Bestaan er 1:8 elektro onroads?

• Topicstarter Topicstarter Endeavour
  • Startdatum Startdatum
Dus:

- MACH ZAC. Wat is dat? Zomeravondcompetitie? Hoeveel mensen gemiddeld? Hoeveel wedstrijden? Lidmaatschap van Mach verplicht? (ik ben niet zo'n clubman). Welke klassen? Indoor of outdoor? Gelijk met andere klassen, zols TC en brandstof? (liever geen herrie en stank..)
Met normaal weer, zonder 90% regen verwachting ;) 6-9 rijders in de pro10 10.5t klasse op het buiten circuit , wordt 's avonds gereden dus alleen electro. Is een open klasse dus geen lidmaatschap noodzakelijk. Toch zou ik je adviseren lid te worden van een club. In club verband rijden en trainen is leuker ook al denk je nu van niet

- NK. 6 Wedstrijden. Licentie verplicht? Lidmaatschap van een club verplicht? Wat ik zie is tussen 5 en 10 mensen. Dasnieveul...:(
Kijk even naar de andere klassen tijdens het NK; Toerwagen modified 5-10 rijders, toerwagen 13.5t ca 15-20? Is dus ook niet erg veel maar de wedstrijden zijn wel erg leuk. Voor overige info kijk even in het NK draadje hier op dit forum of op de nomac website

- Benelux+ race. Elk jaar één race met Beneluxrijders? Hoeveel rijders gemiddeld? Welke klassen?
Er zijn twee klassen. Pro10 modified en 10.5t klasse
Dit jaar:
Modified, 18 inschrijvingen
pro10 stock 10.5t, 13 inschrijvingen

- RC Lemans. 6 Wedstrijden in Velp, Oberhausen, Bad Breisig, Heemstede, Rucphen en Apeldoorn. Hoeveel rijders gemiddeld? Welke klassen? Ook indoor? Gelijk met andere klassen, zoals TC en brandstof?
Afhankelijk van het circuit en data, ca. 18 tot 25 pro10 rijders , klassen zijn flexibel ingericht. Naast modified kun je bijvoorbeeld ook 10.5t rijden als daar genoeg rijders voor zijn. Worden allemaal buiten op 1/8 circuits gereden

- EPS. Waarschijnlijk 5 races. In Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK en Zweden. In ieder geval pancar 1/12. Pancar 1/10 bij voldoende belangstelling. Indoor en/of outdoor? Gelijk met andere klassen zoals TC en brandstof?
EPS is binnen op tapijt met pancars...EPS = European Pancar series. Dus geen TC of nitro. Tijdens de EPS op de mach indoor waren er geloof ik ca. 13-15 rijders in de 200mm pancar klasse maar helemaal zeker ben ik er niet van...er was in ieder geval een A en B finale. Hoeveel rijders er in andere landen waren weet ik niet.

Dat is het zo'n beetje?
Nee, er is nog de MAsters of Foam..vorig jaar in Shermbeck...ca. 30 rijders in de 200mm pancar klasse.
Er is ook nog de Paasrace op de MACH. Tijdens deze race waren er 8 rijders in de pro10 klasse, in vergelijking waren er 9 rijders in de TC super stock en 18 rijders in de TC 13.5t stock klasse. Kwa rijders aantallen valt het wel mee dus

Als er een wedstrijd gaande is hou dan rekening mee dat je een heel weekend onder de pannen bent. De wedstrijden (behalve de Mach ZAC) zijn meestal op zondag waarbij je de hele zaterdag hebt om het circuit te verkennen of nog wat zaken te testen samen met je mede rijders. In groepsverband is het super gezellig. Vaak zijn er ook rijders die al op vrijdag komen. De wedstrijden lijkt allemaal niet veel maar geloof me dat je een heel druk schema hebt als je dit allemaal wilt rijden en ook nog een prive leven erop na wilt houden ;)

Voor de duidelijkheid. Als ik kies voor Pro10 dan is het niet dat ik al deze wedstrijden zou moeten rijden. Het gaat me in deze fase erom dat ik een beeld krijg over de stand van zaken m.b.t. deze klasse. Het gaat me om BOB. Dat is Beeldvorming, Oordeelsvorming en Besluitvorming.
Geef eens aan waar je woont? Dat geeft al een aardig beeld of het voor jou een goede optie is.

