---Benelux Aerial Race Tournament 2015---

Misschien weten jullie dit, ik heb die nieuwe Nexwave 5.8 GHz race module voor mijn Dominator, nou kan er ook op race band gevlogen worden met als frequenties 5658 en bijvoorbeeld 5695 maar hoe kan ik dat eventueel instellen op mijn immersionrc 600mw ? Of moet daar weer een aparte tx voor zijn ?
Dat kan niet. De IRC werkt met 7 vaste kanalen op band 1.
Wanneer jij de Nexwave op band 1 zet, kun je de IRC ontvangen.
Band 2 en 3 zijn voor Boscam bedoeld en de Raceband is nu volgens mij ook in de Vortex verwerkt?

Laatst bewerkt:
Kan het niet los laten, als ik met mijn Boscam TS832 mee vlieg dan kan ik de volgende IRC Freqentie's namelijk gebruiken en instellen
5740,5760,5780,5800,5820,5840,5860,5880, dan kan ik toch nooit de andere storen omdat ik ook op die band zit?

Kan het niet los laten, als ik met mijn Boscam TS832 mee vlieg dan kan ik de volgende IRC Freqentie's namelijk gebruiken en instellen
5740,5760,5780,5800,5820,5840,5860,5880, dan kan ik toch nooit de andere storen omdat ik ook op die band zit?
Gaat er om dat jij veel breder zend. Dus ook invloed hebt op de andere frequenties. Boscam is niet zo precies.

Ik heb er totaal geen verstand van, maar kan het niet zo zijn dat het bereik op die specifieke frequenties wat breder is?
Wanneer ze met allemaal IRC gaan vliegen, gaat dat ook tot maximaal 4 personen. Twee frequenties op 1 band naast elkaar gaat soms ook niet goed. Altijd één er tussen laten.

EDIT: wat Fint zegt dus ;)

Ik heb een keer een boscam op 3m afstand naast me gehad (was iemand vergeten uit te zetten) bereik was overduidelijk verslechterd maar nog steeds vliegbaar tot op een metertje of 100.

Voor de rest hebben we hier wel eens met 3 man gevlogen waarvan 2 op IRC (kan 1 en 7) en een boscam (kanaal onbekend) ging prima, maar niet optimaal.

Ik ben het wel eens met Roni, gewoon alleen IRC, heb je de minste kans op een boscam die overal overheen schreeuwt.
Ja dat is heel onvoorspelbaar met Boscam. We hebben gezien dat als iemand dichtbij crasht en de andere 100 meter verder is dat die complete uitvallen heeft. Zo zijn er meer van die scenarios.
Als je vaste groep hebt wat vliegt ben je op elkaar afgestemd qua kanalen. Hier moet je flexibel zijn en van kanaal kunnen switchen zonder gevolgen.
Jij vliegt met je maatjes op een onbekende kanaal prima, maar moet je dat kanaal wisselen ineens hier kan het zijn dat je weer iedereen stoort.

Misschien weten jullie dit, ik heb die nieuwe Nexwave 5.8 GHz race module voor mijn Dominator, nou kan er ook op race band gevlogen worden met als frequenties 5658 en bijvoorbeeld 5695 maar hoe kan ik dat eventueel instellen op mijn immersionrc 600mw ? Of moet daar weer een aparte tx voor zijn ?
Je moet ook een nieuwe vtx daarvoor hebben.

Ja dat is heel onvoorspelbaar met Boscam. We hebben gezien dat als iemand dichtbij crasht en de andere 100 meter verder is dat die complete uitvallen heeft. Zo zijn er meer van die scenarios.
Als je vaste groep hebt wat vliegt ben je op elkaar afgestemd qua kanalen. Hier moet je flexibel zijn en van kanaal kunnen switchen zonder gevolgen.
Jij vliegt met je maatjes op een onbekende kanaal prima, maar moet je dat kanaal wisselen ineens hier kan het zijn dat je weer iedereen stoort.

Je moet ook een nieuwe vtx daarvoor hebben.
Ja, zodra nòg iemand met een boscam de zender aan deed had ik op mijn immersion na 50 meter al niks meer.

Met maar 1 boscam er bij en wat proberen lukt het wel, daarom sluit ik me aan bij Ron, gewoon de standaard 4 kanalen van de IRC band en je bent klaar. Geen gezeik.

Hopen dat Blackout eens pbd's gaat leveren kan ik misschien met me nieuwe Setup knalle daarbinnen hahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegt iedereen op 2204 motoren voor de wedstrijden in 250 klasse? Wat zijn de eisen? 2208 zie je nu ook opkomen.

Laatst bewerkt:
vindt ze zelf tezwaar voor een miniH
voor acro Vliegen heel erg geschikt .. maar vlieg zelf liefste laag en snel
en dan vindt ik ze weer ongeschikt

tja moeilijk uit teleggen .. moet je voelen
maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur van zijn setup

Back