Beste bash auto na de slash.

ruudxd

Forum veteraan
Hallo,
Ik ben de laatste tijd nogal naar auto's aan het zoeken.
nu zoek ik de beste bash auto voor/na de slash.
ik vind de slash namelijk niet zo mooi.
hij moet wel brushless en lipo bestendig zijn.
en goed kunnen off-roaden.
mijn budget is ongeveer 200-220 euro.

mvg,
Ruud

Hallo,
Staat de rustler niet laag van de grond?
en ik hoor ook verhalen over dat ze het niet goed doen offroad.
zijn er nog meer goede bash auto's?

mvg,
Ruud

De slash is waarschijnlijk wel 1 van de sterkste bash auto's ever. Met dat budget haal je echt geen betere !

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Het valt best mee dat de rustler laag op de grond staat, veel hoger wil je ook niet echt hebben omdat je dan zo om rolt in de bocht.
En met de rustler is ook redelijk offroad te rijden hoor, vraag maar aan nard cox.
Het licht ook vooral aan de banden en vertanding die je erop zet, standaard vertanding vind ik persoonlijk wat te hoog, rij nu 25/90 ipv 25/83 on en off-road.
Ook rijd ik vaak off-road vertanding 19/83 en 23/83.
Veel meer handelbaar, want de topsnelheid met 25/83 is alleen te bereiken onroad en dan het liefste zonder hobbels in de weg, en als je die topsnelheid hebt moet je al weer afremmen omdat er of een muur/stoep in de wegstaat of de auto te ver weg is.

Ook licht het vooral aan de bandenkeuze off-road.
Standaard banden vind ik persoonlijk niet de beste banden, 1 scherpe bocht en je licht om. Nu ik er onroad andere banden op het zitten, en binnenkort ook andere offroad banden is ie veel beter te besturen en met de anaconda's ben ik (echt waar) nog nooit op zijn kop beland.
Ik heb ze pas een week of 3 maar heb wel elke dag ermee gereden(tenzij het regende).
Ik neem aan dat het als je nieuwe offroad banden erop zet dat je dan ook veel betere handling krijgt.
Waardoor er wel degelijk goed mee is te rijden.

Eerst zeg je dat je een auto wilt die goed kan off-road en dan vraag je of de Rustler niet een beetje erg laag op de grond ligt? Die dingen horen samen, of laag en goede wegligging of hoog en klote wegligging.

Ik zou voor een van de VXL serie gaan als je geen Slash wilt. E-Firestorm is niks voor brushless en Tamiya spul is te duur kwa prijs-kwaliteit verhouding...

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar "beste bash auto, brushless, en 200 euro" gaan niet samen in 1 zin.
Als je nou 100 extra had, kon je voor 1 van de 2 mini traxxas modellen gaan.
is brushless, kan lipo in ( maar je kan uit de doos al rijden met accu en lader ) , qua bashen is t misschien wat minder geschikt als de grote broer.

Eerst zeg je dat je een auto wilt die goed kan off-road en dan vraag je of de Rustler niet een beetje erg laag op de grond ligt? Die dingen horen samen, of laag en goede wegligging of hoog en klote wegligging.

Huh??

het klopt inderdaad dat ik al heel veel auto's heb gezien.
ik zat te kijken naar een Losi XXX maar ik hoor dat die kapot gaan bij het bashen.
dus nu kijk ik naar iets anders alleen weet ik niet wat...:)
en ik heb al een 1:18 dus ik wil wel weer een 1:10.
en met welke banden heb je een goede bodem speling om te offroaden?
in ieder geval al heel erg bedankt voor deze antwoorden!

MVG,
Ruud

Alles gaat kapot als je er te lomp mee om gaat, dat hoeft het merk nog niet slecht te maken hoor. Ook een auto van honderden euro's kan kapot.

Huh??

het klopt inderdaad dat ik al heel veel auto's heb gezien.
ik zat te kijken naar een Losi XXX maar ik hoor dat die kapot gaan bij het bashen.
dus nu kijk ik naar iets anders alleen weet ik niet wat...:)
en ik heb al een 1:18 dus ik wil wel weer een 1:10.
en met welke banden heb je een goede bodem speling om te offroaden?
in ieder geval al heel erg bedankt voor deze antwoorden!

MVG,
Ruud
een losi xxx kost 300 euro zonder electronika
daar komt nog gemakkelijk 150 euro bij voor batterijen/esc/motor/servo/zender+ontvanger/... dus dan zit je dubbel boven je budget
ivm wegligging en "omgaan in de bochten" is het heel simpel: wil je een monster truck (die echt OVERAL door kan) of een truck/buggy, die "offroad" kan, maar geen echt zwaar terrein.

ik zit in de situatie dat ik liever "gewoon offroad" ga en heb daarom een losi xxx-t cr gekocht. de trucks zijn imho beter geschikt om te bashen, zijn iets vergevingsgezinder om echt offroad te bashen.

tis dus maar wat je wilt. ik kan niks zeggen over traxxas, maar basicly komt het neer op wat je wilt doen, of je een monster truck dan wel een stadium truck wilt...

Hallo,
Ik ben de laatste tijd nogal naar auto's aan het zoeken.
nu zoek ik de beste bash auto voor/na de slash.
ik vind de slash namelijk niet zo mooi.
hij moet wel brushless en lipo bestendig zijn.
en goed kunnen off-roaden.
mijn budget is ongeveer 200-220 euro.

mvg,
Ruud

even goedkoop tellen levert:
ezrun esc + brushless motortje kost (veronderstellende dat alles legaal gekocht wordt): 100 euro (ongeveer, he!!! (voor dat er mensen beginnen te steigeren)
lipo: 2s1p 5Ah: 50 euro (zippy ofzo)
lader + balancer (graupner ultramat 14 plus?): 100 euro (of in belgie: 80 euro)
zender en ontvanger: 50 euro voor tgoedkoopste
totaalprijs: 300 euro
en dan heb je nog geen auto.
Dus imho ga je iets verder uitkomen, tenzij je tweedehands gaat.

(just my 2 cents)

Mijn ervaring:
eZrun 5.5t combo: 75 euro (incl verzenden op ebay)
Lipo 2sp1 4000 mah: 25 euro (hobbycity)
Lader met ingebouwde balancer: 35 euro (hobbycity)
Verzendkosten + douane kosten: +/- 50 euro
Zender en ontvanger: 50 (forum/marktplaats)

Totaal: 235 euro.

Scheelt veel, zelfs met douane kosten en verzendkosten erbij geteld.

Mijn ervaring:
eZrun 5.5t combo: 75 euro (incl verzenden op ebay)
Lipo 2sp1 4000 mah: 25 euro (hobbycity)
Lader met ingebouwde balancer: 35 euro (hobbycity)
Verzendkosten + douane kosten: +/- 50 euro
Zender en ontvanger: 50 (forum/marktplaats)

Totaal: 235 euro.

Scheelt veel, zelfs met douane kosten en verzendkosten erbij geteld.
zijn budget is 200-220 euro, ook met jouw berekeningen zit je dus zonder auto al boven zijn budget.
ps. die lader??? welke/waar/wat? is dat zo een 1A ladertje waar het 5 a 6u duurt om op te laden? ik dacht dat een balancer alleen al rond de 30 euro kost...

Hallo,
Wie zegt dat ik er meteen een brushless en lipo in wil....;)
en een zender ontvanger en een servo heb ik hier al.

MVG,
Ruud

Back