Nog ideeën over welke auto? Ik neig naar Corally 10SL. Waarom ver zoeken wat je dichtbij kunt krijgen. De auto is volgens mij goed. Alles is gemakkelijk en snel te krijgen.
De Corally 10SL is een uitstekende auto.

Indoor is 200 mm en outdoor is 235 mm?
Hoe werkt dat als je indoor en outdoor rijdt? Moet je dan twee auto's hebben?
Met de corally 10SL hoef je alleen de achteras en achterhubs te wisselen om de auto van 200 naar 235mm te maken en vice versa. Je kunt buiten ook gewoon met 200mm rijden, niemand verplicht je om 235mm te rijden. Het regelement is van 200mm tot 250mm. Voor binnen wordt er 200mm gereden omdat de circuits klein zijn en je met 235mm niet goed uitkomt. Ik heb daar een 2de auto voor omdat ik mijn 235mm auto niet naar 200mm kan ombouwen...
Je hebt het over "het buitenseizoen". Wat is "het buitenseizoen"?
Buitenseizoen is wanneer iedereen buiten rijd...;).

Hoewel ik er nog niet uit ben moet ik zeggen dat de klasse me bijzonder aanspreekt. Zeker nu ik weet dat er toch behoorlijk wat te rijden valt.
Een punt is wel dat ik eerst wat andere rc-spulletjes moet verpatsen (touringcarspul) voordat ik serieus "investeer" in de pro10. Het geld groeit namelijk niet op mijn rug........;)

Bedankt voor je inbreng zover.

...

edit:
joost was me net even voor
[mod]Maar je hebt er wel weer input aan gegeven Alexander ;) (greets Joost)[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Pro10

Bedankt voor je inbreng.
In begin er steeds meer zin in te krijgen. Moet misschien maar gaan inkopen en voorbereiden voor het seizoen 2012. Heb ik nog even tijd.
Probleem: ik moet mijn touringcarhandel kwijt.

- MACH ZAC = Zaterdag Avond Competitie. De clubcompetitie van de MACH die 6 races telt die elk op een zaterdagavond gereden worden. Deze races zijn "open" en je hoeft dus niet persé lid te zijn om mee te rijden.

- NK = 6 races door het hele land, idd nu nog ergens tussen de 5 en 10 rijders. Elke NK klasse heeft helaas last van lage rijdersaantallen maar iedere rijder die erbij komt is er één toch. (het glas is niet half leeg maar half vol ;)). Voor licenties enzo, kijken op de NOMAC site.

- Benelux+ race was dit jaar één race ja maar dat was om te kijken of het een succes was. Dat was het dus volgend jaar iig weer een maar de plannen om het uit te breiden naar een Benelux+ serie zijn er en dan ga je over meerdere races praten in Be, NL, Lux, DE en Frankrijk wellicht.

- RCLeMans = 6 races, voor verdere info kan je beter naar de site gaan van RcLeMans. (weet ik niet uit mijn hoofd maar dat weten andere wel...)

Heel leuk dat je BOB geleerd hebt in een opleiding maar volgens mij gaat het erom hoe graag je iets wil rijden. Als je écht graag Pro10 wil rijden dan ga je dat doen, ook al is het met 10 rijders. Wij hebben gemiddeld meer LOL op races met elkaar dan grotere groepen mensen in andere klasses...

De Corally 10SL is gewoon een goede auto, niks meer en niks minder. Hij is in principe makkelijk om te bouwen naar 200mm maar het animo voor indoor WGT is klein. De meeste rijden dan 1/12 pancar indoor.

De meeste rijden 235mm buiten maar met een 200mm kan je ook meekomen op de buitenbanen. 235mm is net iets leuker rijden, da's de ervaring van mensen zelf...

Het buitenseizoen is het seizoen dat we buiten rijden, lijkt me niet moeilijk toch? De MACH heeft een outdoor seizoen en een indoor seizoen. Voor verdere info daarover, zie de MACH site.

Het geld groeit ons allemaal niet op de rug, daarom draait alles om keuzes maken. Ik denk dat Pro10 rijden een leuke en goede keuze is. Elk jaar komen er weer een paar rijders bij die enthausiast zijn dus het aantal stijgt. Je moet alleen niet verwachten dat je binnen een paar seizoenen ineens op 30+ rijders zit. Dat is een utopie. Dat werkte zo ook niet dat de 1/12 weer uit zijn coma kwam een aantal jaren geleden in nederland. Dat duurt even.

