beste elektro vliegtuig

die grote kadett van graupner gaat je pakken meer kosten dan een simpele easystar, dat ding weegt over de kilo, en je aandrijving zal zeker boven de 100 euro zitten
je lipos ook.
en als eerste kist, gaat die véél te snel, ook als je crashed is de schade moeilijk te herstellen omdat hij van hout is, en je budget zal deze kist allesinds niet aankunnen, neem gwn een multiplex schuimpje, voor je aan die zware en dure bakken begint.
ik was vroeger ook zoals jij, meteen een zware kist met wielen eronder en met rolls, gelukkig ben ik niet zo stom en eigenwijs geweest en maar de easystar gekocht, en met succesn goed leren vliegen, en ik vlieg nu al met acro toestellen en met zwevers (moet nog komen die zwevers maar heb just ene staan van 2,6meter :lol: )

greets!

Met alle respect, die Kadett is zeker een mooi toestel, maar een spanwijdte van 1,6m en een gewicht van 1,5kg.. als je daar mee wilt beginnen, prima, maar stel dan je startbudget bij naar ca. 5~600 euro, wil je een beetje normaal kunnen vliegen. Er zal een fors grotere motor op moeten (vb minimag weeg 600g), een zwaardere regelaar en een grotere lipo, wil je langer dan 2 minuten kunnen vliegen.

De minimag of easystar zijn zeker niet de enige juiste keuzes, maar doen het over het algemeen wel gewoon goed. Dat je niet zou kunnen starten met een minimag is, met alle respect, onzin. Ik ben er zelf mee begonnen, zonder les, en dat ging prima. Natuurlijk zul je crashen, maar doordat zowel de Minimag als de Easystar van elapor zijn, zijn ze bijkans onverwoestbaar.

Dat is ook iets waar je je bij de Kadett niet op moet verkijken; dat is houtbouw en dus kwetsbaar.

Waarom wil je electro? Als je kijkt naar iets in de maat van de Kadett, is de Calmato een betere keuze. Daar heb je al een RTF set van (dus inclusief motor, zender, ontvanger, servo's, etc) voor iets van 350 euro. Sure dan zul je de zender uiteindelijk ook weggooien, maar dan kun je in elk geval wel een beetje deftig rondvliegen, ook bij wind.

Senne zei:
ik ben eruit !!!!!

ik ga de graupner kadett kopen denk ik
maar nu jullie advies, hoe moet ik beginnen bouwen (is me eerste vliegtuig)
tips?

waar en hoe moeten de servo's bevestigd worden ?

gr.senne
Je adviseurs schrikken een beetje van je keus maar ze hebben wel gelijk.
Het gaat er om te leren vliegen en dat is wat anders als kiezen wat je mooi vindt.
Je hebt goede adviezen gehad maar waar kan je nu beter mee leren vliegen als een stukje depron van een paar euro.
Kwestie van het goede tekeningetje kiezen en met depron leren werken.
Kies gerust een goed bouw pakket maar probeer daarnaast dan ook eens een depron model.
Na een crash heb je in een weekend(of sneller)weer een nieuw vliegtuig. :wink:

Cdrom flyer slaat de spijker op z'n kop met zijn reactie, want wat ook belangrijk is is dat je snel weer kunt vliegen wanneer er iets stuk is gegaan. Dan komt gelijk je budget weer om de hoek kijken.

ik heb heel het topic nog eens goed nagelezen en ik kom dan tot het besluit de de mini mag het meest geliefde beginners toestel is.

maar nu zoals mijn vorige vraag
maar nu jullie advies, hoe moet ik beginnen bouwen (is me eerste vliegtuig)
tips?

waar en hoe moeten de servo's bevestigd worden ?

Senne, voordat je iets gaat kopen, kom eens vrijblijvend langs om eens te vliegen met mijn modellen (Easystar en Telemaster). Of ga naar een club in jou buurt en dat zijn er meer dan genoeg. Bij de clubs is vliegles bij het lidmaatschap inbegrepen.

Theo (als ik je zo mag noemen) ik kom zeker eens bij je langs
ik denk in de loop van volgende week (als dat gaat)

en van een club...tjah ik wil al zo lang bij een club maar overal staat 16+ of 18+ :(

gr.senne

helaas moet/mag ik de komende 2 weken werken, daarna ben ik zover ik nu weet weer vrij (WW). De weekenden zal wel lukken, behalve dan die zaterdag dat in houthalen indoor vliegen is.

dan misschien volgende week zondag ofzo ?
we zien wel
in ieder geval bedankt dat ik eens mag langskomen
zo kun je me nog wat leren over modelvliegen (ben echt een newbie in modelvliegen)

gr.senne

als je echt iets goedkoops wil hebben moet je het zelf bouwen,
kost een hoop tijd en preciezie maar dan heb je wel iets goedkoops.
heb een leuk toestelletje met wieltjes voor je opgezocht met beschrijving
erbij om te bouwen: http://members.lycos.nl/theoschoorl/Extraintro.htm
is een extra 300, heb er zelf niet mee gevlogen maar volgens mijn broer
vliegt ie lekker. Ik weet niet hoe hij de wielen heeft gedaan maar volgens mij
zijn die ook zo te kopen in modelbouwwinkels. het nadeel van zelfbouw is wel
dat je het zelf perfect moet bouwen en als je net begint met vliegen de kans er
is dat je uren hebt zitten bouwen en het vervolgens in 2 minuten kapot vliegt
(deed ik met mijn devine). Maar als je vlieglessen neemt zal dat meevallen.
Je moet zelf maar kijken wat je doet, ik bouw ook zelf en mocht je besluiten zelf
te gaan bouwen en je hebt vragen mag je ze altijd stellen. zelfbouwen is goedkoper
maar ook moeilijker. in ieder geval veel succes met vliegen

nah zelf bouwen denk ik niet dat ik ga doen
dan krijg je een vliegtuig wat geen cm vliegt :P

nah liever een mini mag kopen dan ofzo

bedankt!
maar ik begin me eigen zo een beetje gek te maken van: die is het beste vliegtuig,nee die,neeeee die,...

ik kom er niet aan uit :agrue:

ik bedoel gewoon dat ik dat niet kan, zelf een vliegtuig ontwerpen en bouwen
ik wil eerst wat ervaring opdoen !

en daar gaat Theo Coenen mij mee helpen !
(nog een bedankt !! ik dacht dat ik nooit iemand zou vinden die me op mijn leeftijd les zou willen geven)

Back