schade zien te beperken.

Succes en vooral doorgaan he!!!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, veel te voorbarig ;)

Bekijk mijn topic maar eens.. onder de noemer gedeelde smart.... haha

Ik heb nu ongeveer 10 accu's leeg gevlogen/gecrashed en het lukt me nu pas om een klein beetje te hooveren.... gewoon een kwestie van doorzetten en de schade zien te beperken.

Succes en vooral doorgaan he!!!!!!

Thx, zal ik zeker doen.

Nu, mijn laatste vlucht ging al veel beter, ik heb al een beetje kunnen hooveren.
Uiteindelijk gecrashed omdat mijn neus te diep ging, het trainingsstel bleef haperen en is er afgeschoten met alle gevolgen van dien.
Enfin, weer een bestellingske gedaan, subiet kan ik de heli vanbuiten om te herstellen ;)

Ik hoop dat ik gauw bij die vliegclub geraak zodat de heli wat deftig afgesteld geraakt, ik heb zelf al een beetje geprobeerd en ik merk toch een aanzienlijke verbetering.

Er is ondertussen ook een swash leveller en een pitch gauge op komst.

Greets,

RSSD

Laatst bewerkt door een moderator:
Back