Dus:
- MACH ZAC. Wat is dat? Zomeravondcompetitie? Hoeveel mensen gemiddeld? Hoeveel wedstrijden? Lidmaatschap van Mach verplicht? (ik ben niet zo'n clubman). Welke klassen? Indoor of outdoor? Gelijk met andere klassen, zols TC en brandstof? (liever geen herrie en stank..)
Met normaal weer, zonder 90% regen verwachting6-9 rijders in de pro10 10.5t klasse op het buiten circuit , wordt 's avonds gereden dus alleen electro. Is een open klasse dus geen lidmaatschap noodzakelijk. Toch zou ik je adviseren lid te worden van een club. In club verband rijden en trainen is leuker ook al denk je nu van niet
- NK. 6 Wedstrijden. Licentie verplicht? Lidmaatschap van een club verplicht? Wat ik zie is tussen 5 en 10 mensen. Dasnieveul...
Kijk even naar de andere klassen tijdens het NK; Toerwagen modified 5-10 rijders, toerwagen 13.5t ca 15-20? Is dus ook niet erg veel maar de wedstrijden zijn wel erg leuk. Voor overige info kijk even in het NK draadje hier op dit forum of op de nomac website
- Benelux+ race. Elk jaar één race met Beneluxrijders? Hoeveel rijders gemiddeld? Welke klassen?
Er zijn twee klassen. Pro10 modified en 10.5t klasse
Dit jaar:
Modified, 18 inschrijvingen
pro10 stock 10.5t, 13 inschrijvingen
- RC Lemans. 6 Wedstrijden in Velp, Oberhausen, Bad Breisig, Heemstede, Rucphen en Apeldoorn. Hoeveel rijders gemiddeld? Welke klassen? Ook indoor? Gelijk met andere klassen, zoals TC en brandstof?
Afhankelijk van het circuit en data, ca. 18 tot 25 pro10 rijders , klassen zijn flexibel ingericht. Naast modified kun je bijvoorbeeld ook 10.5t rijden als daar genoeg rijders voor zijn. Worden allemaal buiten op 1/8 circuits gereden
- EPS. Waarschijnlijk 5 races. In Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK en Zweden. In ieder geval pancar 1/12. Pancar 1/10 bij voldoende belangstelling. Indoor en/of outdoor? Gelijk met andere klassen zoals TC en brandstof?
EPS is binnen op tapijt met pancars...EPS = European Pancar series. Dus geen TC of nitro. Tijdens de EPS op de mach indoor waren er geloof ik ca. 13-15 rijders in de 200mm pancar klasse maar helemaal zeker ben ik er niet van...er was in ieder geval een A en B finale. Hoeveel rijders er in andere landen waren weet ik niet.
Dat is het zo'n beetje?
Nee, er is nog de MAsters of Foam..vorig jaar in Shermbeck...ca. 30 rijders in de 200mm pancar klasse.
Er is ook nog de Paasrace op de MACH. Tijdens deze race waren er 8 rijders in de pro10 klasse, in vergelijking waren er 9 rijders in de TC super stock en 18 rijders in de TC 13.5t stock klasse. Kwa rijders aantallen valt het wel mee dus
Als er een wedstrijd gaande is hou dan rekening mee dat je een heel weekend onder de pannen bent. De wedstrijden (behalve de Mach ZAC) zijn meestal op zondag waarbij je de hele zaterdag hebt om het circuit te verkennen of nog wat zaken te testen samen met je mede rijders. In groepsverband is het super gezellig. Vaak zijn er ook rijders die al op vrijdag komen. De wedstrijden lijkt allemaal niet veel maar geloof me dat je een heel druk schema hebt als je dit allemaal wilt rijden en ook nog een prive leven erop na wilt houden
Voor de duidelijkheid. Als ik kies voor Pro10 dan is het niet dat ik al deze wedstrijden zou moeten rijden. Het gaat me in deze fase erom dat ik een beeld krijg over de stand van zaken m.b.t. deze klasse. Het gaat me om BOB. Dat is Beeldvorming, Oordeelsvorming en Besluitvorming.
Geef eens aan waar je woont? Dat geeft al een aardig beeld of het voor jou een goede optie is.
Nog ideeën over welke auto? Ik neig naar Corally 10SL. Waarom ver zoeken wat je dichtbij kunt krijgen. De auto is volgens mij goed. Alles is gemakkelijk en snel te krijgen.
De Corally 10SL is een uitstekende auto.
Indoor is 200 mm en outdoor is 235 mm?
Hoe werkt dat als je indoor en outdoor rijdt? Moet je dan twee auto's hebben?
Met de corally 10SL hoef je alleen de achteras en achterhubs te wisselen om de auto van 200 naar 235mm te maken en vice versa. Je kunt buiten ook gewoon met 200mm rijden, niemand verplicht je om 235mm te rijden. Het regelement is van 200mm tot 250mm. Voor binnen wordt er 200mm gereden omdat de circuits klein zijn en je met 235mm niet goed uitkomt. Ik heb daar een 2de auto voor omdat ik mijn 235mm auto niet naar 200mm kan ombouwen...
Je hebt het over "het buitenseizoen". Wat is "het buitenseizoen"?
Buitenseizoen is wanneer iedereen buiten rijd....
Hoewel ik er nog niet uit ben moet ik zeggen dat de klasse me bijzonder aanspreekt. Zeker nu ik weet dat er toch behoorlijk wat te rijden valt.
Een punt is wel dat ik eerst wat andere rc-spulletjes moet verpatsen (touringcarspul) voordat ik serieus "investeer" in de pro10. Het geld groeit namelijk niet op mijn rug........
Bedankt voor je inbreng zover.
...
edit:
joost was me net even voor
[mod]Maar je hebt er wel weer input aan gegeven Alexander

Laatst bewerkt door een moderator: