bestaat er zoiets als 'eenvoudige' heli's ?

zoals de topic titel al zegt...
bestaat er zoiets als 'eenvoudige' heli's ?
electro waar je geen bakken geld aan uitgeeft en niet extreem moeilijk om te leren (die nieuwe kyosho met 2 motoren bv ? )
iets wat ik miscchien wel kan leren uit ervaring met vliegtuigen en simulators...

Simpel antwoord NEEEE

Vergeet die verkoop praatjes er is geen heli die vanzelf vliegt.
Gewoon aan de kabel bij iemand met een normale heli. Kruis er onder en met vallen en opstaan leren vliegen.
Oke er is inmiddels electronica die je een eind help hier is ook een draadje over maar dan is je goedkoop zeker weg

Begin niet half maar goed met bijvoorbleeld een Raptor.
Ook electro vliegen is niet goedkoper. Ik ben nu zelf bezig met een Rebell ME (als het goed is heb ik deze week alles compleet) maar in totaal had ik ook makelijk een raptor kunnen kopen.
En nee een micro heli is leuk voor er bij maar niet gemakelijker dan een normale heli.

gr Remco

Heb ik ook een simpel antwoord: JAAAAA ;)

De Humblebee:
humblebee.jpg

Voor 30 Euro nieuw op marktplaats. Super makkelijk te vliegen: omhoog draaien en omlaag. Kan 15 meter hoog en een paar minuten vliegen.
Voor de rest heb je er helemaal geen moer aan en ben je er waarschijnlijk naar 10 minuten op uit gekeken.

Dat ding gaat niet recht omhoog hoor. En elke keer als je je gas aanpast draait i weer een andere kant op. En vlieg daarna die kant op. En ja ik heb er ervaring mee. Dacht dat is wat voor Darwin (mijn zoontje) maar nee het is niks.

gr Remco

remco, als je er een borstelloze motor inzet gaat ie wel recht omhoog :wink:
en dat wegdraaien kan je oplossen met een gy401 :D

Ja! niet mieten en knoop er dan maar meteen 3 kanalen bij, 3 servo's en een CP kop met bladen :D

Een Piccolo zit relatief envoudig inelkaar wat betreft mechanica en electra. Hij vliegt redelijk makkelijk vind ik. Ik ken geen andere heli's nog maar dit valt me erg mee. Nog niets echt stuk gevlogen (behalve stukje onderstel ;)) na enkele uurtjes in de kamer. Je kan er best mee beginnen, als je veel oefent op een sim. Kortom, hij is eenvoudig, makkelijk en niet heel erg duur. Tenzij je wilt dat hij goed vliegt als een grote, tja, dan moet je dat maar kopen.

oh oh... dit wordt weer een micro VS Big heli topic....
Laten we cooper eerst maar eens vragen wat in zijn ogen bakken met geld zijn. want zo'n micro is ook niet goedkoop en minstens net zo moeilijk te leren als een grote broer.

Satoer zei:
.... want zo'n micro is ook niet goedkoop en minstens net zo moeilijk te leren als een grote broer....

Als je gelijk alle tuningdelen ook koopt wel... begin je simpel met een Funpiccolo dan scheelt dat een stuk en is de electronica de voornaamste kostenpost.
Vliegen er mee is niet makkelijker maar als er iets fout gaat klik je het 99 van de 100 keer weer gewoon in elkaar, richt alles een beetje uit en vliegt verder. die ene keer dat er wel iets kapot gaat koste het ook geen bal vergeleken met een wat forsere heli.
Netto dus veel meer oefentijd dan met een grote heli en lagere kosten. Bij rondvliegen ga je merken dat een piccolo "op boomt" (achterover wil vallen zodra hij snelheid krijgt) wat het voornaamste verschil is tussen piccolo-achtigen en een grote heli. In de huiskamer is dat niet erg (mista het niet te erg tocht) maar in een hal erg vervelend en kan worden ondervangen door het middenstuk van de kop te verstijven maar als je daar eenmaal aan toe bent ben je al een stuk verder.....

dat opboomen zijn meerdere oplossingen voor om dat minder te maken, maar zoals arjen al aangeeft, tegen de tijd dat je circuits kan vliegen en dus al in alle orientaties kan hooveren ben je al een eindje verder.

2e voordeel van een micro is dat ze met een gewone 4 kanaals zender te "besturen" :wink: zijn, je hebt geen dure helizender nodig met heliprogramma.

allemaal een kwestie van overwegen wat je precies wilt.
"grote" heli vliegen vraagt ook meer tijd aan voorbereiding en controles ed na en voor de flights, puur omdat het anders gevaarlijk kan zijn.

Als je al een 4 kanaals (géén pistool) zender met ontvanger hebt kan je al voor 239€ een hummingbird kloon helicopter bij hobbydeals hebben. Controleer wel even of de zender die je hebt op de 35 Mhz band zit. 40 mag ook maar dat nemen velen hier je niet in dank af (hoewel het voor zo'n indoording niet zoveel boeit)
Aerohawk%20B%20-%20no%20Tx.jpg

Bestel er dan wel een aantal extra hoofd rotor bladen, heckrotor bladen en een flinke dosis seconde lijm bij. en je bent klaar voor zo'n 270€
Heb je nog geen 4 kan. ontvanger/zender geef je 36€ meer uit.

Dat is wel zo'n beetje de goedkoopste oplossing.

Raptor 30v2 incl motor
goede uitlaat
ff9 (hier zit een pcm ontvanger bij en 4 3001 servo's)
401 met 9252 gyro
remote glow adapter
blauwe locktite

startmotor met pen
accu 12v 7ah
gloeipaneel
kabel tussen gloeipaneel en remote glow adapter

trainer kruis

Dat is de basis voor een goed beginners heli.

kijk eens op bijvoorbeeld www.rchelistore.com en je weet wat het je gaat kosten

gr Remco

8O Jees Remco!
Ik heb voor de grap eens een winkelmantje gevuld met:
RAPTOR 30 V2 kit with TTPRO-39H engine 325.00
Futaba FF9 radio set 35Mhz 470.00
GY 401 with servo 9253 175.00

Met alleen dit al kom ik op de 970 ex verz 8O

Die jongen had het over:
cooper zei:
electro waar je geen bakken geld aan uitgeeft

Back