Nogmaals, als je het echt een gave klasse vind. Ga het rijden en leg even naast je neer dat er nog wat minder rijders zijn. Maar maak collega-rijders enthausiast over de klasse zodat we op die manier de klasse promoten en zo weer meer mensen krijgen. Dát is de manier namelijk om de klasse weer goed op de kaart te zetten...

Als op een club 3 mensen met een Pro10 de klasse rijden en er zijn er 10 die er een hebben staan die zeggen: "ik rij niet mee want er zijn te weinig rijders..."
Als al die 10 gewoon niet zouden zeggen wat ze zeggen maar de auto pakken en gaan rijden heb je ineens een rijdersveld van 13 man. Vicieuze cirkel? Ik denk het wel namelijk... Het is makkelijk om te zeggen, ik rij niet want er zijn te weinig mensen. Dan mis je A. heel veel lol en B. mooie races. Met 7 auto's op de baan is het echt al een leuke race en hoe meer erbij komt hoe leuker het wordt. Onthou dat even voordat je dingen gaat roepen als ik wil niet rijden omdat er weinig rijders zijn... ;)

...

edit:
Maar je hebt er wel weer input aan gegeven Alexander ;) (greets Joost)

Joost, kun je dit voortaan even als moderator aanpassing doen (met donker vlakje erachter etc?) Anders staat het wat vreemd en lijkt het net alsof ik een gespleten persoonlijkheid heb lol! :D

Pro10

Bedankt voor je inbreng.
In begin er steeds meer zin in te krijgen. Moet misschien maar gaan inkopen en voorbereiden voor het seizoen 2012. Heb ik nog even tijd.
Probleem: ik moet mijn touringcarhandel kwijt.

Ik woon in Maasbracht (Midden-Limburg).
Voor Nederlandse begrippen, waar het om de circuits gaat, een "uithoek".
Voor Duitsland en België natuurlijk niet.

...

edit:
Maar je hebt er wel weer input aan gegeven Alexander ;) (greets Joost)

Ja voor nederlandse begrippen is het een "uithoek". Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Je bent niet zo ver van Oberhausen waar een circuit bevind met een groot aantal fanatieke duitse pro10 rijders. Aantal van deze rijders rijden ook de RC-lemans series. Als je ergens pro10 kunt rijden en veel kunt leren is het daar wel :D.

ps:
Duitsland heeft een redelijk groot en hoog niveau pro10 kampioenschap op zowel club als nationaal niveau.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij met "de slager" bedoeld het engelse woord "butcher".
Ik bedoel met "slaughterer" iets totaal anders. Ik zou zeggen, zoek het maar een keer op en ontdek het wezenlijke verschil.

@de slager,ben je de zelfde persoon die dit topic heeft gestart???

niet dat het veel uitmaakt,maar toch?

Oberhause pro10 racing

Welke Oberhausen is het?
Duitsland
Oberhausen (Neuburg), een plaats in de Duitse deelstaat Beieren

Ja voor nederlandse begrippen is het een "uithoek". Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Je bent niet zo ver van Oberhausen waar een circuit bevind met een groot aantal fanatieke duitse pro10 rijders. Aantal van deze rijders rijden ook de RC-lemans series. Als je ergens pro10 kunt rijden en veel kunt leren is het daar wel :D.

ps:
Duitsland heeft een redelijk groot en hoog niveau pro10 kampioenschap op zowel club als nationaal niveau.

Ik woon in Maasbracht (Midden-Limburg).
Voor Nederlandse begrippen, waar het om de circuits gaat, een "uithoek".
Voor Duitsland en België natuurlijk niet.

Tja, ik zelf woon voor veel NK races en evt. RCLeMans races ook in een uithoek. Het zij zo, je moet er wat voor over hebben maar mijn nieuwe tentje is waterdicht en ligt goed dus... Ik ga, als ik kan, wel overal heen hoor...

We hebben nog een plekje voor je anders in de PPC toren hoor Alexander, kan je met de Pro10 op de grote luchtplaats een beetje knallen :D

leuk ! een schizofreen is nooit alleen :D

Als we kijken hoe het dit jaar gaat met onze pro10 mogen we niet klagen:celebrate:

Back