P
peytr
Guest
Een lichte zwever is gevoelig voor wind en het steekt wat lastiger van de ene naar de andere bel. ik zou niet onder de 2 kilo willen komen met een 3 meter zwever. Of je moet echt alleen met heel weinig wind willen vliegen. Nu, je zal dit ook op de club wel gezien hebben. Als je twijfelt, mag je mijn 2.6kilo 3.3mtr zwever wel eens een keertje sturen. (als je hoogteroer op de linkerknuppel zit)
Ja, ik weet het. Alleen wat ik schreef over de kisten van Drela is toch een ander verhaal en de resultaten die ik met armzalige derivaten van zijn kisten heb zijn geweldig. Een lichte kist hoeft geen zwabberbak te zijn, mits de vleugel daar op ontworpen is. Ik houd het targetgewicht op 2 kg. Zo houd ik nog wat over om te rommelen.
Peytr: welke tape zou jij gebruiken? (even voorop gesteld dat je toch niet de oplossing van jeroen zou toepassen)
Ik weet nog niet. De oplossing van Jeroen en aanverwanten gaat toch niet helemaal in mijn bouwsel passen (alle ribben liggen klaar enzo). Ik denk aan een of andere lijmvrije polyesterfolie, die ik dan zelf vastlijm. Maar da's een idee: de uitwerking ontbreekt nog en polyster is bijna niet te verlijmen........